Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan får jeg koblet pcn til tvn slik at jeg får brukt auto adjustment? Den funksjonen virker bare i VGA.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med autoadjustment? Over HDMI med riktig oppløsning inn skal det ikke behøves. Velg skjermtilpasning på størrelse så skal bildet være perfekt pixel for pixel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det blir bare ordentlig i clone modus, i extended desktop er det en svart kant rundt uansett. Men jeg fikset det, det finnes en funksjon i ATI kontrollpanelet som gjør at du kan strekke bildet. Nå fungerer alt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Jeg finner ikke firmware til B551 på samsung sine sider, noen som vet hvor jeg kan få tak i siste versjon ? Har testet med 535 og 555 men det ligger jo ikke noe fw under fastvare.

Link:
    Filarkiv SAMSUNG

Norhridge:
    Jeg har overhode ingen problem med IR, IR kommer på alle plasma men forsvinner fort. Spiller selv mye PS3.

Permanent IR tilhører steinalderen.

Du kommer ikke til å angre, TVen er kjempefin med unntak av mitt problem beskrevet over din post
    Skal se om ny firmware update fikser det.
    Fant du riktig FW? Jeg finner nemlig ingen FW for 551. jeg har googlet uten å bli noe klokere.. Hvilken FW skal man bruke?

Ellers er jeg meget fornøyd med TV'en så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er meget fornøyd jeg og. Men er det noe vits å oppgradere firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smint
    jeg er meget fornøyd jeg og. Men er det noe vits å oppgradere firmware?
    Vet ikke om alle fordelene, men man kan se på video vis USB.
    Edit: Man får video mulgheter ved å bytte modell i servicemenyen.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smint
    Nei. Det blir bare ordentlig i clone modus, i extended desktop er det en svart kant rundt uansett. Men jeg fikset det, det finnes en funksjon i ATI kontrollpanelet som gjør at du kan strekke bildet. Nå fungerer alt perfekt.
    Om du mener punktet for "underscan", så er ikke det "strekke bildet", det er å fjerne underskaleringen som gjorde at du fikk rammen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

De greiene man skal klemme rundt kabelen, hva er det godt for? Er det det som er galvanisk skille?

Ellers så tror jeg jeg opplevde noe lignende som 029kid. Etter å ha sett på TV satt jeg på PS3. Måtte koble om, siden jeg bare har en HDMI-
    kabel.
    Da fikk jeg en skjerm som hadde rare forvrenginger som minna om snø på skjermen. Bilde blinka også. Noen ganger var bildet tydelig, andre ganger ikke(om jeg husker rett).
    Det hele løste seg ved å slå TV og PS3 av og på, samt plugge i HDMI kabelen på nytt. Vet ikke hvilken av de som løste problemet.
    Har bare opplevd det en gang(før oppgradering via servicemenyen), men hvis det vedvarer vil jeg vurdere og bytte inn TV'n.
    Buzzer lyden er for meg ikke noe problem, selvom den kan være litt sjenerende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northridge
    Fant du riktig FW? Jeg finner nemlig ingen FW for 551. jeg har googlet uten å bli noe klokere.. Hvilken FW skal man bruke?

Ellers er jeg meget fornøyd med TV'en så langt.
    Ligger vel opp til flere linker i denne tråden tror jeg... Kan ikke tro at du har prøvd å google heller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Autodimming

[QUOTE=Northern][QUOTE=niccen]Alle som har en B551 fornøyde så langt eller?

Hei!

Har hatt denne i 5 uker nå, kjøpt hos Komplett.no.
    Har nå søkt retur og fått den godkjent. De skal vel da ha den inn og sjekke mine påstander på uholdbar feil.:x
    Står en del om problemet hos Avforum.com.
    Det har visst flere modeller med "B" i typebetegnelsen (2009 modeller)
    Link her:
    Difference in Samsung Plasma models PS50B550 - AVForums.com

Problemet er en autodimming-funksjon som det kan virke som om man ikke kan skru av.
    Noen har klart å redusere synligheten med endringer i servicemenyen, men blir ikke kvitt problemet helt og da kun på noen inputkilder.

Den kompenserer/endrer hele tiden lysstyrken i bildet etter nettopp: lysstyrken i bildet :smile:
    Altså:
    Eks.ett skihopp: Bildet endrer lysstyrke 2 ganger på vei ned bakken, da lysforholdene i bakken endrer seg på vei ned. (sol øverst i bakken, men skygge og mørkere nede i unnarennet (trær som skygger osv).

Eller en studiodebatt: Når kameraet i studio skifter mellom to personer og de sitter i noe ulikt lys, så justerer TV lysstyrken hver eneste gang bildet skifter mellom disse to personene.

Dette oppleves utrolig irriterendes og nærmest litt som flimring.
    Jeg orker ikke sitte å irritere meg over dette de neste 5 årene... :!:

Problemet oppstår både på SD og HD input inkl. alle forhåndsinnstillinger.
    Tråden jeg henviser til påpeker at dette ikke er rettet av Samsung i firmware oppdateringer.
    Derimot hevdes det at modeller med "C" i typebetegnelsen, altså 2010 modeller IKKE har denne feilen.
    Så vidt jeg kan se har ingen funnet en måte å skru av dette på. Har selv ikke vært i servicemenyen, men det har jo en del andre prøvd.
    Siden jeg satser på en heving av kjøpet så har jeg ikke tuklet med service menyen.

Solid med ghosting er det også, men det forsvinner raskt med å la disse grå feltene rulle i noen minutter (vasking av skjerm).
    1 time på NRK og jeg ser logoen tydelig på mørk bakgrunn. (mulig dette er helt vanlig på plasma?)

Ellers er det en meget god TV og til en fin pris! Lekkert design!
    Hadde det ikke vært for dette med autodimming (eller hva det kalles på fagspråket?) så hadde jeg vært meget fornøyd med denne TV`n!

Jeg måtte også google for å finne ut hvorfor den skrur seg på/av av seg selv 45 minutter etter at jeg har slått den av...:smile: (litt scary det der)
    Det er som nevnt i noen innlegg over her bare å skru av auto-oppdateringer.
    Du hører den skrur seg på, men det kommer ikke opp bilde, kun litt lysere skjermfarge. Så slår den seg av etter 5-10 sek.

Når jeg kaller det autodimming er det nødvendigvis ikke det korrekte tekniske ordet på dette problemet, men tror dere skjønner hva jeg mener..:roll:

Hei!
    Jeg har hatt tv`n nå i en ukes tid og er plaget med dette autodimming problemet. Det er vanskelig å legge merke til i ett opplyst rom, men når man skal nyte en film i mørket er det direkte plagsomt. Spesielt med filmer som har mørke/halvmørke scener med noen lyse elementer. Da oppleves det som nevnt som flimring, ikke mye behagelig å se på. Kjøpte den også hos komplett, ser desverre ingen annen utvei enn å sende den tilbake. Fikk du noen tilbakemeldinger fra Komplett på problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er PS50B550 den samme som PS50B551?

Hei

Jeg bestilte samsung PS50B551 gjennom Komplett i Februar, men lurer nå på om jeg har fått en annen modell enn den jeg bestilte. Leste i en eller annen post i denne tråden om oppdatering av programvaren. Man skulle i standby trykke INFO MENU MUTE og til slutt POWER på fjernkontrollen for å få tilgang til noen innstillinger. Det kom opp noe på venstre side på skjermen og der sto det at modellen på TV'en er PS50B550. Noen som har funnet ut det samme?

Er det noen forskjell på modellene?

Noen som har oppdatert til 650?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål....

-Kan man endre oppstartskanalen på tven?
    Hver gang jeg skrur på tven går den i atv "tv" kanalen, og må bytte til hdmi 1 som dekoderen er plugget i... Litt tungvint...

- Mens jeg ser tv, i meny under bildealternativer... Der kan man velge 1080 full hd bevegelse og ekte 100hz demoer. Skru på og det står på bildet med store bokser... Hva er dette godt for!?

Ellers meget fornøyd med tven!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilbake min B551 etter å ha vært 1 uke på service.
    Årsak til alle HDMI problemene var defekt hovedkort, den er nå byttet og alt fungerer som en drøm!:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northridge
    Hei

De greiene man skal klemme rundt kabelen, hva er det godt for? Er det det som er galvanisk skille?

Ellers så tror jeg jeg opplevde noe lignende som 029kid. Etter å ha sett på TV satt jeg på PS3. Måtte koble om, siden jeg bare har en HDMI-
    kabel.
    Da fikk jeg en skjerm som hadde rare forvrenginger som minna om snø på skjermen. Bilde blinka også. Noen ganger var bildet tydelig, andre ganger ikke(om jeg husker rett).
    Det hele løste seg ved å slå TV og PS3 av og på, samt plugge i HDMI kabelen på nytt. Vet ikke hvilken av de som løste problemet.
    Har bare opplevd det en gang(før oppgradering via servicemenyen), men hvis det vedvarer vil jeg vurdere og bytte inn TV'n.
    Buzzer lyden er for meg ikke noe problem, selvom den kan være litt sjenerende.
    For å laste ned drivere gå hit:
    SAMSUNG's Digital World - Support

På høyre side av TV er det et klistemerke som viser modelbetegnelsen, last så ned drivere til riktig model.
    Du finner ikke drivere på samsung.no da B551 ikke selges i norge.

Virker du som du mulig har samme HDMI problem som meg, min blacka fullstendig ut etter en stund og kom tilbake når jeg tok strøm på TV/PS3 men en dag fungerte det ikke lenger.
    Hadde også masse rare forvrenginger som du nevner, en dag kom det masse funky lyder samt at bildet forsvant.

Men men, alt fungerer fint nå som jeg har fått byttet hovedkortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    For å laste ned drivere gå hit:
    SAMSUNG's Digital World - Support

På høyre side av TV er det et klistemerke som viser modelbetegnelsen, last så ned drivere til riktig model.
    Du finner ikke drivere på samsung.no da B551 ikke selges i norge.

Virker du som du mulig har samme HDMI problem som meg, min blacka fullstendig ut etter en stund og kom tilbake når jeg tok strøm på TV/PS3 men en dag fungerte det ikke lenger.
    Hadde også masse rare forvrenginger som du nevner, en dag kom det masse funky lyder samt at bildet forsvant.

Men men, alt fungerer fint nå som jeg har fått byttet hovedkortet.
    Takk for linken.
    Har ikke opplevd noe mer til rare bilder, så mulig det bare var at jeg ikke hadde satt HDMI-kabelen ordentlig i.

Jeg har heller ikke sett noe til "autodimming"problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg går inn i hovedmenyen på tvn når jeg bruker den som pc skjerm, ser jeg at bildet blir lysere, men når jeg tar av menyen igjen blir bildet mørkere igjen. Skal det være sånn eller er det noe feil?

Edit: forskjellen er at jo mere hvitt på skjermen jo mørkere blir bildet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe med at vanlig tv og film bruker en mindre lysrom enn pc?
    YCbCr has a native data range of 16-235 (though it technically can do 0-255,
    16-235 på tv og pc-en bruker hele rommet fra 0-255.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Last Carnival][QUOTE=Northern]
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Alle som har en B551 fornøyde så langt eller?

Hei!
    Jeg har hatt tv`n nå i en ukes tid og er plaget med dette autodimming problemet. Det er vanskelig å legge merke til i ett opplyst rom, men når man skal nyte en film i mørket er det direkte plagsomt. Spesielt med filmer som har mørke/halvmørke scener med noen lyse elementer. Da oppleves det som nevnt som flimring, ikke mye behagelig å se på. Kjøpte den også hos komplett, ser desverre ingen annen utvei enn å sende den tilbake. Fikk du noen tilbakemeldinger fra Komplett på problemet?
    Hei!
    Jeg returnerte den og fikk penger tilbake. De godtok mine relativt utdypende feilbeskrivelse selv etter 5 uker.... :-) Ingen spørsmål fra Komplett.
    De orka vel ikke ta krangelen tenker jeg... Men velger å se på det som bra kundeservice!

Har fortsatt ikke funnet den "rette" TV`n...:smile:
    Det er jo noe feil med alle sammen.... hehe.... Man må vel egentlig bare finne en med den type feil man kan akseptere....
    Flicker, clouding, IR, autodimming, sortnivå som blir dårlig etter noen timer, refleks på skjerm osv osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men jeg har opplevd endel statisk elektrisistet i forbindelse med HDMI tilkobling når TVer/skjermer står på (har litt problemer med statisk på mitt kontor) Så for å være sikker prøver jeg å fjerne statisk før tilkobling for å være sikker.

Bare et tips.

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •