Hjelp til kjøp av LCD tv til ca 5 - 6 tusen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til kjøp av LCD tv til ca 5 - 6 tusen.

Hei!
    Skal kjøpe meg en ny LCD tv. Og kunne gjerne tenkt meg noen tips til hva jeg burde kjøpe!
    Størrelse: 40" - 42"

Har sett litt på Samsung LE40B535 og LG Lh4000. Hvem av de ville dere valgt? Eller ville dere valgt noe annet?
    Skal brukes en del til spilling!

Alle svar mottas med takk.
    - Martin: )

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hva med denne? Philips 42" LCD-TV 42PFL5604H til 5800 kr på komplett!
    Et godt kjøp!

Eller så er også denne å anbefalle. Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40V5500 til 6500 på komplett!
    Lykke til!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40V5500 er veldig bra til spilling. Har denne selv, den er rett og slett utmerket til konsollspilling (har prøvs PS2 og PS3) da den har lav input-lag. I mine øyne ganske god på DVD også, selv om jeg kun bruker komponentkabel og ikke HDMI (enda), og på standard TV-signaler. Samsung 40B535 er vel et "sikkert" valg, veldig mange som er godt fornøyd med den til prisen. LG LH4000 har jeg ingen erfaring med, men jeg har hatt en LH3000, og er langt mer fornøyd med Sony'en jeg har nå. Forskjellene mellom LH3000 og LH4000 vet jeg fint lite om...

Mitt valg ville vært Sony'en (har jo selv valgt den, så kanskje åpenbart), men da strekker du budsjettet litt. Hvis du har en absolutt grense på 6k ville jeg tatt Samsung'en, ettersom min erfaring med LH3000 ikke var den helt store. Men, som sagt, har ikke sett LH4000, for alt jeg vet er den mye bedre i forhold... Et annet alternativ jeg ville vurdert er en 42" Panasonic plasma, er vel X10 den heter, G10 ligger vel på 8k. Den vil være innenfor budsjettet ditt, riktignok ikke full HD, men en veldig bra TV. Denne har jeg ikke prøvd til spilling, så hvordan den presterer på den fronten blir bare spekulasjon fra min side (denne blir kanskje litt på siden ettersom du sier LCD, men dog).

Har du andre spesielle krav? Må det være full HD? Er rommet du skal bruke TV'en veldig lyst/veldig mørkt/store vinduer/mye sol osv? Stiller du krav til design? Funksjoner som Internet@TV, USB-inngang, etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig utfyllende og flott svar!
    Tror ikke forskjellen på lh3000 og lh4000 er så stor, så da heller jeg mer mot Samsungen.

Er lite lys i rommet(dvs kun et lite vindu), full hd hadde vel vært fint? Ellers stiller jeg ikke store krav ellers!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for 40-42 lcder, vent til januarsalget.
    Jeg tror det kommer til å bli noen skikkelige varp fra og med 2 januar.
    Var det i fjor, og året før der, så blir spennende å se

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, planen er og vente til Januar! men vil gjerne vite hva jeg skal kjøpe meg når den tid kommer
    ellers takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg Sony 40V5500 for mindre enn en uke siden og er storfornøyd. Har sett Philips 42pfl5604H også, men fargene der er ikke i nærheten av det sonyen produserer. Lg'en kan jeg ikke si noe om, men lh3000 er en rimeligere modell enn de andre du har vurdert. Samsung kjøpte jeg ikke da jeg har dårlig erfaring med merket når det kommer til kvalitet (det har blitt endel returer på de).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomp
    Kjøpte meg Sony 40V5500 for mindre enn en uke siden og er storfornøyd. Har sett Philips 42pfl5604H også, men fargene der er ikke i nærheten av det sonyen produserer. Lg'en kan jeg ikke si noe om, men lh3000 er en rimeligere modell enn de andre du har vurdert. Samsung kjøpte jeg ikke da jeg har dårlig erfaring med merket når det kommer til kvalitet (det har blitt endel returer på de).

Men den sprenger vel egentlig budsjettet mitt på maks 6000:/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, det tenkte jeg ikke på. Da ville jeg gått for samsungen (b535) evt. en panasonic 42x10y. Eneste grunnen til at jeg ikke valgte panasonicen var fordi jeg skulle bruke den til pc. Det er visstnok ikke noe stort problem med innbrenning på plasma lenger, men jeg vet at jeg ville bekymret meg hele tiden for det likevel. Plasma har en fargegjengivelse og en dybde i bilde som jeg har tilgode å finne på LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at LCD egner seg best til spill? eller er det bare tull?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvikken
    Jeg har hørt at LCD egner seg best til spill? eller er det bare tull?
    LCD, og nå også LED, blir som regel foretrukket til spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og LED har jeg ikke råd til

Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal gå for! Noen som veit hva som ville vært den beste tv'n for meg?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvikken
    Ja og LED har jeg ikke råd til

Er fortsatt veldig usikker på hva jeg skal gå for! Noen som veit hva som ville vært den beste tv'n for meg?
    Hvorfor LCD og ikke plasma ? Med mindre du er gamer og livredd for innbrenning, noe det normalt ikke er grunn til i dag, ville jeg helle valgt en plasma. Normalt får du større TV, bedre innsynsvinkel og bedre bilde for samme antall kroner. Glem fullHD da den først betyr noe når du kommer opp på 50' eller mer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brukes i hovedsak til spilling, men hvis du veit om noen bra plasma tv'er til den prisen, som egner seg godt til spilling, så er jeg interessert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-42PX10Y
    Mye bedre dybde i bildet enn alle LCD-tver i samme prisklasse, og også sammenlignet med de som koster litt mer. Den har også langt bedre responstid.
    Det eneste "problemet" er egentlig innbrenning. Dette har visstnok blitt mye bedre de siste årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg får ta det opp til vurdering da Blir ikke handel før Januar/februar uansett!7Setter pris på alle synspunkter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har jo nå kjørt kampanje på Samsung LE40B535 og Panasonic TX-42PX10Y til under 5000,-. Jeg har allerede bestilt Samsung'en, men for meg som ikke skal bruke den til spilling, så tolker jeg det slik at jeg heller burde gå for Panasonic'en. Jeg har mulighet til å bytte enda siden leveringstiden er så lang. Elkjøp har jo også nå Sony KDL40P5650K til 5000,-, men jeg er litt mer skeptisk til den. Kommentarer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •