Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er min B551 i hus. To karer fra Bring lempa den inn i dag. **** til stor og tung pakke har jeg aldri opplevd makan til. Sleit ræva av meg bokstavelig talt for å få den opp en meget krunglete trapp og inn på rommet

Nå er den satt opp.. leker meg litt i instillingene.
    Men dere, oppgradere til B650 (eller hva det nå heter) så man kan få bl.a .mkv støtte via USB, er dette en real IQ-test eller er det rimelig enkelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk det bedre, gikk inn og endra til PB650 på nytt, da ble det .mkv støtte og alt samma. Stilig.
    Har knota i menyene osv litt nå, og så når skjermen starta opp at det var en anelse hvite områder rundt omkring, men ikke noe jeg merka når jeg så på film uansett. Innkjøring neste. Orker ikke maset med å spille tv'en inn med haugevis av timer stilt inn på en kanal, zooma inn eller lignende.

Veldig fornøyd så langt. Flott bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting jeg ikke helt finner ut av, jeg får IKKE endret på volumet via tv (med fjernkontroll). Selv om jeg ikke bruker de innebygde høyttalerne i tv'en bør da dette virke alikevel?

Har ikke fjernkontroll til receiveren min lenger, så er litt slitsomt å måtte reise seg opp fra sofaen for å skru opp og ned volumet på selve forsterkeren. Noen som vet hvorfor jeg ikke får justert volumet via fjernkontroll?

Dette gjelder blu-ray og ellers.. kommer "Not available" når jeg prøver.. hjelp?

Bruker jeg tv'ens innebygde høyttaler så kan jeg justere volumet, men setter jeg den tilbake på external speaker så får jeg ikke justert. Har dette noe med tilkoblinga å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke styre volum på digitale signaler fra kilden. Du får kjøpe deg en universalfjernkontroll eller noe sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Mode Not Supported - PS3

Opplever noe merkelig med min B551.

Når jeg spiller PS3 (har kun teste fifa10, da jeg nesten bare spiller det) fungerer alt fint i en periode, men etter en stund så mister jeg forbindelsen mellom PS3 og TV.
    "Mode not supported" vises og jeg får null bilde uansett hva jeg gjør, etter en stund kan bilde plutselig komme tilbake. Opplevde igår at bilde kom tilbake etter kort tid, men da veldig uklart med masse rare streker og forsvant like fort.

Tar jeg strømmen på TVen og plugger inn mener jeg at alt fungerer optimalt igjen. Trodde først det var noe galt med HDMI kabelen, men jeg har forsøkt med flere og får samme problem. Har også forsøkt andre HDMI innganger.

Har testet PS3 på andre TVer og fungerer fint der.

Leser at andre har tilsvarende problem men ingen har en konkret fix på det.

Har endret meny til B650 og skal nå forsøke å ta en SW update på TVen.
    Skal jeg da laste ned SW til 551 eller 650 ? Mulig et dumt spm, men spør likevel

Har noen andre erfart samme problem ??
    Kan det ha noe med oppløsningen på spillene å gjøre, evt frekvenser ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Etter å ha lest denne tråden, så vurderer jeg å gå til innkjøp av denne TV'en.
    Men det er noen ting som er litt uklart for meg med tanke på plasma-teknologien. Er det en risiko for permanent innbrenning ved f.eks lange spilløkter? Jeg spiller endel, så det er ganske essensielt at det ikke vil forekomme innbrening.

Ser det er like mange forskjellige opplevelser av IR som det er innlegg om det, så det er vel kanskje litt vanskelig å få ett klart svar på? Har dette noe med hvor "heldig" man er med sitt eksemplar av TV'en, eller er det personlige preferanser som spiller inn?

En av grunnen til at jeg synes plasma ser ineteressant ut er sortnivå. Responsentid er også veldig bra.

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste firmware til B551 ??

Jeg finner ikke firmware til B551 på samsung sine sider, noen som vet hvor jeg kan få tak i siste versjon ? Har testet med 535 og 555 men det ligger jo ikke noe fw under fastvare.

Link:
    Filarkiv SAMSUNG

Norhridge:
    Jeg har overhode ingen problem med IR, IR kommer på alle plasma men forsvinner fort. Spiller selv mye PS3.

Permanent IR tilhører steinalderen.

Du kommer ikke til å angre, TVen er kjempefin med unntak av mitt problem beskrevet over din post
    Skal se om ny firmware update fikser det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Jeg finner ikke firmware til B551 på samsung sine sider, noen som vet hvor jeg kan få tak i siste versjon ? Har testet med 535 og 555 men det ligger jo ikke noe fw under fastvare.
    Se her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northridge
    Hei.
    Men det er noen ting som er litt uklart for meg med tanke på plasma-teknologien. Er det en risiko for permanent innbrenning ved f.eks lange spilløkter? Jeg spiller endel, så det er ganske essensielt at det ikke vil forekomme innbrening.

Ser det er like mange forskjellige opplevelser av IR som det er innlegg om det, så det er vel kanskje litt vanskelig å få ett klart svar på? Har dette noe med hvor "heldig" man er med sitt eksemplar av TV'en, eller er det personlige preferanser som spiller inn?

En av grunnen til at jeg synes plasma ser ineteressant ut er sortnivå. Responsentid er også veldig bra.

Takker
    Etter noen timer spilling så vil noe av bildet bli innbrent på TV'n, som regel objekter på skjermen som er på samme sted over lengre tid. Dette er bare midlertidlig innbrenning som kun er synlig når det er mørkt bilde, men dette forsvinner på kort tid ved å se på tv/film eller når du kjører programmet som "vasker skjermen". Dette programmet kan man kjøre via tv'ens meny. Jeg ville ikke sagt at dette er et stort problem, anbefaller likevel denne tv'n hvis du skal bruke den til mye spilling. Det er veldig bra responstid på spillene, bildet er fantastisk, bra sortnivå og til en kurrant pris. Løp og kjøper sier jeg :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northridge
    Hei.

Takker
    Hei, jeg har hatt denne tv'en en tid nå, sjekk tidligere poster for å se når jeg skaffa meg den. Mang en gang har jeg våkna opp på mårran etter at kjæresten min har spilt xbox etter jeg har lagt meg, og sett at hun ikke har slått av tv'en og den har bare stått på xbox start bildet hele natta.

Når bildet da blir helt svart kan jeg se konturene osv av menyen, men den forsvinner rimelig fort og tenker ikke noe mer på det. Annet enn at strømmen er dyr ;D

TV'en anbefales =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens sluttbrukerspørsmål...:

Hvis man kjører film fra usb, er det mulig å sende lyden fra tv`n til reciver via HDMI....?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Hei.
    Hvordan er Samsung Ps50B551 å spille PS3 på? Noen som har vært borti innbrenning på den tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 029kid
    Kan noen bekrefte at de filene over er de korrekte ? mener å huske at sist jeg tok fw update for et par mnd sidne hadde en annen type fil, img, bin el noe.
    Kanskje du (som meg) har ps50b551t3p?
    Da er siste FW 2008 - Filen heter T-CHL5CIPDEUC-2008.0,

Hvis du har ps50b551t3W er siste FW: T-CHL5DEUC-2009.0

Filene finner du her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treider
    Hei.
    Hvordan er Samsung Ps50B551 å spille PS3 på? Noen som har vært borti innbrenning på den tv'n?
    se et par poster opp, dette er forøvrig et gjennomgående spørsmål i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dom
    se et par poster opp, dette er forøvrig et gjennomgående spørsmål i denne tråden.
    Etter å ha sjekket podens "stats" på Bad Company 2 nå i helgen, så har vår splitter nye B551 blitt innkjørt med nesten 35 timer ren spilling (gameplay) - uten noe særlig tv-titting imellom. Da var det godt synlig noe statusgreier nederst i høyre hjørne.

Jeg har kjørt plasma-break-in bildene jeg fant på nettet (120 enfarge-bilder) i loop et par timer på søndag, og nå alle spor er borte.

Har ikke justert ned lysstyrke/ kontrast el.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar.

Sitat Opprinnelig postet av Klang
    Jeg har kjørt plasma-break-in bildene jeg fant på nettet (120 enfarge-bilder) i loop et par timer på søndag, og nå alle spor er borte.
    Hvis du ikke hadde brukt "plasma-break-in", ville det da tatt lang tid før IR'en forsvinner, ved vanlig TV titting?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .