Hvite vertikale linjer på tven

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvite vertikale linjer på tven

Hallois!

Kjøpte en lg ps8000 på elkjøp for 2 mnd siden. Har lagt merke til at det er hvite vertikale linjer over hele skjermen, som kommer veldig tydelig fram når bildet flytter seg raskt. Spesielt synlig er det når jeg ser på fotball og kameraet flyttes raskt bortover banen.

Fotball er ukens høydepunkt og tven kostet tross alt mange tusen kr. Regner med dette ikke vil gå over av seg selv..

Hvor står jeg egentlig i forhold til elkjøp her? Har både garanti og såkalt idiot forsikring. Fikk beskjed om at det var deres siste tv av dette slaget når jeg kjøpte den, så frykter det blir vanskelig å bare få byttet i en ny. Tven har jo også mange funksjoner som god usb tilkobling, bluetooth og ikke minst den er pen og se på.

Hva kan jeg kreve?

Takk for hjelp :roll:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tevez
    Hallois!

Kjøpte en lg ps8000 på elkjøp for 2 mnd siden. Har lagt merke til at det er hvite vertikale linjer over hele skjermen, som kommer veldig tydelig fram når bildet flytter seg raskt. Spesielt synlig er det når jeg ser på fotball og kameraet flyttes raskt bortover banen.

Fotball er ukens høydepunkt og tven kostet tross alt mange tusen kr. Regner med dette ikke vil gå over av seg selv..

Hvor står jeg egentlig i forhold til elkjøp her? Har både garanti og såkalt idiot forsikring. Fikk beskjed om at det var deres siste tv av dette slaget når jeg kjøpte den, så frykter det blir vanskelig å bare få byttet i en ny. Tven har jo også mange funksjoner som god usb tilkobling, bluetooth og ikke minst den er pen og se på.

Hva kan jeg kreve?

Takk for hjelp :roll:
    Nå har jeg ingen erfaring med LG og deres standardinnstillinger på TVer, men mange produsenter bruker høy lysstyrke og kontrast for at TVen skal se bra ut i en sterkt opplyst butikk. Innstillingene på min 46" LCD var ihvertfall helt på tryne da jeg fikk den hjem.

Min TV har tre profiler, Dynamisk (som må være en kreativ omskrivning av butikk modus), normal og film. Da jeg byttet fra Dynamisk (default) til normal hjalp dette betraktelig. Senere brukte jeg THX kalibreringen på en av Star Wars CDene og har vært ganske fornøyd etter det.

Forsøk også å slå av mest mulig av digitale "forbedringer" på TVen, også 100Hz eller lignende effekter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede kalibrert den så det er desverre ikke problemet Dette er en feil jeg vet flere har opplevd på samme tven, uten at jeg finner igjen hvor jeg leste det nå. Spørsmålet er heller hvor jeg står i forhold til elkjøp og hva jeg kan kreve her. Tven er jo tross alt ikke ødelagt men har jo skavanker

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tevez
    Jeg har allerede kalibrert den så det er desverre ikke problemet Dette er en feil jeg vet flere har opplevd på samme tven, uten at jeg finner igjen hvor jeg leste det nå. Spørsmålet er heller hvor jeg står i forhold til elkjøp og hva jeg kan kreve her. Tven er jo tross alt ikke ødelagt men har jo skavanker
    Dette må vel defineres som en alvorlig feil eller mangel ved TVen.

Ifølge forbrukerkjøpsloven kan du kreve omlevering. Altså ny TV, men siden det var den siste de hadde kan det som du sier bli vanskelig å få en lik en.
    Eller du kan kreve reparasjon av TVen. Dersom reparasjon tar mer enn en uke er det vel, så kan du kreve å få låne en TV i mellomtiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •