Ønsker Tv-anbefaling...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker Tv-anbefaling...

Hvilken tv bør jeg velge når jeg skal ha en tv jeg skal bruke mest til å se tvprogram og litt film? Ps3 spill bruker jeg projektor til. Er det ikke best å kjøpe en plasma fremfor lcd, da plasma også er mye billigere når jeg ikke skal spille noe særlig på tven? Er vel sitteavstand ca 3-4 meter...bør jeg da ha minst 50 tommer? LG 50PS3000, den litt dyrere Samsung PS50B550 eller den enda dyrere Panasonic TXP50G10E. Hva er forskjellen på LG 50PS3000. LG 50PS6000, LG 50PS7000, LG 50PS8000 og LG 50PG7000? Hva er forskjell på PS og PG? Er det noen spesiell forskjell på disse, er de dyreste verdt prisen? Evnt noen andre anbefalinger ca 50 tommer? Vil ha med full hd.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett?

Uansett, til den avstanden ville jeg gått for ca 40" eller 50" (bedre å kjøpe for stort enn for lite ihvertfall), f.eks. TXP50G10E og TXP42G10E. Meget gode tv-er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Budsjett?

Uansett, til den avstanden ville jeg gått for ca 40" eller 50" (bedre å kjøpe for stort enn for lite ihvertfall), f.eks. TXP50G10E og TXP42G10E. Meget gode tv-er.
    Budsjett? Vet ikke, vil ha en god tv, men ikke betale for mye for en tv om en billig er like bra... Det må nå være en tv som ser bra ut også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til hva en 50" plasma kostet for bare noen år siden så er jo dagens priser veldig så fornuftige

Jeg er i samme dilemma som deg. Har så langt, etter å ha lest side opp og side ned her på forumet, kommet ned i 2 aktuelle modeller:

Panasonic TXP50G10E

og

LG 50PS8000

Har da valgt bort Samsung PS50B855 da den etter hva jeg kan se av tilbakemeldinger fra misfornøyde brukere er særdeles sterkt utsatt for buzzing og støy. Mange har byttet inn den skjermen igjen etter hva jeg kan se. Så da tilsier vel det at den ikke er verd å satse på i det hele tatt.

Heller nå mot LG'en faktisk! Den koster under 10000,- på nett, og ut i fra de erfaringene jeg har funnet her inne samt tester på nett kan man ikke gå feil med denne modellen til den prisen8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er bedre med LG 50PS8000 i forhold til den mye billigere LG 50PS3000? Noen som kan gi info om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thx

Avgjørende for mitt valg av PS8000 fremfor 3000 ble i grunnen THX-modusen som fulgte med den dyrere modellen.

Det var, slik jeg husker det, muligens en inngang mindre på 3000 - men ingenting annet enn THX jeg ville savnet, tror jeg, gitt min bruk av TV.

Jeg er veldig fornøyd med 50PS8000, og ser den nå er 2000 kroner *billigere* enn da jeg kjøpte på sensommeren. En pent designet tv med flott bilde og gode kalibreringskontroller. Kan ikke ønske seg mer til en slik pris

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er THX, hva vil det si i praksis?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så har 50PS8000 en ferdig kalibrert bildeinnstilling som er THX-godkjent, og derfor ment å skulle gjenspeile bildet på film slik regissøren ønsket at filmen skulle se ut for forbrukeren.

THX er ikke noe annet enn et sertifiseringssystem for lyd, bilde og rom som har som mål at flest mulig skal kunne se, høre og føle film slik den er laget for å oppleves.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lydboj
    Slik jeg har forstått det så har 50PS8000 en ferdig kalibrert bildeinnstilling som er THX-godkjent, og derfor ment å skulle gjenspeile bildet på film slik regissøren ønsket at filmen skulle se ut for forbrukeren.

THX er ikke noe annet enn et sertifiseringssystem for lyd, bilde og rom som har som mål at flest mulig skal kunne se, høre og føle film slik den er laget for å oppleves.
    Ok..men jeg har hjemmekino som skal bli brukt mest til film da...denne tven skal jeg bruke til generell tv-titting...er 50PS8000 ellers identisk med 50PS3000 både utseende og alt annet enn THX? Da tror jeg at jeg satser på 50PS3000 i så fall.. den er jo et par tusen billigere... Er det noen andre forskjeller enn THX?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ok..men jeg har hjemmekino som skal bli brukt mest til film da...denne tven skal jeg bruke til generell tv-titting...er 50PS8000 ellers identisk med 50PS3000 både utseende og alt annet enn THX? Da tror jeg at jeg satser på 50PS3000 i så fall.. den er jo et par tusen billigere... Er det noen andre forskjeller enn THX?

det er flere forskjeller, sjekk spec på lg sine sider
    3000 falt fort gjennom når jeg testet den, G10 er mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    det er flere forskjeller, sjekk spec på lg sine sider
    3000 falt fort gjennom når jeg testet den, G10 er mye bedre.
    G10 er nok uaktuell, har lest om mange svakheter hos G10, og den er ikke verdt mye mer penger. Er forskjellene mellom 3000 og 8000 jeg er interessert i å vite.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G10 er nok uaktuell, har lest om mange svakheter hos G10, og den er ikke verdt mye mer penger.
    Mener ikke å kuppe tråden din, men har du noen linker til nevnte svakheter på TXP50G10E?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke linken, men var vel en sammenligning jeg leste mellom 8000 og TXP50G10E. Sistnevnte var vel bl.a at den ikke var spesielt velegnet om det var en del lys i rommet. Husker ikke helt hva som stod der, men konklusjon var visst at 8000 var et bedre kjøp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke linken, men var vel en sammenligning jeg leste mellom 8000 og TXP50G10E. Sistnevnte var vel bl.a at den ikke var spesielt velegnet om det var en del lys i rommet. Husker ikke helt hva som stod der, men konklusjon var visst at 8000 var et bedre kjøp.

ville gått for 8000...
    PS3000 PS8000
    HDMI-portantall 3 port(er) 4 port(er)
    Digital-TV-kanalvelger DVB-T DVB-C, DVB-T
    Konnektivitet Kablet Trådløs, kablet
    Konnektivitetsprotokoller USB USB, Bluetooth

+ litt annet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er svært i tvil...leser mye bra om G10 også...den har visst beste bildet, selv om den har sine svakheter...3000, 8000 eller G10, that's the question...hm...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G10 er en meget bra skjerm. Fungerer meget bra selv i lyst rom.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G10:
    +Better blacks
    +overall probably a better image
    -a touch more expensive (around £40)
    -frame looks cheap

PS8000
    +Better colours
    +better looking
    +cheaper
    +USB support (ie plugging external HD into it to watch films)
    -worse blacks
    -IR

Frame looks cheap? Ser ramma billig ut på G10?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frame looks cheap? Ser ramma billig ut på G10?
    panasonic ser generelt dårligere ut i finishen enn lg...
    jeg liker godt både lg og pana, men ville valgt g10 foran 3000, har ikke testet 8000, men antar bildet ikke er så mye bedre enn 3000, då da må det nesten bli g10.

selv om jeg mener du bør fleske til å gå for v10, som er enda bedre, eller samsung 855 plasmaen, som nok er noe med det bedre på markedet om dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg vurdere denne? Veldig godt tilbud? Men plasma er å foretrekke fremfor lcd? SONY KDL-46V5500 46" LCD-TV BRAVIA FULL-HD - Stor 46" Full-HD LCD-TV - Produktinformasjon
    Hva med LG 6000 og 7000, ingen som har erfaring med disse?
    Den v10 ser veldig interessant ut...men den er veldig dyr i forhold...hva med Panasonic TX-P50G10E f.eks, hvordan er den tven i forhold, den er en del billigere... eller Samsung PS50B850?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror valget kommer til å stå mellom Panasonic TX-P50G10E og Panasonic TX-P50V10. Er virkelig V10 verdt å betale over 3000 kr mer enn G10E? Hva er hovedforskjellene mellom disse?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •