Panasonic gen. 13 (2010) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er eneste forskjellen mellom V20 og VT20 3-D?
    Nope. Sjekk det nye fosforet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så forskjellen er at VT20 har 3D. Ellers identiske?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. jeg sier det motsatte! Nemlig at det er flere forskjeller. Se testen her (+ ellers det du finner på avforums):

http://hdguru.com/panasonic-tc-p50vt...t-review/1391/

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser selvsagt hva du mente. Takk for at du la ved den første testen av skjermen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piTCHer
    Så tidlig ja. Det var gode nyheter :-D
    Hi Fi klubben skriver i svar på mail at V-serien lanseres i midten av mai og de da får den inn for salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Til info så skal man ta målinger med en klype salt også. hundre prosent korrekte målinger med ekstremt lite lysstyrke er ikke til å stole på hvis man ikke tar mange målinger. Venter denne skjermen inn denne uken, og den vil selvsagt bli sammenlignet med andre skjermer. Har et par Pioneer 5090 stående, og jeg har samtidig bestilt inn den forrige generasjonen (G10) for å sammenligne direkte. Det blir fort synsing hvis man ikke kan sammenligne direkte.
    Fatter ikke hvorfor dere fortsatt sammenligner med Pioner,en produsent som ikke lager tv lenger. Nytter ikke å unnskylde seg med at det var den beste skjermen og at mange har den og vil vite hvordan nye skjermer er. Synes sammenligningen blir håpløs uansett så lenge produktet ikke fås kjøpt lenger. Greit nok at man skrive noen få linjer om forskjelle,rmen en direkte sammenligning blir nå feil spør du meg,men det gjør du sikkert ikke ha ha

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Fatter ikke hvorfor dere fortsatt sammenligner med Pioner,en produsent som ikke lager tv lenger. Nytter ikke å unnskylde seg med at det var den beste skjermen og at mange har den og vil vite hvordan nye skjermer er. Synes sammenligningen blir håpløs uansett så lenge produktet ikke fås kjøpt lenger. Greit nok at man skrive noen få linjer om forskjelle,rmen en direkte sammenligning blir nå feil spør du meg,men det gjør du sikkert ikke ha ha
    Kan ikke si annet at jeg er en av dem som setter pris på at det fortsatt sammenlignes med kuro.
    Det er for meg, og sikkert for mange andre, ikke vits å oppgradere tven dersom bildet ikke er bedre enn det var for 2 år siden.
    Selv om jeg ikke har Kuro selv, så vet jeg at det må være bedre enn kuro for at jeg skal kjøpe noe nytt.
    Altså er testen relevant likevel 8)

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Panasonic-TX-P42G20

Her er en test til:

Panasonic TX-P42G20 Plasma HDTV Review at AVForums.com

Hilsen slostrilen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser lovende ut. Kan ikke vente til jeg leser en test av VT20 i Hjemmekino-bladet. Blir det forresten i neste blad, var det sånn??
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Kan ikke si annet at jeg er en av dem som setter pris på at det fortsatt sammenlignes med kuro.
    Det er for meg, og sikkert for mange andre, ikke vits å oppgradere tven dersom bildet ikke er bedre enn det var for 2 år siden.
    Selv om jeg ikke har Kuro selv, så vet jeg at det må være bedre enn kuro for at jeg skal kjøpe noe nytt.
    Altså er testen relevant likevel 8)
    For de som allerede har en Pioner Kuro så klart jeg skjønner de vil vite om man får bedre bilde i dag,men det er for MEG lite relevant å sammenligne med noe gammelt når man heller kunne sammenlignet med nye skjermer. Dessuten så var ikke KURO-skjermene best på alt de heller,men de var best på sortnivå og detaljering i mørke scener spå vidt jeg vet. Filmskjermen fremfor noen,javel,men en skjerm for "mannen i gata" ? Neppe.....
    Men nå er vi utenfor emnet her så jeg lar saken ligge død helt til en ny tråd kommmer opp he he.
    Forøvrig (for å holde meg til subject) så skal jeg ta en nøye kikk på G20. Har aldri hatt plasma,men blir muligens min første!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må kanskje tåle en sammenligning med plasma-referansen Kuro. Samtlige magasiner i verden har vel Pioneer som referanse hva angår bildekvalitet. Det blir vel for mange litt rart om man nå plutselig ikke skal bruke Pioneer som ref bare fordi den ikke produseres mer. Bildereferansen til Pioneer Kuro eksisterer jo uansett. Nå forsøker man å få en ny referanse, og kanskje blir det VT-serien til Panasonic?

Pioneer sin fabelagte bildekvalitet, blir noe for de andre produsentene å strekke seg etter. Altså hvor bra kan en plasmaskjerm bli? Blir den nye referansen Panasonic VT20, så er det heller ingen som vil nevne Pioneer i sammenligninger fremover. Inntil da må vi nok leve med at Pioneer Kuro fortsatt er verdens beste plasmaskjerm
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommentarer....Lygren?

Test av Pioneer Kuro:

Sitat Opprinnelig postet av UltimateAVmag
    I measured a peak contrast ratio of 5,014:1 (40.11 foot-Lamberts peak white, 0.008fL video black) with a peak white window pattern.
    Because of their peak power requirements, all plasmas reduce their outputs progressively as the average picture brightness of the source increases. With a full field peak white image rather than a window pattern, the peak contrast ratio of the Pioneer dropped to 1,698:1 (13.58fL peak white, 0.008fL video black). I measured an ANSI contrast ratio, using the standard 16 square checkerboard, of 2,600:1. That's not a misprint with an added zero. Amazingly, the black squares on the ANSI pattern ranged from 0.006 to 0.009fL—nearly the same as the full-field black. While you'll never see an ANSI contrast this good in a real room even with the lights off, it's still the most impressive ANSI contrast measurement I've yet measured on a display personally.
    Test av Panasonic VT20:

Sitat Opprinnelig postet av HDGuru.com
    We calibrated the user controls in Custom mode and measured a white level of 32.39 ft lamberts white and .004 ft lamberts black level for a contrast ratio 8097.5 to 1. (The black level reading is about one-half of reported out of the box black levels of the 2009 V10 series). In THX mode (factory default user settings) respective measurements were 31.5 ft lamberts and again an impressive .004 ft lamberts black level.
    Og igjen målinger fra test av Pioneer Kuro:

Sitat Opprinnelig postet av hdtvtest.uk
    Whenever the Pioneer PDP-LX5090 was powered on from standby, it would display a lighter black level of 0.076 cd/m2 for about 15 seconds, after which the on-screen brightness would drop in 3 quick successions to settle at the plasma's idling luminance. If a completely black screen (e.g. blank input or 0% stimulus test pattern) was held for longer than 45 seconds, the screen would automatically switch off (i.e. achieving zero luminance), and remain so until there's a change in on-screen content, at which point the whole cycle would repeat (meaning that the PDP-LX5090 would behave as if it'd just been powered on from standby, and begin again with 0.076 cd/m2 blacks).
    Using the Macam L203 Photometer, we measured idling luminance (which also represented the calibrated black level) on the Pioneer PDP-LX5090 Kuro plasma to be 0.0031 cd/m2. This comprehensively smashes the previous black level record held by its predecessor the PDP-LX508D (0.015 cd/m2) if we discount the Samsung F96 LED-driven LCD TV which is capable of delivering 0 cd/m2 blacks but only when there's little to no content on screen.
    Hvordan skal man tolke slike målinger, og hvor korrekte er de? Hva kan man, ut fra dette, si om forskjellene mellom Kuro og VT20? Må vi vente på flere målinger pga unøyaktighet/ avvik i instrumenter og testprosedyrer? Hvilke bildemessige forskjeller kan man lese ut av dette?

Hadde vært interessant å gått litt i dybden av slike målinger
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Test av Pioneer Kuro:

Test av Panasonic VT20:

Og igjen målinger fra test av Pioneer Kuro:

Hvordan skal man tolke slike målinger, og hvor korrekte er de? Hva kan man, ut fra dette, si om forskjellene mellom Kuro og VT20? Må vi vente på flere målinger pga unøyaktighet/ avvik i instrumenter og testprosedyrer? Hvilke bildemessige forskjeller kan man lese ut av dette?

Det blir til syvende og sist våre egne øyne som vil avgjøre uansett hva måleresultatene sier. Målinger sier egentlig veldig lite om hvor stor forskjell vi klarer og se selv på bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for tidlig å si. Jeg skulle gjerne ha sett at ft lå nærmere 40 i THX-modus, men dette ser jo absolutt lovende ut for Panasonic! Du vil sikkert få tilbakemeldinger fra en rekke eiere av VT20 her på forumet.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To tester av VT20 og 3d fra USA.

Consumer Reports Electronics Blog: 3D TV shoot-out: Samsung’s LCD vs. Panasonic’s plasma

Positiv uten å gå særlig i dybden.

Panasonic TC-P50VT20 3D Plasma HDTV Review - Panasonic - Reviews of Televisions and Television Ratings - TelevisionInfo.com

Tilsynelatende grundig test som definitivt ikke er positiv for Panasonic.

Spennende blir dette og Panasonic selv har vel medvirket til at mange nå
    forventer tilnærmet referansenivå. Vi må nok vente ytterligere før vi har dybdetester på et nivå som vi kan handle etter. Mye står og faller på svartnvået som presenteres og mange bildeentusiaster synes enige om at dette er den viktigste forutsetning for å skape "energi" i bildegjengivelsen.

At man i denne sammenheng viser til KURO er rett og riktig da dette så langt er nivået eksisterende produsenter bør strebe mot.

Spesielt i KRP modellene fant man etter min mening en unik kombinasjonen av referansebilde+ tidløst design + byggekvalitet + gode praktiske løsninger Dette kostet mer enn det smakte og Pioneer tapte penger på hver solgte tv. Det er nok ikke slik at Panasonic umiddelbart kan kopiere dette nivået og framdeles tjene penger på plasma. Noen hjørner vil nok kuttes i 2010 modellene.

Markedsmessig har også Panasonic en etterhvert stor utfordring med søksmål og mye spekulasjon omkring redusert svartnvå også på 2010 modellene.

Dvs. at der vil eksistere forhåndsprogrammerte løsninger for justering av svartnivå. Med henvisning til patent vil ikke Panasonic svare på spørsmål om spesifikke kalkuleringer/ verdier mht. endring. Dvs. Vent og Se. Dette faller definitivt ikke i smak hos hardcore bildeentusiaster og Panasonic opplever mye pes på store forum verden over.
    Det er verdt å merke seg at bla. Pioneer og Samsung IKKE har liknende løsninger for sine produkter.

Skal jeg foreta en "vill" gjetning basert på foreliggende informasjon vil jeg tro at vi ser 2011/12 før KURO nivået er nådd av Panasonic og de har en fullstendig implementering av den kjøpte KURO teknologi.

Jeg håper selvfølgelig jeg tar feil ops:

Hilsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TC-P50VT20 3D Plasma HDTV Review - Panasonic - Reviews of Televisions and Television Ratings - TelevisionInfo.com
    Tilsynelatende grundig test som definitivt ikke er positiv for Panasonic.
    Og definitivt utført av noen som ikke helt har kontrollen. De resultatene som vedkommende oppnår her, tyder på at testeren har valgt å sette skjermen i Normal eller Cinema-modus, og da er halve poenget med VT20-serien borte. Da kan en jo heller kjøpe G-20, eventuelt X20-utgaven. Bare se på resultatene av Gamut, av gamma-kurven og gråskalaen. Hadde han valgt THX eller Pro1 eller Pro2 modus, så hadde resultatene vært anderledes.

Det er jo en negativ tone over hele "testen" slik jeg ser det. Jeg tror definitivt at vi må vente før vi kan få en mer objektiv test enn dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Siden det er to forksjellige personer som har testet disse skjermene og de har forskjellig måleutstyr så er det vanskelig å les så mye ut fra disse tallene. Dog, jeg har selv en kuro og måleutstyr som er noe av det absolutt beste som finnes, og jeg klarer ikke å måle korrekt sortnivå på min 5090. Og for å si det slik, mitt måleustyr skal kunne måle ned til .00006 fl.

Jeg ser at tallene til UltimateAVmag opplyses til å være i området 5000:1 på Kuro. Dette er det samme, eller litt mindre enn hva jeg måler i ansikontrast på min skjerm. Jeg har målt på 6090 også, og den var tett på 6000:1 i ansikontrast.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du deler erfaringen, AK. Det blir vel kanskje vanskelig å måle nøyaktig sortnivået fremover, når det sorte snart går ned mot totalt fravær av lys. Ergo får vi bruke de beste måleapparatene som finnes...øynene:-D

Kan blir spennende å høre en sammenligning mellom VT20 og Kuro utover våren, fra dere som har muligheten til å sette de to skjermene side om side.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt