Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nylig kjøpt en PS50B435XXE som sikkert er mye det samme.

Har egentlig bare merket 2 negative ting.
    Du må ha lyskontroll i rommet for det er gjennskinn i skjerm.

Megakontrast funsjonen er til tider en litt rar opplevelse.
    Kan virke som den regelrett slår av skjerm når den tror skjerm skal være helt sort.
    (kan få skjerm til å gå fra helt kulsvart til ganske svart f.eks ved rulletekst der der oppstår helt sorte partier uten tekst. Tror jeg skal slå denne funsjon av viss det går an)

Har hørt denne plasmabuzzingen som enkelte snakker om, men da skal jeg trøkke øret omtrent inn i tven.

Har ikke merket noe hakking ved panorering som jeg har sett på mange flate skjermer.

Ellers, på tross av elkjøp selgerne sine pessimistiske utsagn om at bildebehandlingen er crap og at det er en grunn for at tven er billig, er jeg kanonfornøyd. Hadde ærlig talt forventa og godtatt dårligere.

ps. Du trenger en STOR bil for å frakte med deg et slikt monster.
    En vanlig stasjonsvogn kan fort bli for lav, da tven må stå når du flytter de.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel til å kontakte Komplett som jeg har kjøpt skjermen hos å sende den i retur/heve kjøpet da denne "buzzingen" kommer til å gjøre meg gal.

Utrolig synd da tv i seg selv er meget bra! Men denne lyden borrer seg inn i hode ditt og det hjelper ikke hvor mye lyd du skrur opp da hode fanger opp denne frekvensen og en får regelrett vondt i hode etter en stund.

Har lest nå og det virker som det er omtrent samtlige 2009 plasma skjermer fra Samsung har store problemer med buzzing.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wtf, er det så ille? han fyren la jo ut videom den såkalte buzzingen, var jo knapt hørbart det, og når du sitter 3-4 meter unna skjermen, hører du noe sånt da? får du alle penga tilbake av komplett da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt denne tv'en noen uker og den jeg er kjempefornøyd. Var litt innbrenningsissues i starten, men nå funker det greit å game leenge =)

Stiller meg helt uforstående til buzzelyden som folk har hengt seg opp i. Mulig jeg har vært heldig, men min er helt stile =)

Svær og flott tv!
    8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dom
    Har nå hatt denne tv'en noen uker og den jeg er kjempefornøyd. Var litt innbrenningsissues i starten, men nå funker det greit å game leenge =)

Stiller meg helt uforstående til buzzelyden som folk har hengt seg opp i. Mulig jeg har vært heldig, men min er helt stile =)

Svær og flott tv!
    8)
    Så du får ikke IR lenger etter lange spilløkter? hva spiller du på? 360? vil ikke måtte ta pause mitt i spillet når jeg driver å runder Halo: Reach bare pga IR:-D

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Så du får ikke IR lenger etter lange spilløkter? hva spiller du på? 360? vil ikke måtte ta pause mitt i spillet når jeg driver å runder Halo: Reach bare pga IR:-D
    En får det somregel med det går bort rimelig fort, har spilt igjennom Dantes Inferno på det nye tv og ingen problemer.

Ang buzze lyden så har alle plasma skjermer dette, men det er forskjell på hvor mye det er på hvert tv. Noen er mer følsom en andre...jeg skal gi tv noen dager til da det er litt opp å ned hvor høy lyden er...men jeg leverer nok ikke tv tilbake...det er så tungvint. Men også så er tv så bra i forhold til prisen at jeg får bare leve med det.

EDIT: Ser du spør spesielt etter hvordan det er med X360 på denne tv, det har ikke noe å si om det er Pc,Ps3 eller X360.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    En får det somregel med det går bort rimelig fort, har spilt igjennom Dantes Inferno på det nye tv og ingen problemer.

Ang buzze lyden så har alle plasma skjermer dette, men det er forskjell på hvor mye det er på hvert tv. Noen er mer følsom en andre...jeg skal gi tv noen dager til da det er litt opp å ned hvor høy lyden er...men jeg leverer nok ikke tv tilbake...det er så tungvint. Men også så er tv så bra i forhold til prisen at jeg får bare leve med det.

EDIT: Ser du spør spesielt etter hvordan det er med X360 på denne tv, det har ikke noe å si om det er Pc,Ps3 eller X360.
    har du innspilt skjermen? slik som adelphia anbefalte? i 100 timer el no?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det gidder jeg ikke, bruker den som jeg ellers ville med et hvilkesomhelst tv jeg..tv vil bli bedre på farger og IR etter mer bruk men å la det stå på konstant i 4-5 dager for å innspille skjermen er helt uaktuelt for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR er det en god del av i denne skjermen spør du meg. Det oppstår raskt men går også forholdsvis raskt bort. Kan ikke si jeg ser merkbart mindre IR etter 1 måneds bruk. Men har heller ikke kjørt den inn på noen annen måte en å sette ned kontrast de første ukene.
    Er noe annet å anbefale? Kanskje la den stå på kontinuerlig over en lengre tid?

Buzzing hører jeg ikke noe som helst til med mindre jeg har et veldig lyst bilde og lyden skrudd av.

Synes ellers denne skjermen fungerer veldig bra til Xbox. Og du som er redd for IR under spilling; Det kommer garantert til å oppstå IR, det gjør det iallefall til meg. Men så lenge jeg sitter å spiller ser jeg ingenting til det. Først når jeg går over til sort skjerm ser jeg at deler av spillbildet henger igjen.
    Om du ikke aksepterer noe som helst IR tror jeg du bør gå for en Panasonic skjerm. Så aldri noe IR etter spilling på min Pana.

Bildet er generelt veldig bra, men sortnivået ikke all verden. Igjen i forhold til Panasonic. 50'' Full HD Panasonic er desverre noen lapper dyrere.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, om du leser litt bak i tråden ser du hva de andre har gjort for å minimalisere IR osv, har ingenting imot å få noe IR ETTER at jeg har spilt, MEN UNDERVEIS er ikke særlig aktuelt...

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell kanskje ikke så mange som har tv'n på konstant i 4 dager?
    Har jeg ikke hørt om noen som har gjort, og jeg har heller aldri gjort det, og har nå hatt et par plasmaer..

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, om du leser litt bak i tråden ser du hva de andre har gjort for å minimalisere IR osv, har ingenting imot å få noe IR ETTER at jeg har spilt, MEN UNDERVEIS er ikke særlig aktuelt...
    Om du er så skeptisk til IR kjøpt deg en LCD. Eller du kan kjøpe en Pioneer KURO.. Har ikke hatt noe innbrenning på min, har da bare vært brukt 1mnd, men er det ikke starten som er værst? Og jeg har spillt mye ps3 på den, og brukt den til fotball og blu ray... Du vil heller ikke få "mørk IR" oppe og nede på skjermen når du ser en dvd/blu ray som ikke fyller hele skjermen slik som adelphia mente i denne eller en annen tråd tidligere... Men så skeptisk som du er så burde du nok kjøpe en LCD.. OM du kjøper en plasma så blir du sikkert og sitte og se etter IR hele tiden mens du spiller... Svak IR er ikke merkbart før du har helt lys eller mørk bakgrunn... Sees best på veldig lys bakgrunn... Men hvordan spill er det som har hvit skjerm? Og uansett, regner med at du sover noen timer i døgnet også? Så du får save og slå av og ta noen timer på øyet når du ser merker av IR.. Så når du våkner igjen så er det borte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 551 akkurat samme som PS50B565T7WXXE som selges hos expert? der koster den jo 13990,- !

Vurderer den tven iom min sony kanskje går på reklamasjon pga laaaang ventetid hos service verkstedet.

Men kjedelig å måtte "betale" 14k for et tv som man kan få for 8k et annet sted..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme skjermen med en rød lampe på foten såvidt jeg vet. Rett meg hvis jeg tar feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    650 har innebygget nettverkskontakt og software for avspilling av video.
    Og noen ekstra finesser som Cinema Smooth, men panelet er det samme,
    og i praksis er bildet indentisk.

650 har vært på tilbud til 7995,- hos Dustinhome.no!

656 har nok enda noen finesser kontra 650, men det vet jeg ikke noe om.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk inn i service menyen og satt tv til versjon 650 idag jeg også som så mange andre.

Testa med Spartacus Blood and Sand i HD i *.mkv format...funker som ei kule! Nå økte "verdien" i tv enda mer for min del...

Sitter å smiler godt her i sofaen nå...oh yeah!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Gikk inn i service menyen og satt tv til versjon 650 idag jeg også som så mange andre.

Testa med Spartacus Blood and Sand i HD i *.mkv format...funker som ei kule! Nå økte "verdien" i tv enda mer for min del...

Sitter å smiler godt her i sofaen nå...oh yeah!
    fett med en tv som støtter MKV! en drøm for oss som bruker pc som signalkilde8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk reklamasjonen på sony tv´et i orden og jeg fikk PS50B565T7WXXE i erstatning.(da jeg ikke ville ha sony pga treig service)

Nydelig bilde og pent design!
    Men får ikke til å bytte software..

Noen som kan komme med en DIY for dummies? Og hvordan kan man sjekke hva man har/skal ha osv? Pip fungerer med CD sin HD PVR dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bra innstillinger for denne tven??

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å forandre til 650 modus så slå av tv, trykk i denne rekkefølgen på kontrollen: INFO->MENU->MUTE->POWER

Da kommer det opp en meny i venstre hjørne..resten finner en enkelt ut av.

MEN...da er det en sak jeg vil ta opp med dere andre som har tv og har gjort dette.

Enten er det min innbilding som leker med meg eller så synes jeg bildet ble noe dårligere? Kjører i STANDARD modus, klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er eller om det er noe i det hele tatt.

Innspill ønskes av noen andre øyne

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •