Samsung 50B855 vs LG PS8000 / 46 LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 50B855 vs LG PS8000 / 46 LED

Hei,

Har planer om innkjøp av ny tv nå.

Som mange andre står valget blant annet mellom:

LG PS8000 - 9500 kr
    Samsung 50B855 - 14990 kr på expert akkurat nå
    Samsung 46B7070 - ca 13000 kr

Budsjett ligger på 10-15k
    Str min. 46"

Stort sett veldig vanskelig å vurdere tven i butikken. Men syntes samsungen hadde et flott design og bilde virket meget bra (fikk kun testet diverse HD materiale)

Ble anbefalt 50B855 kontra 46B7070 til mitt bruk, som stort sett blir film (HD)/tv.

Mange her inne anbefaler LGPS8000, men dette ser ut til å være vanskelig å få sett på, da ikke mange butikker her har den inne. Fikk også beskjed om at det var en utgått modell (ikke helt pålitelig kilde). Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

Når det gjelder LED vs plasma, så kjenner jeg til de fleste ulemper/fordeler.

Velger jeg 50B855 kan jeg få en tv som støyer?

Velger jeg 46B7070 kan jeg få problemer med clouding?

Er dette noe som var problemer med de første tvene som kom eller vil dette fortsatt være problemer som kan oppstå på tv jeg kjøper i dag?

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt erfaring med LG PS8000 og synes ikke den er det helt store. 50B855 har jeg ikke sett. 7070 liker jeg ganske godt og tror problemet med clouding ikke nødvendigvis er veldig fremtredende under filmtitting. Jeg kjenner tre kompetente karer som har den og ingen av dem har klaget på dette. Hvis du ikke har veldig dårlig tid, kan du alltids vente på LH9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet jeg skulle få gjort et godt kjøp på salg/tilbud, så blir uansett ikke å vente på nye modeller nå. Vurderer 60" i fremtiden, da jeg får bedre råd og tid.

Slik det ser ut nå, så er nok LG uansett uaktuell, da jeg helst ønsker å se tven før jeg bestiller/kjøper den.

Skal teste 7070 hos en kompis i morgen. Han har akkurat fått denne til ca 13k, som er en ok pris.

Noen som kan fortelle meg om B855 fortsatt har problemer med støy? Der går jo tilbudet til expert ut i morgen på 15k.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vindheia
    Hadde håpet jeg skulle få gjort et godt kjøp på salg/tilbud, så blir uansett ikke å vente på nye modeller nå. Vurderer 60" i fremtiden, da jeg får bedre råd og tid.

Slik det ser ut nå, så er nok LG uansett uaktuell, da jeg helst ønsker å se tven før jeg bestiller/kjøper den.

Skal teste 7070 hos en kompis i morgen. Han har akkurat fått denne til ca 13k, som er en ok pris.

Noen som kan fortelle meg om B855 fortsatt har problemer med støy? Der går jo tilbudet til expert ut i morgen på 15k.
    Jeg har en rundt 6 mnd gammel 855. Jeg HØRER den, men det er omtrent som lampene med halogenpærer. Legger ikke merke til det om det ikke er dønn stille i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo uansett en CanalDigital PVR boks som bråker ille, skal mye til for at tven slår den

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har en rundt 6 mnd gammel 855. Jeg HØRER den, men det er omtrent som lampene med halogenpærer. Legger ikke merke til det om det ikke er dønn stille i rommet.
    Er du fornøyd med tven og ville du fortsatt ha valgt B855 hvis du skulle kjøpt deg tv i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vindheia
    Er du fornøyd med tven og ville du fortsatt ha valgt B855 hvis du skulle kjøpt deg tv i dag?
    Ja så lenge ikke min drømme-tv finns, så hadde det blitt denne igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •