Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, har et spørsmål til dere som har denne TV'en. Når TV'en min er slått av, så hender det at det kommer slike lyder som man hører når tven slår seg på og av, sånn slaks klikke lyd. Det kommer helt plutselig, og noen ganger kommer samme lyd etter kort tid, så er det stille igjen. Det skjer ikke noe på skjermen. Noen som vet hva det er ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er de store forskjellene på :
    PS50B551 og PS50B650?

Får begge til 7999,-... Hva skiller disse to å gjør dene ene til en bedre tv enn den andre?

6-serien har vell støtte for DLNA også?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror 551 er nyere enn 650, tror 650 mangler MPEG4 støtte på innebygget tuner og "FilterBright", men er ikke helt sikker. 650 har vel noe rød dekor nederst langs kanten. 551 har ikke DLNA nei.

Jeg gikk for 551 hos PS.no, bare 156,- i frakt hjem til meg i allefall.

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iceman22
    Hei, har et spørsmål til dere som har denne TV'en. Når TV'en min er slått av, så hender det at det kommer slike lyder som man hører når tven slår seg på og av, sånn slaks klikke lyd. Det kommer helt plutselig, og noen ganger kommer samme lyd etter kort tid, så er det stille igjen. Det skjer ikke noe på skjermen. Noen som vet hva det er ?
    Slå av "oppdatering i standby" i menyen så blir du kvitt dette

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er panelene de samme ihvertfall, du kan til og med endre til B650 i service menyen og få 24p+100Hz og noen andre ting.

Info -> Menu -> Mute -> Power ON

Samsung PS50B551 - Minhembio forum

Mye informasjon i denne tråden.

@HT: 6 serien er vel nyere enn 5 serien? B650 har også RJ-45 og DLNA ja, det tilsier vel at den er nyere. Stemmer det at 6 serien ikke har MPEG4 men 5 serien har?

Hadde selv sett meg ut B551 hos komplett, men når dustinhome har B650 til samme pris så tror jeg at det blir den i stedet pga ovennevnte forskjeller. Selv om den har en megastygg rød linje nederst. Hvorfor i all verden ødelegger Samsung perfekt design med disse stygge røde stripene?

Det som er litt kult er at siden Samsung kan spille av MKV (B551 også ved "oppgradering" til B650), så kan man streame MKV over nettverket via DLNA med en B650.

EDIT: I følge Netshop så har B650 også MPEG4 dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som den har MPEG4 og FilterBright ja, men produsentlinken til Netshop går til 655 modellen, som sikkert har noe ekstra i forhold til 650. På DustinHome står det også MPEG2 på dekoder.

På Avforums så linker de til den Australske? Samsung siden, og der står det MPEG2 på dekoderen:
    50" HD Plasma TV Series 6 50inch (PS50B650) - Plasma TV - Television | SAMSUNG

Men det kan jo være forskjellige modeller for Europa og Australia.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma TV PS50B650 PS50B650 - Plasma TV - television | SAMSUNG

Her står det MPEG-4, tydelig at det er forskjellig for hver region. Hvis det er standard med MPEG-4 her til lands vil jeg tro at det er dette den blir levert med. Nå er vel dustinhome svensk så skulle gjerne visst dette sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på minhembio at dustinhome sin B650 er gråimportert B655 altså en nyere modell. Dermed stor sjanse for at det ikke er MPEG4 tuner.

Hadde tenkt å gå for en B551 på komplett og så hadde de akkurat fått inn 1 demomodell til 6800 kr, da var valget enkelt! Blir levert i dag eller i morgen, kan skrive en liten rapport etter noen runder CoD MW2 på PS3

Adelphia
    Guest
    Hei, fint om du kan ta noen bilder ect osv av dette beistet Vurderer å kjøpe samme tven selv.. men finner fint lite info om den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min 551, gir en følelse av mye for pengene.
    Sortnivået er ikke i toppklasse, men synes det er godt med detaljer i mørke områder, og opplevd sortnivå
    er egentlig veldig bra.
    Må også si jeg liker fargene på Samung plasma, bedre enn tilsvarende Panasonic etter min mening.
    Bildet er veldig skarpt på 1080 filmer, neste bedre enn Pioneer t.o.m. vil jeg si.
    Skikkelig innsynsvinkel er digg i stue med kort avstand til TVen! (i motsetning til LCD/LED)
    Designet er pent, gjør seg i stua denne! (551 har ikke rød kant)

Liker ikke så godt fjernkontrollen eller menyene, ikke så lett å veksle mellom HDMI1 og SCART1 f.eks, blir litt mange tastetrykk.
    Ser tendenser til midlertidig innbrenning, var på butikken i 40 min mens PCen viste meny i Mediaportal, kunne se kontur av menyen noen minutter etterpå. TVen stod da riktignok men standard innstilling fra fabrikk mye kontrast. Det var ikke veldig synlig, men man blir litt bekymret. Derfor har jeg satt den på innkjøring, 24timer døgnet på TV2 Filmkanalen/Cartoon Network med bildet på Zoom slik logo ikke synes. Kontrast og lysstyrke på ca 40%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Såvidt jeg vet er panelene de samme ihvertfall, du kan til og med endre til B650 i service menyen og få 24p+100Hz og noen andre ting.

Info -> Menu -> Mute -> Power ON

Samsung PS50B551 - Minhembio forum

Mye informasjon i denne tråden.

@HT: 6 serien er vel nyere enn 5 serien? B650 har også RJ-45 og DLNA ja, det tilsier vel at den er nyere. Stemmer det at 6 serien ikke har MPEG4 men 5 serien har?

Hadde selv sett meg ut B551 hos komplett, men når dustinhome har B650 til samme pris så tror jeg at det blir den i stedet pga ovennevnte forskjeller. Selv om den har en megastygg rød linje nederst. Hvorfor i all verden ødelegger Samsung perfekt design med disse stygge røde stripene?

Det som er litt kult er at siden Samsung kan spille av MKV (B551 også ved "oppgradering" til B650), så kan man streame MKV over nettverket via DLNA med en B650.

EDIT: I følge Netshop så har B650 også MPEG4 dekoder.
    Vet du hvordan en kan oppgradere til B650 som du sier? Kunne være fristende.

B650 skal jo ha mulighet for å spille filmer fra usb-tilkoblingen, innebygd mediaplayer. Trengs det kun software i B551 for å få dette, eller mangler det innmat i TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett TV'en i mute og trykk inn tastekombinasjonen som står over Har gjort dette selv nå etter å ha oppgradert firmware og kan bekrefte at det fungerer. Picture-in-Picture, Cinema Smooth og "Real 100Hz" er nå aktivert. Har ikke prøvd USB funksjonen enda men ser at det er en mediaspiller der. Skal visstnok gå an å spille MKV, men jeg har PS3 så trenger det ikke

Adelphia
    Guest
    Er det helt umulig å få bilder av den i bruk ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg får gjort det i morgen ble ikke tid i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder jeg tok par dager siden ..
    Har ikke tatt av plastikken rundt enda...

Adelphia
    Guest
    Her er noen bilder jeg tok par dager siden ..
    Har ikke tatt av plastikken rundt enda...

Du må bytte til den svarte dekoderen for HDTV btw

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bytte til den nye med hdmi da? Forutsetter det ikke at man må bestille HD kanalpakken ?

Adelphia
    Guest
    Kan jeg bytte til den nye med hdmi da? Forutsetter det ikke at man må bestille HD kanalpakken ?
    Nop, bare ring ned å si at du vil ha en med hdmi (det er ikke noe annet ledig på tven din) els.no

Det ligger ved siden av grans, bare å spinne ned på Mandag. Jeg har ikke HD kanalpakken men har endel HD kanaler fordet: SVT1 HD, Viasat Sport HD, TV1000 HD.. Er nok klovnene der nede som har aktivert dem uten å vite at jeg ikke har HD pakken.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke de bildene viste TV'en noe særlig, kanskje pga foten og plasten Må bare få sagt at TV'en er meeeget lekker. Hadde Samsung LCD i sort pianolakk før, den nye crystal finishen ser enda bedre ut med sin gjennomsiktige kant. Veldig lekkert møbel å ha i stua!

Er forøvrig veldig fornøyd med sortnivået og bildekvaliteten generelt. Spiller en del PS3 (CoD) og er meget følsom for input lag, noe denne har mer av enn min gamle LCD. Med game mode slått på er den derimot like bra som min forrige, og siden denne faktisk beholder "standard" innstillinger i game mode har det ingenting å si. Flyten i spillet er faktisk mye bedre.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Da har jeg satt opp Tv'en, lekt meg litt med menyene og sett litt på TV. Så langt er jeg svært imponert!

Referansene er kompis 1's Panasonic G10 (46 ") og kompis 2's 50" PS3000 LG som jeg har sett tidligere. I tillegg har jeg hatt en 50" bakprojeksjonsTV (720p) med Faroudja billedprosessor som jeg har vært svært fornøyd med i mange år (skarpt bilde og flotte panoreringer). Jeg har foreløpig koblet TV'en opp mot HTPC (Mythtv med VDPAU) som leverer 576i og 1080i i 60 hz (!) samt menyer i 720p. Det må taes forbehold her, min signalkilde avviker nok fra de flestes, og jeg vet i tillegg ikke hva slags innstillinger mine kompiser opererer med.

Farger, sortnivå mm. ser ut til å være utmerket, særlig blir jeg slått av den opplevde skarpheten i bildet og meget flotte farger. Samsungen skal i følge tester ligge mellom G10 og LGs på sortnivå. Anbefaler at nysgjerrige leser tester på avforums.com
    Samsung PS50B560 Plasma HDTV Review at AVForums.com
    Samsung PS50B650 Plasma HDTV Review at AVForums.com
    For å bedømme sortnivået bedre må jeg nok se litt film først, men førsteinntrykket er meget positivt.

Jeg kan ikke se noen tegn til IR som skal forekomme på denne TV'en. Jeg har vært lenge i menyene og veklset mellom meny og sort skjerm uten å se noe slikt. Det er rett og slett mulig at det meg som er lite sensitiv for dette, eller at forventingene var svært dårlige. Ungene har sett disneychannel mens jeg har skrevet dette, en kjapp titt på sort skjerm igjen avslører ingen IR etter logo eller noe slikt. Kan heller ikke høre none summing/buzzing om jeg ikke legger øret inntil bakpanelet. Er faktisk første gang jeg hører min diskløse HTPC når Tv'en står på uten lyd (den forrige TV'en overdøvet den).

Samsungen ble valgt fordi jeg ser mye fotball i SD og irriterer meg over dårlig bildebehandling. Etter 10 minutter med fotball på Viasat Fotball er jeg svært fornøyd - skrudde av alle billedbehandlingsteknologier, og kan ikke se artifakter rundt spillerne, "utsmørt" bakgrunn ved raske panoreringer eller pixelgrøt i gresset. Skal prøve ut noen av disse teknologiene etterhvert. Her mener jeg Samsungen leverer bedre enn G10 og LG, begge har hatt noe støy rundt konturer av spillere og ikke veldig pen panorering (merk at kompis1 og kompis2 kan ha gale innstillinger). Avforums tester nevner et billedprosesseringsproblem i overganger mellom mørkt/lyst i 50 hz, dette skal i følge noen innlegg på minhembio.com antagelig bare gjelde B560 og opp (550 serien har annen bildeprosessor). Dette er uansett ikke noe problem for meg med min 60hz signalkilde, men jeg skal kjøre noe materiale i 50 hz for å sjekke. Skal også prøve å kjøre 1080p/24 ut til denne, men jeg kan ikke helt skjønne at bildet kan forbedres særlig.

Lyden er ikke allverden, men helt grei til vanlig bruk. Har brukt equalizeren og fått en lyd jeg fint kan leve med.

Fjernkontrollen er av det noe enklere slaget, og står ikke i stil til materialvalg og design på TV'en. Store knotter av gummi i flere farger og litt "for tydelig" skrift får den til å se billig ut. Men den fungerer ellers utmerket, og knappene ser logisk lagt opp ut for min del.

Menyene er fine, enkle å navigere igjennom og fjernkontrollen har snarveier til alle vanlige valg.

Til sist godbiten: designet. Dette er 551 modellen, dvs i helt sort uten cowboylailaaksenter i rødt (for spesielt interesserte i rosemaling og kordfløyel er det B550-modellen man må bestille da). En meget elegant fot i glass, og glassramme på panelet får den til å se ut som en langt dyrere skjerm Slank er den og, 4-5 cm dyp og virker slankere enn kompisens G10 (har ikke målt). Meget pen, og får Panasonicen til kompisen til å se ut som et steinalderklenodium (matt sort plast og sølvfargede detaljer i plast er nøyaktig det samme jeg har på panasonic LCD'en min fra 2006 og den er IKKE pen) . LG'en er ikke fulllt så gammeldags/stygg, men bare plast all around får den til å se billig ut. Kona ville IKKE ha Panasonic da hun fikk se den, men denne er hun svært godt fornøyd med. Ser man på prisen jeg gav, rett under 8000, og den opplevde kvaliteten på design og materialvalg er jeg utrolig godt fornøyd. Ikke trenger jeg å oppsøke prostituerte den neste måneden heller.

Når bildet i tillegg er såpass bra (ærlig talt synes jeg bildet på Samsungen gir litt mer "kick" og dybde enn kompisens G10), og videoprosesseringen også er på topp kan jeg ikke annet enn å være strålende fornøyd.

Til 8000,- samt medfølgende 100 % pixelgaranti fra en av landet ledende nettbutikker er dette i mine øyne et ran i forhold til langt dyrere Pana G10, og design/materialvalg slår også rimeligere prisede LG PS3000 av pallen. Kort sagt kjempefornøyd så langt.

Edit: Nå har TV'en stått med mythtv logoen på i et par timer mens jeg har drevet med andre ting, og når jeg går rett til svart skjerm f.eks oppstart kan jeg se l litt IR etter menyen. Er nokså svakt, man må på en måte se etter det, og det forsvinner når jeg går til en kanal. For meg er dette ikke noe problem, men dette er sikkert et irritasjonsmoment for enkelte. TV-tittinga går det ikke utover.
    yo. har du testa skjermen på spill? evt xbox 360? jeg vurderer å gå for denne, prisklassen jeg skal kjøpe skjerm i er 7500-8500kr ca, skjermen skal brukes til film og spill med xbox 360, i sammenligning vurderer jeg LG 47LH4000

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •