Hvilken TV gir mest for pengene for kr 6000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV gir mest for pengene for kr 6000,-

TVen jeg tenker på skal være mellom 37-42". Har ikke så god kjennskap til hva som er bra av TVer, så jeg håper at noen her kan hjelpe meg litt på vei i riktig retning.

Er usikker på om jeg skal skaffe meg ps3, så det er vell hovedsaklig LCD tv som vil være aktuelt for meg.

Er bare bildekvalitet jeg er ute etter, lydkvalitet og eventuelt andre funksjoner en tv kan ha spiller ikke noen rolle for meg.

Samsung sin 5 serier virker grei ut fra det lille jeg har testet den, men det hadde vært fint og blitt tipset om noen andre mulig kandidater

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir veldig interessant å se hvor mye neste års modell vil koste.
    Forskjell i pris på 2008 og 2009 modellene var vel på 2000kr.

(men helt klart at den beste prisen blir sent neste år, slik at trådstarter ikke venter med å kjøpe)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er plasma i dag med tanke på spilling o.l. Er det mest hysteri at det er problematisk å spille med tanke på responstid og innbrenning?

Ser at den er hd ready. Merker man noen forskjell mellom det og full HD, slik at man må være svært nært skjermen for å merke det?

Setter pris på flere forslag og litt hjelp til å skjønne hvorfor tven er såpass god at den anbefales forran andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilling fungerer glimrende på plasma. Responstider er jo fortsatt en god del bedre på dem enn på lcd skjermer også, etter min erfaring.
    Ser stadig vekk på tester og anbefalinger ulike steder at innbrenning nevnes som et potensielt problem med plasmaskjermer, men dette har vel ikke vært noe tema de senere årene slik jeg forstår det. Har ihvertfall ikke sett antydninger til det på de to plasmaene mine, selv etter spilling i timesvis eller samme tv - kanal på en hel kveld. Kan ikke se at det skal være noe problem ved normal bruk av tv.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    hvordan er plasma i dag med tanke på spilling o.l. Er det mest hysteri at det er problematisk å spille med tanke på responstid og innbrenning?

Ser at den er hd ready. Merker man noen forskjell mellom det og full HD, slik at man må være svært nært skjermen for å merke det?

Setter pris på flere forslag og litt hjelp til å skjønne hvorfor tven er såpass god at den anbefales forran andre.
    Jeg svarer ja, ja, og ja på det, du ser også stooor forskjell på HD og ikke HD-signaler selv på et HD-ready tv.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg svarer ja, ja, og ja på det, du ser også stooor forkjell på HD og ikke HD-signaler selv på et HD-ready tv.
    ... men ikke mellom HD og full-HD på en 37-42" TV. Skal du klare å se forskjell må du sette TV'ene ved siden av hverandre og gå tett innpå. Videre er det kun et fåtall TV som støtter full-HD på PC inngang . Du må bruke HDMI.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 42PQ6000 er et meget godt alternativ innenfor den klassen...

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller 42LH4000 om du ønsker LCD.
    LG 42LH4000 - Prisguide.no

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    likte designet på LG plasmaen bedre enn designet på panasonicen. er det stor forskjell kvalitetsmessig på disse to skjermene eller er de såpass lik i prestasjonene at det er det samme hvilken man går for?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •