Philips 8404 VS 9704

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 8404 VS 9704

Jeg har tenkt å kjøpe en av disse modellene.

9704 har jo fått mye skryt i tester,så er jo ikke noe tvil om at det er et bra tv,men finner lite om 8404 på nettet.

Så er det noen her inne som har testet begge modellene som kan si om 9704 er hvert pengene i forhold til 8404. ?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer deg enkelt på spørsmålet: Er 9704 verdt pengene i forhold til 8404?

Mitt svar: JA!!

Hovedgrunnen er LED og lokal dimming....og utseende..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bilde kvaliteten i forhold?
    Er det bra lyd på disse tvene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg 8404 (42") i dag, siba har kampanje så den havnet på 8000,-

Jeg har akkruat fått den inn i stua, førsteinntrykket er veldig bra.
    Nå har jeg ikke sett noe serlig på 9704, men den er jo over dobbelt(?) så dyr.

Førsteinntrykket mitt er att 8404 er ett godt kjøp, spesielt til den prisen.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å prøve å sammenligne 8404 mot 9704 er som å sammenligne en moped mot en motorsykkel.

En bare gjør ikke det....

8404 er et bra tv og er du ikke voldsomt interisert og opphengt i bildekvalitet så er det nok et meget bra valg, du får mye for pengene spesielt nå som det er salg.

9704 er kremen av kremen...koster mye penger men er vel noe av det beste du får kjøpt idag om du vil ha LCD m/LED. Men er for dem med stor lommebok eller dem som er meget interisert i bildekvalitet.

Er 9704 verdt pengene..... uten tvil! Hadde jeg hatt godt over 20laken og skulle kjøpe tv....9704 uten å blunke. Men da igjen jeg ser mye film og elsker detaljerte bra tv bilder...

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hørte du nesten ut som den selgeren Jeg snakka med på elkjøp i går

Jeg tviler ikke at 9704 er et sabla godt TV, men Jeg tror ikke mannen i gata vil se en ENORM forskjell på 9704 kontra 8404 eller W5500 da alle de nevnte mod gir utrolige bildeopplevelser på HD. Tar man prisen med i beslutningen fins det liten tvil om at 8404 gir mye mer bilde for pengene enn 9704 da denne i 46" går for 25000kr. Dette er en drøy pris. Under et år til så er jo 9704 erstattet med en bedre mod uansett til en helt sikkert billigere penge, men sånn kan vi jo egentlig ikke tenke

Det er det inntrykket Jeg i hvert fall fikk da jeg sammenligna disse. Man ser helt klart fordelene til 9704, men til den prisen er de ikke verdt det!

PS: Å sammenligne 9704 med en motorsykkel og 8408 med en moped stemmer vel ikke helt med virkligheten?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=_LarZen_]Å prøve å sammenligne 8404 mot 9704 er som å sammenligne en moped mot en motorsykkel.

Jeg vet at disse 2 modellene ikke kan sammelignes med hverandre.
    Det jeg lurte på om 9704 var så MYE bedre at det er hvert å gi det dobbelte for å få 9704?

Har hvert litt rundt i butikker i Arendal,men ingen har disse modellene inne

Bruker dere ambilighten når dere ser på tv,eller blir dette bare forstyrrende?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Nå hørte du nesten ut som den selgeren Jeg snakka med på elkjøp i går

Jeg tviler ikke at 9704 er et sabla godt TV, men Jeg tror ikke mannen i gata vil se en ENORM forskjell på 9704 kontra 8404 eller W5500 da alle de nevnte mod gir utrolige bildeopplevelser på HD. Tar man prisen med i beslutningen fins det liten tvil om at 8404 gir mye mer bilde for pengene enn 9704 da denne i 46" går for 25000kr. Dette er en drøy pris. Under et år til så er jo 9704 erstattet med en bedre mod uansett til en helt sikkert billigere penge, men sånn kan vi jo egentlig ikke tenke

Det er det inntrykket Jeg i hvert fall fikk da jeg sammenligna disse. Man ser helt klart fordelene til 9704, men til den prisen er de ikke verdt det!

PS: Å sammenligne 9704 med en motorsykkel og 8408 med en moped stemmer vel ikke helt med virkligheten?
    Ja jeg er enig at det er mye penger for et tv....men det er jo strengt tatt et tv for spesielt interiserte dette. Derfor jeg nevner også at om en ikke er over normalt interisert i bildekvalitet så er nesten garantert 8404 et meget bra valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Philips noen andre modeller som kan sammenlignes med 8404 og 9704 som kan være lurt å se nærmere på?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tommy Olsen]
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Å prøve å sammenligne 8404 mot 9704 er som å sammenligne en moped mot en motorsykkel.

Jeg vet at disse 2 modellene ikke kan sammelignes med hverandre.
    Det jeg lurte på om 9704 var så MYE bedre at det er hvert å gi det dobbelte for å få 9704?

Har hvert litt rundt i butikker i Arendal,men ingen har disse modellene inne

Bruker dere ambilighten når dere ser på tv,eller blir dette bare forstyrrende?
    Om du ser mye film og har en bra Blu-ray spiller eller vurderer å kjøpe en veldig bra Blu-ray spiller i fremtiden fordi du er veldig opptatt av å ha så bra og detaljer bilde som mulig...ja da er 9704 verdt dem ekstra pengene.

Men da som jeg prøver å formulere her, er du en person som er glad i lyd & bilde og bruker endel penger på dette.

For å sette det på spissen da...om du pr idag har en dvd spiller og er fornøyd med denne så er du nok ikke i målgruppen til dette tv.

Eller om du som meg bruker Playstation3 til å se på Blu-ray og ikke har planer om å oppgradere til en vesentlig dyrere og bedre Blu-ray spiller så er heller nok ikke dette tv "nødvendig".

Jeg bruker som sakt PS3 idag da det er bra nok til det tv jeg bruker...men om jeg etterhvert skal kjøpe meg en 9704 så kommer jeg til å skifte denne ut med en dyr og heftig Blu-ray spiller for å kunne få full klaff på bilde siden...og lyd for den saks skyld....

Så ja det er verdt dem ekstra lappene men kun om du har sykdommen Teknofil og/eller Lyd & Bilde elsker.

Hvis ikke så kommer du nok til å få stor glede av 8404!!Den i HD er meget imponerende og du blir garantert ikke missfornøyd...

Ang Ambilight så er det en behagelig funksjon synes jeg, i en mørk stue med dette på skaper noen magiske bilder.

Ikke bare lyser veggen rundt tv opp i farger i takt med det som skjer på tv. Men effekten har kontrast positive effekter også, med Ambilight på får jeg et mer punch i bilde da det lyser opp rundt selve tvn slik at mørke sener i fks filmer blir mørkere.

Det blir jo i realiteten ikke mørkere men øyne som spiller oss et puss....men det funker! Men på på 9704 som har LED med lokal dimming kommer svart til å være svart uansett om du har på Ambilight eller ikke...

Lykke til, det blir et bra tv uansett hva du velger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg trur du bør sjå på 9664. Denne har hausta meget gode kritikkar. Er mykje billigare enn 9704, men litt dyrare enn 8404. 8404 fekk dessutan ganske middelmådige kritikkar såvidt eg huksar.

Eg har sjølv 9704, og kan skriva under på at det er ein meget god TV. Eg har ikkje sett dei to andre, så kan ikkje samanligna.

Sjå TrustedReviews - the UK's premier source of Technology News and Reviews for test av 8404 og 9664

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=_LarZen_][QUOTE=Tommy Olsen]

Om du ser mye film og har en bra Blu-ray spiller eller vurderer å kjøpe en veldig bra Blu-ray spiller i fremtiden fordi du er veldig opptatt av å ha så bra og detaljer bilde som mulig...ja da er 9704 verdt dem ekstra pengene.

Skjønner jeg deg riktig når du sier at ved bruk av Playstation3 så er ikke bildet så mye bedre en 8404?

Da er ikke denne tven så mye bedre på vanlig tv sendinger heller da?

Jeg irriterer meg over kornete bilde,og synes det er MYE dårlig bilder på LCD tvene,så derfor jeg kunne tenke meg 9704.

Men blir ikke akktuelt med det første å brenne av 10 000-15 000kr for en Blu-ray spiller for å få best mulig bilde.

Takker for gode råd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9704

Har en 9704 52" nå, etter å ha prøvd 855 58" modellen til Samssung. Kan bare si at jeg er meget godt fornøyd med Philipsen. Vanvittige bilder, og hva angår lyd er den også meget god. Kanskje den beste lyden jeg har hørt på en flat-tv. Til og med litt trøkk i bassen!
    Kan varmt anbefale denne tv'en hvis du først skal legge en del penger i tv.

Når det gjelder SD sendinger synes jeg den er overraskende god. På bluray er den helt fantastisk. Et utrolig sortnivå etter min mening. Bruker Philips BDP9500, noe som matcher godt til denne tv'en.
    Ambilight funksjonen har jeg fått sansen for. Var skeptisk til å begynne med, men nå står den nesten alltid på. Bildet får en spesiell glød med denne på.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tommy Olsen][QUOTE=_LarZen_]
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Olsen

Skjønner jeg deg riktig når du sier at ved bruk av Playstation3 så er ikke bildet så mye bedre en 8404?

Da er ikke denne tven så mye bedre på vanlig tv sendinger heller da?

Jeg irriterer meg over kornete bilde,og synes det er MYE dårlig bilder på LCD tvene,så derfor jeg kunne tenke meg 9704.

Men blir ikke akktuelt med det første å brenne av 10 000-15 000kr for en Blu-ray spiller for å få best mulig bilde.

Takker for gode råd

Hvis du har PS3 som kilde så holder denne mer enn nok på Blue Ray! Spillerne til 15-20 lapper er i tillegg til Blue Ray spillere også virkelige gode cd spillere med analoge utganger. Forskjellen på Kvaliteten mellom dyre og billigere spillere er derimot på Blue Ray MARGINALE! Har selv hatt Denon 2500 og syns ikke forskjellen mellom den og PS3 var verdt prisen for å det det sånn

PS: Om bildet er kornete skyldes ikke at det er LED eller vanlig LCD, men hvor bra bildeprosessor det er i TVet! Et eks på LCD med bra støyhåndtering er Sony W5500!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett om det er noe godt tilbud på 9704 på nettet noen plass?

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Sharp's bakgrunnsbelyste LED serie. Da i hovesak 700-serien?

Jeg hentet med meg min hjem i går. Jeg vurderte lenge 46PFL9704 men etter å ha sett dem litt oppimot hverandre klarte jeg ikke la lommeboken bla opp såpass mye mer pga. Local Dimming og diverse. Og, i mine øyne er det ikke verdt forholdet i pris kontra Sharpen.

Hvis man ser 8404 kontra 9704 så er det et rimelig stort sprang i pris. Skal du ha det beste så er 9704 definitivt det beste alternativet. Men jeg hadde vurdert det sterkt med tanke på prisen pr. dags dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell fra sharps velgte du fremfor 9704?

Er blitt litt gira på philips da jeg synes ambilight virker som en artig greie

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Sharp LC46LE700s. Det er kommet en ny modell som heter 705s. Forskjellen er bare sølvfarget kant nedenfor istedetfor mørk blå.

Jeg gikk for denne grunnet jeg ikke syntes 9704 var så vesentlig bedre som folk skal ha det til enn hva jeg merket. Også er den vesentlig billigere. Ambilight er og noe jeg ikke ser behovet ved.

Dette er en modell som virkelig er verdt å sjekke ut,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sikelikk
    Jeg gikk for Sharp LC46LE700s. Det er kommet en ny modell som heter 705s. Forskjellen er bare sølvfarget kant nedenfor istedetfor mørk blå...
    Ser ut som det er litt mer forskjell enn rammen mellom 700 og 705 av denne testen: Sharp 40LE705s test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •