Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Endret Tv'en til en ps50b650 i servicemenyen (tools-> menu -> mute -> on) og fikk da bl.a. bilde i bilde (PIP), noe ekstra bildeforbedringsmikk og mulighet for å avspille video fra usb
    Om noen andre tar seg turen inn servicemenyen, kan dere være så snille å poste hva som står under "Model" Der er det en kryptisk modellbetegnelse jeg muligens har endret på ved en feiltagelse.
    Har kjøpt meg en PS50B551 nå nettopp. Men har problemer med å komme inn i servicemenyen for å gjøre om til 650. Har prøvd å slå av tv fra fjernkontrollen. Deretter har jeg trykket: (tools-> menu -> mute -> on), andre steder står det at du skal trykke: (info-> menu -> mute -> on).
    Når jeg går inn i menyen etterpå finner jeg ikke noe sted å forandre til 650.

Noen som kan hjelpe meg?

Edit: Fant det ut selv : )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet til å sjekke hva som står under ''type'' i denne menyen? Tror jeg muligens endra på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg står det 50FSpl4 under type.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne i hus idag...og herregud for et stort beist! Men tv er skikkelig pent så det gjør ikke noe. Ikke fått testet noe spesielt enda men førsteintrykket er meget bra.

Skal lage en liten film imorra så kan en få se det i fra alle vinkler osv...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett en episode av CSI på TvNorge akkurat..og logoen er brendt på skjermen.

Hehe, regner med det blir borte rimelig fort...håper jeg :P

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Sett en episode av CSI på TvNorge akkurat..og logoen er brendt på skjermen.

Hehe, regner med det blir borte rimelig fort...håper jeg :P
    seriøst? innbrenning under vanlige tv sendinger? har du prøvd den på spill enda? mer spesifikt xbox 360?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    seriøst? innbrenning under vanlige tv sendinger? har du prøvd den på spill enda? mer spesifikt xbox 360?
    Brenner seg rimelig fort, etter bare en stund mens jeg så film så var underteksten brent fast også. Slo av undertekst når jeg så det ble et lyst område der teksten var...ca litt over halveis i filmen er det lyse området borte igjen.

Men nå er det klare områder hvor en ser jeg har sett på en 16:9 film...

TvNorge logoen er borte igjen..så det går rimelig fort at det brenner seg og går vel 20min eller mer til det er borte.

Bildet er for å være helt ærlig jævlig bra, men det er som det altid har vært med plasma siden det kom, innbrenninger ater innbrenninger. Etter å ha lest på forumet her og hørt av så si samtlige at innbrenninger er historie på plasma så må jeg nesten bare sitte her å le litt for meg selv om disse folkene som tydligvis sier hva som helst for å forsvare plasma teknologien.

Mulig min tv er defekt eller spesielt følsom...noe jeg tviler sterkt på da jeg ser dette på omtrent samtlige plasma skjermer der ute....

Men det er uansett er røver kjøp..det er 50",100Hz,full HD så mye penger for et stort tv.

Jeg er nå i litt tvil om jeg vil annbefale dette tv til alle som vil ha et billig tv, jeg skal nok muligens klare å ignorere feilene som er på plasma teknologien mye pga det er mye tv for "lite" penger.Ivertfall intill det blir invistert i et skikkelig LCD tv.

EDIT: Ang spill har jeg ikke testet enda, men det vil nok være litt katastrofe for å si det helt ærlig. Siden det er å mange ting som er på skjermen på samme plass hele tiden. Skal spille endel imorra for å se...men forbereder meg på latterkrampe og et par tårer.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brenner seg rimelig fort, etter bare en stund mens jeg så film så var underteksten brent fast også. Slo av undertekst når jeg så det ble et lyst område der teksten var...ca litt over halveis i filmen er det lyse området borte igjen.

TvNorge logoen er borte igjen..så det går rimelig fort at det brenner seg og går vel 20min eller mer til det er borte.

Bildet er for å være helt ærlig jævlig bra, men det er som det altid har vært med plasma siden det kom, innbrenninger ater innbrenninger. Etter å ha lest på forumet her og hørt av så si samtlige at innbrenninger er historie på plasma så må jeg nesten bare sitte her å le litt for meg selv om disse folkene som tydligvis sier hva som helst for å forsvare plasma teknologien.

Mulig min tv er defekt eller spesielt følsom...noe jeg tviler sterkt på da jeg ser dette på omtrent samtlige plasma skjermer der ute....

Men det er uansett er røver kjøp..det er 50",100Hz,full HD så mye penger for et stort tv.

Jeg er nå i litt tvil om jeg vil annbefale dette tv til alle som vil ha et billig tv, jeg skal nok muligens klare å ignorere feilene som er på plasma teknologien mye pga det er mye tv for "lite" penger.Ivertfall intill det blir invistert i et skikkelig LCD tv.

EDIT: Ang spill har jeg ikke testet enda, men det vil nok være litt katastrofe for å si det helt ærlig. Siden det er å mange ting som er på skjermen på samme plass hele tiden. Skal spille endel imorra for å se...men forbereder meg på latterkrampe og et par tårer.
    haha fy **** såpass ja, fordi jeg har spurt dette spørsmålet til nesten alle eiere av denns skjermen her på forumet, og ingen har påpekt noe som helst IR problem eller problem under spilling, jeg var klar til å trykk bestill knappen jeg....men ser ut som jeg nesten faller bort fra plasma i det hele tatt og går over til LG 47LH4000

Adelphia
    Guest
    haha fy **** såpass ja, fordi jeg har spurt dette spørsmålet til nesten alle eiere av denns skjermen her på forumet, og ingen har påpekt noe som helst IR problem eller problem under spilling, jeg var klar til å trykk bestill knappen jeg....men ser ut som jeg nesten faller bort fra plasma i det hele tatt og går over til LG 47LH4000
    En plasma skal spilles inn som alt annet dette har også blitt påpekt i dette forumet før.

Sett på en kanal, zoom inn så logoen er borte. Still opp lyset og la den stå i 48timer!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    En plasma skal spilles inn som alt annet dette har også blitt påpekt i dette forumet før.

Sett på en kanal, zoom inn så logoen er borte. Still opp lyset og la den stå i 48timer!
    Jepp, er det ikke noe slikt at når en har brukt tv i en del timer så blir det litt bedre også? Altså at det ikke brenner seg like fort?

Og at farger og svart blir bedre? Om jeg ikke husker voldsomt feil..

Adelphia
    Guest
    Jepp, er det ikke noe slikt at når en har brukt tv i en del timer så blir det litt bedre også? Altså at det ikke brenner seg like fort?

Og at farger og svart blir bedre? Om jeg ikke husker voldsomt feil..
    Min personlige erfaring er at IR problemet forsvinner etter at du har "spillt" den inn. Altså å la den stå på en kanal ganske lenge på zoom slik at logoen blir borte.

Jeg ventet noen dager før jeg satt timesvis med xboxen, dette er ikke noe problem idag og har heller ikke hatt dette problemet med andre plasma paneler jeg har hatt.

Når det kommer til at bildet blir bedre kan jeg bekrefte dette, feks under fotball kamper var det litt grøt rundt spillerne. Men dette forsvant etter noen uker med bruk!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min personlige erfaring er at IR problemet forsvinner etter at du har "spillt" den inn. Altså å la den stå på en kanal ganske lenge på zoom slik at logoen blir borte.

Jeg ventet noen dager før jeg satt timesvis med xboxen, dette er ikke noe problem idag og har heller ikke hatt dette problemet med andre plasma paneler jeg har hatt.

Når det kommer til at bildet blir bedre kan jeg bekrefte dette, feks under fotball kamper var det litt grøt rundt spillerne. Men dette forsvant etter noen uker med bruk!
    Var det jeg synes jeg hadde lest her ja, jeg får prøve å gjøre dette jeg også.
    Jeg har en slik svak buzze lyd fra tv men det er vel ganske så vanelig er det ikke? Har vært borti endel plasma skjermer og det er somregel altid en liten buzze eller summe lyd av et slag.

Skal redigere et video jeg laget akkurat...så laster opp noe galskap snart.

Adelphia
    Guest
    Var det jeg synes jeg hadde lest her ja, jeg får prøve å gjøre dette jeg også.
    Jeg har en slik svak buzze lyd fra tv men det er vel ganske så vanelig er det ikke? Har vært borti endel plasma skjermer og det er somregel altid en liten buzze eller summe lyd av et slag.

Skal redigere et video jeg laget akkurat...så laster opp noe galskap snart.
    Ukjent med buzze lyd, ser frem til å se videon du har laget

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt en slik en.

Positivt:
    Utrolig bra bilde på alle måter til prisen og flott design. Gode menyer og fine innstillingsmuliugheter.

Det negative: litt plasmabuzzing, ikke sjenerende, men hører en svak buzz når all lyd er skrudd av.

IR: ja det hender når jeg har brukt Plasmaen som PC skjerm i noen timer at jeg kan se svake avtrykk, dette blir borte kjapt og er ikke noe problem. Overhode ikke merkbart ved spilling etc. Har ike merket noe IR ved vanlig TV bruk.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

inspillingen tar ca 48 timer zoomet inn på en kanal i strekk? har du merket noe inbrenning i det hele tatt etter det? skjermen min kommer til å brukes mest til spill, LITE og kanskje aldri til vanlig tv titting , spill og film er det jeg skal bruke den mest til, og da er jeg avhengig av en inbrenningsfri skjerm når jeg spiller, da frister Lg lcden veldig mye, men samsungen skal ha mye bedre bildekvalitet og skal overgå lcden på film lett...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du prøvd å "inspille" skjermen som noen her har gjort?

Adelphia
    Guest
    inspillingen tar ca 48 timer zoomet inn på en kanal i strekk? har du merket noe inbrenning i det hele tatt etter det? skjermen min kommer til å brukes mest til spill, LITE og kanskje aldri til vanlig tv titting , spill og film er det jeg skal bruke den mest til, og da er jeg avhengig av en inbrenningsfri skjerm når jeg spiller, da frister Lg lcden veldig mye, men samsungen skal ha mye bedre bildekvalitet og skal overgå lcden på film lett...
    LCD har responstid, Plasma har responstid tilnærmet 0.

Jeg har glemt å slå av tven på pc kanal i fylla før, da ble det noe IR. Men det forsvant på minuttet når det ble bevegelser i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det sannsynligvis PS50B551 på meg også.

Lurer på hvordan du velger "Source". Må en trykke seg fram til den rette sourcen, eller kan man trykke en gang på "Source" på kontrollen, så popper det opp en meny en kan velge kilde fra?

Hvor kan en kjøpe denne TV-en å ha Samsungs 100% pixelgaranti?
    Ser at Komplett.no, PS.no og Amentio.no har denne til 8000,- men jeg ser ikke noe informasjon om pixelgarantien!

Kan noen legge ut noen bilder av denne TV-en live?

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Per Ivar
    Da blir det sannsynligvis PS50B551 på meg også.

Lurer på hvordan du velger "Source". Må en trykke seg fram til den rette sourcen, eller kan man trykke på "Source" på kontrollen, så popper det opp en meny en kan velge kilde fra?

Hvor kan en kjøpe denne TV-en å ha Samsungs 100% pixelgaranti?
    Ser at Komplett.no, PS.no og Amentio.no har denne til 8000,- men jeg ser ikke noe informasjon om pixelgarantien!

Hadde vært supert med noen kjappe svar!
    Menu -> Source (Kilde).

Samsung kommer hjem til deg om det skulle skje noe.

Evt om det er pixelfeil gjelder denne hos Komplett ja.. og UANSETT hvilken nettbutikk du kjøper det hos kan du levere varen tilbake før 30 dager selvom det ikke er noen feil på den.

Det skulle komme en film i løpet av dagen .. sitat _LarZen_

Jeg sitter på kontoret nå, men kan ta noen bilder når jeg kommer hjem evt kan du se på http://i47.tinypic.com/27ybrxd.jpg

Edit: Skriveleif

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Adelphia for kjapt svar!
    Sier aldri nei takk til flere bilder, så det er bare å pøse på.
    Da blir det nok en PS50B551 og en LE40B535 på hytta. Tror du det er mulig å få noe rabatt ved kjøp av to tv-er på nettsider?

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •