Impulskjøp av TV, Thomson 46". Lurt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Impulskjøp av TV, Thomson 46". Lurt?

Hei

Da ble det impulskjøp av en 46" Thomson LCD Full HD. 6500 kroner levert på døra.

Lefdal - Thomson 46" LCD-TV

Den blir plassert i kjellerstua, og vil kun bli brukt til dvd og PS/Xbox av ungene i huset. Har en Panasonic PV70 til vanlig tv i stua, og dedikert hjemmekino med prosjektor utenom.

Regner med at den vil gjøre en brukbar jobb til dette bruket, da jeg føler at "billig tv`er" først og fremst sliter ved "vanlige tv-signaler". Med tanke på bruk og brukergruppe, prioriterte jeg pris/størrelse.

Hvordan tror dere denne funker til DVD/spill?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror den er vel verdt prisen
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner også med at den er verdt 6500 kroner......

Tror ikke bildebehandlingen er så kritisk ved dvd/spill bruk.....

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tar du nok grundig feil.

Når du for eksempel skal se film, spille xbox og se en fotballkamp vil du se hvorfor TVen ikke koster mer enn 5995,-. Dårlig kontrast, responstid, 50hz og generelt kjipt panel vil gi deg et hakkete bilde og detaljer i mørke partier vil bli vanskelig å se. Dette er etter min mening en typisk NRK TV for de mindre kresne, og for dem som foretrekker kvantitet fremfor kvalitet. Snakker forøvrig av erfaring, da jeg har en kompis som kjøpte denne for noen måneder siden.

Nå sier jeg ikke at du skal tømme lommeboka, men det finnes mange plasma 50" i dag som hadde egnet seg langt mer til ditt bruk(hvis vi ser bort i fra innbrenningsfaren).

Vanlig TV signaler ser heller ikke bra ut på slike skjermer, men det skulle du ikke bruke uansett..

For håpe du blir fornøyd da..

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mye TV for pengene, men det finnes langt bedre TV-er. Logisk nok. Den har litt gulskjær i bildet ved standard innstillinger og mangler selvsagt en del på bildebehandling, men til prisen er den god. Det er ingen diskusjon en gang. Den fungerer helt OK på blu-ray om du sitter et stykke unna og vil også være ok til gaming. Et lite hakk opp vil være LH3000, men den koster også 4000,- mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det finnes bedre tv`er vel hevet over all tvil.

Til bruket som er nevnt (dvd/spill/barn), så er plasma utelukket pga faren for innbrenning.

Kvantitet gikk foran kvalitet i dette valget, da brukergruppen ikke er så opptatt av "detaljer i mørke partier".

Tar gjerne i mot flere konkrete erfaringer av aktuelle tv, da det fremdeles er tid til å avbestille og bytte i en ny tv (Lefdal).

Finnes det andre tv`er i samme prisklasse som hadde vært et bedre valg? Her må bruk og brukergruppe tas i betraktning.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du selv er fornøyd der du sitter å spiller, ser film elller annet er jo det som teller.

Hva specs angår og hva andre mener har jo inget å si, så lenge du er fornøyd med kjøpet ditt.

Grovt fortalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vanskelig si om dette er et godt kjøp, da jeg ikke mottar tv`en før 08. januar.....

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg avbestilt TVen, og bestilt 47LH3000 fra LG. Meget god grensesnitt og brukervennlighet og generelt sett meget godt bilde mht prisen. Kjøpes hos Elprice til 6995,-

LG 47 LCD-TV 47LH3000 - billig hos elprice.no

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LH3000 til 7k er latterlig billig. Det er et _langt_ bedre kjøp enn Thomson. Det er rundt 5k i diff på veiledende priser på de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se litt nærmere på dette.

Noen som har erfaring med å få butikker til å avbryte forsendelsen i forbindelse med angrerett.

Den er planlagt levert på døra 8.januar, og allerede betalt med kort.

Går det greit å avbryte slike kjøp, eller må nettbutikkene (lefdal) sende ut varen slik at jeg må sende i retur?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal er generelt veldig runde i kantene når det gjelder slike ting, spesielt med tanke på at de kan selge den TV-en til 8k på nyåret. Stikk innom (ikke ring) og forklar situasjonen. Det beste er om du finner en annen TV på samme butikk. Pengene får du kanskje ikke igjen. Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp, Lefdal har ikke, men ettersom begge kjeder er eid av Elkjøp Nordic kan du alltids bruke førstnevntes vilkår som leverage.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bestilt over nett, så pengene får en igjen uansett. Poenget er om dem vil avbryte handelen, uten å sende ut tv`en.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så klart, du har jo angrefrist. Det går helt sikkert fint å avbryte hele handelen. Lettere for dem og lettere for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at prisen på 47lh3000 allerede har steget 500 kroner.

Ser også at sony v5500 får mye skryt, men da er jeg absolutt i grenseland prismessig (8500 kroner).

SONY KDL-46V5500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Stor 46" Full-HD LCD-TV - Produktinformasjon

Edit: Dustin har 47lh3000 til 7199 kroner.

LG 47LH3000 47" LCD-TV FULL-HD - Full HD med skjulte høytalare - Produktinformasjon

Hvilken ville dere anbefalt til dvd/spill/barn. Den skal plasseres i kjellerstua.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt LH3000, grunnet ytelse og brukergrensesnitt. Verdt å nevne at jeg aldri har vært noe særlig imponert over Sonyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Til bruket som er nevnt (dvd/spill/barn), så er plasma utelukket pga faren for innbrenning..
    Er det erfaringsmessig siden du nevner dette eller er det naboen som sa det for 5 år siden?

du har jo en veldig god tv oppe i stua som du kan sette ned i kjelleren og erstatte den med en ny en ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok i de baner jeg tenker jeg også nå...... Bør kanskje slutte å bekymre meg for innbrenninger....

PV70`en står i fare for å gå ned i kjelleren.....

Men da må jeg ha ny i stua. Den i stua blir KUN brukt som ordinær tv (dreambox), da jeg har benq w5000 i dedikert kinorom.

Jeg surfer og leser, men det er ikke godt å velge.....

Som ordinær tv, så kan jeg vel gå for en plasma igjen? Tror forøvrig 50" muligens blir noe stort i stua. Har gått helt fint med 42", men vurderer 46/47".

Noen som har sterke anbefalinger i prisklassen opptil 8-9000 når den skal brukes som "ordinær" tv (dreambox).

Tips?

Maks 8-9000 kroner, tror jeg......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du da tenker en "42 så kan du vel gå for panasonic igjen? 5000-6000kr for x10
    Det kommer vel nye modeller i februar av de billigste først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvorfor, men føler en hvis "forpliktelse" for å gå opp et hakk i størrelse 46/47"......

TX-P42G10E er vel heller ikke et dumt valg....... http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0E(119990,3113)

Hvilken er å anbefale til primært SD-materiale?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •