Ønsker Tv-anbefaling... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    har nissen kommet og levert enda? Vil gjerne høre dine erfaringer med tven
    Hei!

Kan dessverre ikke dele erfaringer på LG'en, da jeg til min store overraskelse dumpet over en demomodell av Pioneer LX5090 på Lefdal og kansellerte kjøpet av LG og heller valgte Pioneeren8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten en pris på 16990,- på Samsung PS50B855. Det er en pris litt i overkant av det jeg egentlig hadde tenkt men er jo en god pris på denne tven...Noen som har noe erfaring med kjøp fra Computercity? Vil gjerne høre erfaringer med denne tven også, har lest om div. lydproblemer med den, buzzing etc?

Samsung 50" Plasma 50B855
    Hvordan er sd på PS50B855? Er den like bra på sd som G10?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så G10 er altså bedre enn V10 på det meste selv om V10 er mye dyrere?
    Stemmer det ja.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan dele erfaringer med Samsung PS58B850 58tommer? Denne kan også være aktuell, ser prisen er på 17990,- hos netonnet. Det er jo ikke stort dyrere enn 50tommeren? Har noen erfaring forresten med netonnet?
    Samsung tvene kan visst dreies enkelt på festet? Dette kan ikke gjøres med Panasonic G10?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung tvene kan visst dreies enkelt på festet? Dette kan ikke gjøres med Panasonic G10?
    Bordstativet til G10 kan dreies 15-20 grader hver vei.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Samsung PS58B850 og PS58B855? hvorfor er PS58B855 mye dyrere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 850 og 855 er at 850 er gråimporterte tv'er som ikke er omfattet av Samsung sin garanti på pikselfeil og hjemmeservice ved feil som buzzing osv. Har jeg lest i noen tråder her. Men enkelte hevder at de får den samme servicen fra Netshop selv om modellen er gråimportert. Søk litt på andre tråder der dette er beskrevet, og send et pm til brukere som har erfaring på området foreslår jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet begge. Ble en G10 da den til slutt gav meg best bilde.
    Dette er i mine øyne helt uforståelig. Jeg har også hatt begge på test, og V10 var klart (mye) bedre enn G10 både på SD og HD. I THX-modus var V10 også riktig i primær og sekundærfargene, snorrett i gamma`n (2.2) og fargetemperaturen lå mellom 6500 og 6650. Sortnivået var rimelig likt, men V10 var mer behagelig der gammakurven på 2.2 gav mer "punch" enn G10 (ca. 2.1.).

Forskjellen i målt kontrast var også rimelig stor, til klar fordel for V10. Jeg må understreke at jeg her omtaler Panasonic TX-P50V10E nå og ikke TX-P42V10E. 50-tommeren er faktisk mye bedre enn 42-varianten, et ikke ukjent fenomen på slike skjermer.

Totalt sett gav V10 et skarpere og mindre "yrig" bilde enn G10. Men det er THX som utgjør forskjellen. Brukes andre bildemoduser, så er G10 et bedre kjøp.

En kan for eks. få Panasonic TX-P46G10E for under 10 000 nå, mens V10 aldri har vært under 15 000. Dessuten er V10 på vei ut......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er vel til film bare det skal brukes, så blir nok å bruke tven på andre moduser en del, siden denne tven skal brukes til generell tvtitting. Film på kveldstid blir mye å se på projektor. Derfor tror jeg kanskje G10 er et bedre kjøp enn V10 for meg siden den også er ganske mye billigere... Det er enten den eller Samsung PS50B850 jeg nok kommer til å kjøpe. Har nesten bestemt meg for Samsung PS50B850 siden den ifølge test er bedre lys og bedre å bruke i dagslys, og siden den også har internet og DLNA og usb tilkobling, har vel også best design, og er omtrent samme pris som G10, pris 12500,- Kom gjerne med synspunkter for hvorfor jeg skal kjøpe både G10 og Samsung PS50B850, så jeg kan vurdere, vil ikke foreta kjøpet før rett etter nyttår.
    Er det forresten noen som kan gi meg tips til et godt tvbord som passer til 50 tommer plasma, gjerne med hjul... lurer på Alphason Ambri ABR1100B Black kanskje...det er vel et godt tv bord?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er i mine øyne helt uforståelig. Jeg har også hatt begge på test, og V10 var klart (mye) bedre enn G10 både på SD og HD. I THX-modus var V10 også riktig i primær og sekundærfargene, snorrett i gamma`n (2.2) og fargetemperaturen lå mellom 6500 og 6650. Sortnivået var rimelig likt, men V10 var mer behagelig der gammakurven på 2.2 gav mer "punch" enn G10 (ca. 2.1.).

Forskjellen i målt kontrast var også rimelig stor, til klar fordel for V10. Jeg må understreke at jeg her omtaler Panasonic TX-P50V10E nå og ikke TX-P42V10E. 50-tommeren er faktisk mye bedre enn 42-varianten, et ikke ukjent fenomen på slike skjermer.

Totalt sett gav V10 et skarpere og mindre "yrig" bilde enn G10. Men det er THX som utgjør forskjellen. Brukes andre bildemoduser, så er G10 et bedre kjøp.

En kan for eks. få Panasonic TX-P46G10E for under 10 000 nå, mens V10 aldri har vært under 15 000. Dessuten er V10 på vei ut......
    Det du sier er dyrest er alltid best. Jeg sier at det er ikke riktig.
    Prisforskjellen har her med andre ting å gjøre.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom gjerne med synspunkter for hvorfor jeg skal kjøpe både G10 og Samsung PS50B850, så jeg kan vurdere, vil ikke foreta kjøpet før rett etter nyttår.
    Dette er vel ikke en avgjørelse 'vi' bør ta, men en du skal ta. Ta med deg en bunke filmer og finn butikker med hver av tv'ene utstillt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier er dyrest er alltid best. Jeg sier at det er ikke riktig.
    Prisforskjellen har her med andre ting å gjøre.
    Nei, det er slett ikke det jeg sier. Det jeg sier er at V10 er klart bedre enn G10, helt uavhengig av pris. Jeg har testet begge, og både med og uten måleutstyr. Og det var klar favør av V10. Men dette får være opp til den enkelte.

Ellers så kan det nevnes at THX fungerer ikke bare bra på film, men på alt. THX-moduset følger TV og film standarden; Ca. 6500 kelvin, gamma 2.2, rec. 709, riktig luminance, +++...

Når det gjelder Samsung 855, så vær klar over at mange melder om støy fra disse skjermene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei, det er slett ikke det jeg sier. Det jeg sier er at V10 er klart bedre enn G10, helt uavhengig av pris. Jeg har testet begge, og både med og uten måleutstyr. Og det var klar favør av V10. Men dette får være opp til den enkelte.

Ellers så kan det nevnes at THX fungerer ikke bare bra på film, men på alt. THX-moduset følger TV og film standarden; Ca. 6500 kelvin, gamma 2.2, rec. 709, riktig luminance, +++...

Når det gjelder Samsung 855, så vær klar over at mange melder om støy fra disse skjermene.
    Brukes andre bildemoduser, så er G10 et bedre kjøp sa du? Så sier du også at THX fungerer på alt? Men mon tro om G10 er et bedre kjøp uansett, når en tar i betreaktning at prisforskjellen er flere tusen... Men når jeg leser testen på Lyd og bilde høres V10 utrolig bra ut...Er klar over at mange har meldt om støy fra Samsungen, men etter det jeg har lest var det tidligere, leser at vel de nyeste skjermene nå ikke skal ha problem med støy? Har lest lydkvaliteten på V10 skal være veldig dårlig også, er den bedre enn på Samsung? Er lydkvaliteten på G10 bedre enn på V10? Er du fornøyd med utseendet på V10? Hvordan fungerer Panasonics Viera CAST som som gir tilgang til bilder og video lagret på datamaskinen? Fungerer dette bra, leste dette fungerer bedre på Samsungen? Hvprdan er lydkvaliteten på G10 i forhold til V10?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukes andre bildemoduser, så er G10 et bedre kjøp sa du? Så sier du også at THX fungerer på alt? Men mon tro om G10 er et bedre kjøp uansett, når en tar i betreaktning at prisforskjellen er flere tusen... Men når jeg leser testen på Lyd og bilde høres V10 utrolig bra ut...Er klar over at mange har meldt om støy fra Samsungen, men etter det jeg har lest var det tidligere, leser at vel de nyeste skjermene nå ikke skal ha problem med støy? Har lest lydkvaliteten på V10 skal være veldig dårlig også, er den bedre enn på Samsung? Er lydkvaliteten på G10 bedre enn på V10? Er du fornøyd med utseendet på V10? Hvordan fungerer Panasonics Viera CAST som som gir tilgang til bilder og video lagret på datamaskinen? Fungerer dette bra, leste dette fungerer bedre på Samsungen? Hvprdan er lydkvaliteten på G10 i forhold til V10?
    Jeg starter fra en kant:

1. Lydkvaliteten på V10 er noe bedre enn G10 (fyldigere; det har også noe med prisforskjellen å gjøre).

2. Utseende er en subjektiv sak; Jeg liker egentlig ingen av dem. En Z1/Z11 i sort piano-lakk hadde gjort susen.....

3. Panasonics Viera CAST; Jeg har kun brukt den til musikk-videoer på youtube. Det fungerer faktisk greit.

4. THX fungerer jo selvsagt på alt. Spørmålet er jo om du liker det. Et "korrekt" bilde etter TV-standarden gir ikke farger og lysstyrke "inn your face", men en avdempet, behagelig bilde. Der må du nesten prøve deg fram. Om riktige farger, gråskala, gamma og tilstrekkelig lysstyrke ikke betyr så mye, og du har litt avstand til en G10 (slik at du ikke ser yringen), så kjøp heller den. Den er langt billigere og det er knapt mulig å få tak i V10 nå.

5. Selv har jeg kvittet meg med V10 for lengst fordi jeg syntes at SD-gjengivelsen ble litt for dårlig for min smak + at jeg liker utseeende bedre på proff-skjermene til Panasonic. Samsung har noe bedre SD-gjengivelse enn Panasonic (det kan også diskuteres etter hva man legger vekt på).

Du er uansett ikke garantert å få en støyfri Samsung 855 selv nå i 2010....

Så kjøp gjerne Panasonic TX-P46G10E. Den er jo selvsagt bra målt mot mye annet. Men litt yring i bildet og oversaturering i spesielt grønt må du regne med.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at et "riktig" bilde ble heller blast for enkelte, spesielt hvis vurderingen gjøres i en lysstoffrør opplyst megastore. Det er vel derfor LCD selger så bra .....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det altså noe forskjell på sd på G10 og V10 eller ikke? Er Samsungen bedre på sd eller ikke? Hvordan tven er på sd er jo noe som må tas med i betraktning... Du liker bedre utseende på proffskjermene til Panasonic sier du? V10 er vel egentlig en proffskjerm da? Noen andre modeller som er i salg du mener er bedre? Du kvittet deg med V10? Hvilken modell har du kjøpt i stedet?
    Fryktelig vanskelig dette å velge mellom Samsung PS50B855 og Panasonic G10 og V10...
    Har ikke helt slått fra meg 58 tommer heller da...og da er vel egentlig Samsung PS58B850 eneste alternativet? Vil gjerne høre mer erfaringer med denne...denne har vel ikke nevnte lydproblemer som er på Samsung 50 tommeren? Når jeg skal sitte litt over 3 meter fra, blir 58 tommer for stort? Hvordan er det med tv-bord til 58 tommers tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok Panasonic V10... lurer også på å kjøpe følgende tvbord til den på netshop, men de skal ha 1060,- i frakt... er det noe sted dette tvbordet kan kjøpes billigere?

Alphason Ambri 1100 TV/HIFI møbel kr 2795,- + frakt 1060,- netshop.

Evnt noe annet forslag til et godt tvbord med hjul som passer til 50 tommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir enten Panasonic V10 eller Samsung PS58B850. Lydproblemene som er nevnt på Samsung tvene er vel ikke på den nye 58 tommeren? Går det greit med en sitteavstand på litt over 3 meter til 58 tommer? Tenker da mest på om sd går greit? Til hd skal det vel gå veldig bra... Og finnes det bra tvbord som passer til 58 tommer til en ikke avskrekkelig pris?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir enten Panasonic V10 eller Samsung PS58B850. Lydproblemene som er nevnt på Samsung tvene er vel ikke på den nye 58 tommeren? Går det greit med en sitteavstand på litt over 3 meter til 58 tommer? Tenker da mest på om sd går greit? Til hd skal det vel gå veldig bra... Og finnes det bra tvbord som passer til 58 tommer til en ikke avskrekkelig pris?
    Sitter 3 m fra min Pioneer 50' og ønsker meg større TV, så 58' går greit .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sprengt ht

Den ene ht på min 42 v10 er sprengt, har ikke hatt høyere volum enn 30 så litt rart er det men. Håper de kan hente den og ikke måtte sende denne i posten men...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •