Er Samsung PS50B551 noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Samsung PS50B551 noe å satse på?

Hei en kompis skal kjøpe seg en 50 tommers tv og sier han vil gå for Samsung 50" Plasma TV PS50B551. vi har ikke sette denne i buttiken men han ble veldig overbevist etter å ha sette en annen samsung 50 plasma på elkjøp til kupp prisen 8 tusen men denne var ikke full hd. noe jeg sa var et must på så stor skjerm.

skjermen skal bli brukt til film, get hd boks, og pc.

lyden på tv har ikke noe å si da han har et stort hjemmekino annlegg.

men jeg mener han burde se på en lg plasma istede.. en kompis hadde har sett en lg 50ps3000 .

eller jeg vil no tro at panasonic er det beste men det blir litt dyrt for han..

noen som har noe sett en Samsung 50" Plasma TV PS50B551 eller har finni test av den.. fant lite på google.. dette er vel sikkert paralell import siden det nesten bare er komplett som selger denne..

håper noen kan si noe billig 50" er...

ps han sitter vel bare 2-3 meter unna tv eller noe.. størst er best:P

mvh Eirik

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og så denne LG`n hos en kompis forrige helg, og jeg ble mildt sagt imponert. Utrolig skarpt og fint bilde.. Panasonicen har jeg desverre ikke sett, men jeg er litt nysjerrig på den jeg også.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente selvfølgelig Samsungen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg lurer akkurat på det samme, det står mellom denne Samsungen og LG50PS3000. Det er visst mange som opplever innbrenning problem med LG'n + at det er gjenskinn fra skjermen. Men samsungen står det ikke så mye om, bare at det er "Anti Burn-in Technology" som forhåpentligvis gjør samsungen til bedre skjerm kontra LG.

Ingen som har denne tv'en og kan si noe om den?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får mitt eks i morgen, skriver gjerne en kort rapport. Ellers står det mange erfaringer på både avforums.com og minhembio.com.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Får mitt eks i morgen, skriver gjerne en kort rapport. Ellers står det mange erfaringer på både avforums.com og minhembio.com.
    Ja det hadde vært kanon med en kort rapport. Har lest litt nå på de sidene du lenket til, men det var mest spørsmål, og klager av brukere som hadde fått defekt skjerm istedet for å ha skrevet om tv'n.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt opp Tv'en, lekt meg litt med menyene og sett litt på TV. Så langt er jeg svært imponert!

Referansene er kompis 1's Panasonic G10 (46 ") og kompis 2's 50" PS3000 LG som jeg har sett tidligere. I tillegg har jeg hatt en 50" bakprojeksjonsTV (720p) med Faroudja billedprosessor som jeg har vært svært fornøyd med i mange år (skarpt bilde og flotte panoreringer). Jeg har foreløpig koblet TV'en opp mot HTPC (Mythtv med VDPAU) som leverer 576i og 1080i i 60 hz (!) samt menyer i 720p. Det må taes forbehold her, min signalkilde avviker nok fra de flestes, og jeg vet i tillegg ikke hva slags innstillinger mine kompiser opererer med.

Farger, sortnivå mm. ser ut til å være utmerket, særlig blir jeg slått av den opplevde skarpheten i bildet og meget flotte farger. Samsungen skal i følge tester ligge mellom G10 og LGs på sortnivå. Anbefaler at nysgjerrige leser tester på avforums.com
    Samsung PS50B560 Plasma HDTV Review at AVForums.com
    Samsung PS50B650 Plasma HDTV Review at AVForums.com
    For å bedømme sortnivået bedre må jeg nok se litt film først, men førsteinntrykket er meget positivt.

Jeg kan ikke se noen tegn til IR som skal forekomme på denne TV'en. Jeg har vært lenge i menyene og veklset mellom meny og sort skjerm uten å se noe slikt. Det er rett og slett mulig at det meg som er lite sensitiv for dette, eller at forventingene var svært dårlige. Ungene har sett disneychannel mens jeg har skrevet dette, en kjapp titt på sort skjerm igjen avslører ingen IR etter logo eller noe slikt. Kan heller ikke høre none summing/buzzing om jeg ikke legger øret inntil bakpanelet. Er faktisk første gang jeg hører min diskløse HTPC når Tv'en står på uten lyd (den forrige TV'en overdøvet den).

Samsungen ble valgt fordi jeg ser mye fotball i SD og irriterer meg over dårlig bildebehandling. Etter 10 minutter med fotball på Viasat Fotball er jeg svært fornøyd - skrudde av alle billedbehandlingsteknologier, og kan ikke se artifakter rundt spillerne, "utsmørt" bakgrunn ved raske panoreringer eller pixelgrøt i gresset. Skal prøve ut noen av disse teknologiene etterhvert. Her mener jeg Samsungen leverer bedre enn G10 og LG, begge har hatt noe støy rundt konturer av spillere og ikke veldig pen panorering (merk at kompis1 og kompis2 kan ha gale innstillinger). Avforums tester nevner et billedprosesseringsproblem i overganger mellom mørkt/lyst i 50 hz, dette skal i følge noen innlegg på minhembio.com antagelig bare gjelde B560 og opp (550 serien har annen bildeprosessor). Dette er uansett ikke noe problem for meg med min 60hz signalkilde, men jeg skal kjøre noe materiale i 50 hz for å sjekke. Skal også prøve å kjøre 1080p/24 ut til denne, men jeg kan ikke helt skjønne at bildet kan forbedres særlig.

Lyden er ikke allverden, men helt grei til vanlig bruk. Har brukt equalizeren og fått en lyd jeg fint kan leve med.

Fjernkontrollen er av det noe enklere slaget, og står ikke i stil til materialvalg og design på TV'en. Store knotter av gummi i flere farger og litt "for tydelig" skrift får den til å se billig ut. Men den fungerer ellers utmerket, og knappene ser logisk lagt opp ut for min del.

Menyene er fine, enkle å navigere igjennom og fjernkontrollen har snarveier til alle vanlige valg.

Til sist godbiten: designet. Dette er 551 modellen, dvs i helt sort uten cowboylailaaksenter i rødt (for spesielt interesserte i rosemaling og kordfløyel er det B550-modellen man må bestille da). En meget elegant fot i glass, og glassramme på panelet får den til å se ut som en langt dyrere skjerm Slank er den og, 4-5 cm dyp og virker slankere enn kompisens G10 (har ikke målt). Meget pen, og får Panasonicen til kompisen til å se ut som et steinalderklenodium (matt sort plast og sølvfargede detaljer i plast er nøyaktig det samme jeg har på panasonic LCD'en min fra 2006 og den er IKKE pen) . LG'en er ikke fulllt så gammeldags/stygg, men bare plast all around får den til å se billig ut. Kona ville IKKE ha Panasonic da hun fikk se den, men denne er hun svært godt fornøyd med. Ser man på prisen jeg gav, rett under 8000, og den opplevde kvaliteten på design og materialvalg er jeg utrolig godt fornøyd. Ikke trenger jeg å oppsøke prostituerte den neste måneden heller.

Når bildet i tillegg er såpass bra (ærlig talt synes jeg bildet på Samsungen gir litt mer "kick" og dybde enn kompisens G10), og videoprosesseringen også er på topp kan jeg ikke annet enn å være strålende fornøyd.

Til 8000,- samt medfølgende 100 % pixelgaranti fra en av landet ledende nettbutikker er dette i mine øyne et ran i forhold til langt dyrere Pana G10, og design/materialvalg slår også rimeligere prisede LG PS3000 av pallen. Kort sagt kjempefornøyd så langt.

Edit: Nå har TV'en stått med mythtv logoen på i et par timer mens jeg har drevet med andre ting, og når jeg går rett til svart skjerm f.eks oppstart kan jeg se l litt IR etter menyen. Er nokså svakt, man må på en måte se etter det, og det forsvinner når jeg går til en kanal. For meg er dette ikke noe problem, men dette er sikkert et irritasjonsmoment for enkelte. TV-tittinga går det ikke utover.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut !! Får bestille en slik og håpe på et godt eksemplar uten defekter.
    Men det at skjermen støtter 100hz, hvordan får man bruk for denne funksjonen ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir vist med en oppdateringsfrekvens på 100hz, uavhengig av frekvensen på signalet inn. Dette reduserer flimring, og er vel vanlig på de fleste TV-apparater nå. Tror ikke dette kan kobles ut.

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=luria]Avforums tester nevner et billedprosesseringsproblem i overganger mellom mørkt/lyst i 50 hz, dette skal i følge noen innlegg på minhembio.com antagelig bare gjelde B560 og opp (550 serien har annen bildeprosessor). Dette er uansett ikke noe problem for meg med min 60hz signalkilde, men jeg skal kjøre noe materiale i 50 hz for å sjekke.[QUOTE]

Har du fått testet noe med 50hz?
    Er nære på å kjøpe 551 selv, men ble litt usikker etter å ha lest testen på AVforum.
    Kjempefint om du kan dele noen erfaringer vedrørende dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere å kjøpe "Galvanisk skille" når dere bestiller TV? Jeg bruker ikke antenne kabelen, siden jeg har digital TV med scart tilkobling. Det er vel ikke vits å kjøpe denne da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står skrevet på komplett.no at tven skal ha 600 Hz-underfeltdrift og 100Hz.

Stemmer det, noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Terra-walker][QUOTE=luria]Avforums tester nevner et billedprosesseringsproblem i overganger mellom mørkt/lyst i 50 hz, dette skal i følge noen innlegg på minhembio.com antagelig bare gjelde B560 og opp (550 serien har annen bildeprosessor). Dette er uansett ikke noe problem for meg med min 60hz signalkilde, men jeg skal kjøre noe materiale i 50 hz for å sjekke.

Har du fått testet noe med 50hz?
    Er nære på å kjøpe 551 selv, men ble litt usikker etter å ha lest testen på AVforum.
    Kjempefint om du kan dele noen erfaringer vedrørende dette
    Jeg har forsøkt, men myth-boksen min ser visst ut til å bare ville levere 60 hz om dagen. Driver og stiller inn de analoge stasjonene nå, så får vi se litt senere... Kikket forøvrig på TV'en på elkjøp i dag i lunsjen uten å se noen artifakter, men om det var 60 eller 50 hz vet jeg ikke. Regner med at det var 50 hz ettersom alle TV'ene viste samme bilde (Elkjøp stormarked ved Ullevål stadion). Forøvrig er dette ikke noe alle vil se/legge merke til, som reviewer også sier, mulig det går mine nyfrelste øyne hus forbi. Ta heller en titt selv.

Edit: Det var selvfølgelig 650 modellen jeg så. Har nå sett analog TV og kikket på overganger, spesielt i panoreringer uten å se noe slikt problem. Jeg garanterer imidlertid ingenting, analoge kabeltv-signaler er ikke all verden..

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIM1982
    Det står skrevet på komplett.no at tven skal ha 600 Hz-underfeltdrift og 100Hz.

Stemmer det, noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?
    Det kan bekreftes. Begge deler står trykket på kartongen TV'en kom i. Forøvrig kan den visstnok firmwareoppgraderes til en 650 i følge avforums.com , hva dette innebærer er jeg usikker på. Slik ståa er i dag forblir min urørt.

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=luria][QUOTE=Terra-walker]
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Avforums tester nevner et billedprosesseringsproblem i overganger mellom mørkt/lyst i 50 hz, dette skal i følge noen innlegg på minhembio.com antagelig bare gjelde B560 og opp (550 serien har annen bildeprosessor). Dette er uansett ikke noe problem for meg med min 60hz signalkilde, men jeg skal kjøre noe materiale i 50 hz for å sjekke.

Jeg har forsøkt, men myth-boksen min ser visst ut til å bare ville levere 60 hz om dagen. Driver og stiller inn de analoge stasjonene nå, så får vi se litt senere... Kikket forøvrig på TV'en på elkjøp i dag i lunsjen uten å se noen artifakter, men om det var 60 eller 50 hz vet jeg ikke. Regner med at det var 50 hz ettersom alle TV'ene viste samme bilde (Elkjøp stormarked ved Ullevål stadion). Forøvrig er dette ikke noe alle vil se/legge merke til, som reviewer også sier, mulig det går mine nyfrelste øyne hus forbi. Ta heller en titt selv.

Edit: Det var selvfølgelig 650 modellen jeg så. Har nå sett analog TV og kikket på overganger, spesielt i panoreringer uten å se noe slikt problem. Jeg garanterer imidlertid ingenting, analoge kabeltv-signaler er ikke all verden..
    Takker for tilbakemelding.
    Trenger en billig 50 tommer og lurer på om at det blir denne ja
    Noen andre som har denne og er fornøyd/misfornøyd?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iceman22
    Bruker dere å kjøpe "Galvanisk skille" når dere bestiller TV? Jeg bruker ikke antenne kabelen, siden jeg har digital TV med scart tilkobling. Det er vel ikke vits å kjøpe denne da ?
    Da trenger du ikke galvanisk skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impulskjøpte denne da jeg så denne tråden, for en TV til den prisen!
    Funker fint å game med, stod litt lenge i xbox menyen og da var det litt IR etterpå. men det forsvant raskt. Plager meg ikke nevneverdig. MYE TV for penga!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte også denne TV'n for noen dager siden. Har ikke merket noe innbrennings problemer. Bildet er helt fantastisk, og designet er lekkert... Funket også fint på xbox, la ikke merke til noe etterslepp kontra lcd skjerm, men dessvere så streiket xboxen etter noen få min. med denne tv'n, men det er ikke samsung sin feil :grin:
    Anyway, sier bare løp og kjøp for de som ikke har gjort det enda, dette er et røverkjøp !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med forskjeller på PS50B551 og PS50B551WXXE?
    Slik jeg har forstått det er WXXE nordisk utgave og gir deg utvidet garanti fra Samsung, men er det noen andre forskjeller på selve skjermen?

Ser kontrastforholdet er ulikt, 1:30000 på nordiske utgave kontra 1:40000 på den andre.
    Hvilken bør en kjøpe?

Noen som har tips på hvem som har billigste pris?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti på tv-apparater - FBI - NRK
    Hva innebærer utvidet? Man har fem års reklamasjonsrett uansett. Det eneste problemet jeg kan se kan være døde pixler som normalt ikke dekkes av vanlig garanti (selv om jeg mistenker at du vil få byttet apparatet uansett). Her har imidlertid Samsung noe som kalles 100 % pixelgaranti.
    F.eks. Komplett.no tilbyr 100 % pixelgaranti på denne modellen iallefall.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •