Hvor stor tv bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor stor tv bør jeg velge?

Jeg vil ikke ha for stor tv, men så stor som jeg kan/bør ha
    Jeg sitter ca 3 meter fra tv, ser vanligvis på tv-sendinger fra digital dekoder, men ikke i HD. Men det blir gjerne en film i hd-kvalitet i huken.
    Ønsker en best mulig seer-opplevelse, samtidig som jeg ikke ønsker kink i nakken av en alt for stor tv. Ønsker ikke å irritere meg over alt for kornete bilde.
    Står nå mellom 3 ulike tv som de selger på SIBA, de reklamerer med 20% rabatt på alle tv i romjulen. Så da tenkte jeg å slå til i morgen.
    De 3 jeg står i mellom er:
    40": Samsung UE40B7070 - kr 10396
    42": Philips 42PFL8404H - kr 7996
    46": Sony KDL-46W5500 - kr 10396
    Test:
    http://www.lydogbilde.no/kampen-om-a...l#artid4647297
    Lurer litt på om det ikke kan bli litt irriterende kornete bilder med en 46" når jeg ikke har HD-TVsignaler. Synes det er litt dumt at Samsungen har dårlig lyd, men for alle filmer jeg ser så blir stereoanlegg benyttet for lyd. Jeg har ikke behov for en kjempetynn tv, da jeg har plass nok til noen cm dypere tv.
    Så da heller jeg litt til 42" fra Phillips, men virker ikke som om den alltid har fått de beste resultatene i div tester (http://alatest.no/anmeldelser/tv/phi...-73304694,33/). 40" til Sony selges ikke på Siba, ellers haddde jeg kanskje kjøpt den. Jeg ønsker å kjøpe tv i en butikk jeg selv kan besøke.
    Hva sier du?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har led og lcd tv'er på lista men drister meg uansett til å forslå en plasma:

panasonic TX-P42G10E får du til 8 lapper på siba
    Panasonic TXP42G10
    Testvinner med suverent bilde.
    Jeg vurderer samme serie i 50"

Størrelse er en smakssak. Jeg skal selv ha ny tv nå i romjula, og kommer ikke til å vurdere noe mindre enn 50". Sitter knappe 3 meter fra tv.
    Satt tidligere 3,5 meter fra 92" lerret uten problemer

EDIT:
    Merk at mange av tv'ene SIBA har satt ned 20% selges billigere andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du HD-signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg sitter jeg 2,5 meter unna en Samsung UE40B7070. Jeg ser mest SD-signaler fra digital dekoder. Da er tv'n helt på kanten stor. Men med HD-film eller PS3 er det stilig da. Du har jo en halvmeter større stue enn meg, men på 3 meter hadde jeg nok kutta ut 46'' fra vurderingen.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart en tilvenningssak dette med størrelsen.
    Jeg har 46" og sitter 2,8m fra skjermen. Hadde 40" før og det ble fort for lite 8)

Edit: Jeg bruker kun HD-materiale.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 2,5m unna en 50" fullHD Plasma og det fungerer fint på PC, SD og HD TV og SD og HD film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå at det er 20% avslag på disse prisene? Eller er det priset ned allerede? Syns det var litt vanskelig å forstå ut fra informasjonen på siba.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter:
    Det du bør huske på er at du blir vant med størrelsen på tven etter en stund, så om du synes 40" er akkurat passe nå, vil det kanskje være litt for lite om et par måneder.

Jeg gikk fra 40" til 50" og nå synes jeg 50" er litt liten. Jeg kunne godt hatt 55

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minst 46" tenker jeg. Jeg kommer til å gå for denne, men er spent på om prisen er 12796,- eller 10300,- (20%)Samsung UE46B7070 Platinum Black

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyhetsgrupper
    Minst 46" tenker jeg. Jeg kommer til å gå for denne, men er spent på om prisen er 12796,- eller 10300,- (20%)Samsung UE46B7070 Platinum Black
    Er nok den førstnevnte prisen din, kr12796.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Er nok den førstnevnte prisen din, kr12796.
    Kan ikke skjønne at det kan forstås annerledes nei. Kampanjepris = nedsatt pris.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter ca 3 m fra 50" HD klar plasma og ser mye tv en BD i ny og ned. Dette går helt utmerket! Så ville kikket på 50" Plasma også da en får mere for penga her enn på LCD er min mening så fremt du ikke har mye lys direkte på skjermen eller skal bruke skjermen som ren pc/gaming monitor.

Men ikke alle siba prisene var så råe.... 50G10 går til 12k her i trondheim på elprice uten at dette skal bli en pristråd! Ville kikket på tvene først på vanlige tv sendinger-ikke butikk HD sjekk også bilde fra siden og sett tvene i film/kino modus før bilde sjekk så får en bedre forrutsetninger for å sammenligne. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endte opp med 46"

Takk for svar. Er godt fornøyd med tv. Gjør ikke hd-signaler til helt ok bilder. Blir ikke plaget av "kornete" bilder. Men i begynnelsen syntes jeg tv var alt for stort. 24 timer senere virker det bare litt for stort En fordel er og nå at jeg mer kan bli liggende på sofa 6 meter unna å se på tv, det gjorde jeg ikke før for da ble det for mye mysing...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •