Er Samsung PS50B551 noe å satse på? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 275
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=niccen]Alle som har en B551 fornøyde så langt eller?
    [QUOTE]

Hei!

Har hatt denne i 5 uker nå, kjøpt hos Komplett.no.
    Har nå søkt retur og fått den godkjent. De skal vel da ha den inn og sjekke mine påstander på uholdbar feil.:x
    Står en del om problemet hos Avforum.com.
    Det har visst flere modeller med "B" i typebetegnelsen (2009 modeller)
    Link her:
    Difference in Samsung Plasma models PS50B550 - AVForums.com

Problemet er en autodimming-funksjon som det kan virke som om man ikke kan skru av.
    Noen har klart å redusere synligheten med endringer i servicemenyen, men blir ikke kvitt problemet helt og da kun på noen inputkilder.

Den kompenserer/endrer hele tiden lysstyrken i bildet etter nettopp: lysstyrken i bildet :smile:
    Altså:
    Eks.ett skihopp: Bildet endrer lysstyrke 2 ganger på vei ned bakken, da lysforholdene i bakken endrer seg på vei ned. (sol øverst i bakken, men skygge og mørkere nede i unnarennet (trær som skygger osv).

Eller en studiodebatt: Når kameraet i studio skifter mellom to personer og de sitter i noe ulikt lys, så justerer TV lysstyrken hver eneste gang bildet skifter mellom disse to personene.

Dette oppleves utrolig irriterendes og nærmest litt som flimring.
    Jeg orker ikke sitte å irritere meg over dette de neste 5 årene... :!:

Problemet oppstår både på SD og HD input inkl. alle forhåndsinnstillinger.
    Tråden jeg henviser til påpeker at dette ikke er rettet av Samsung i firmware oppdateringer.
    Derimot hevdes det at modeller med "C" i typebetegnelsen, altså 2010 modeller IKKE har denne feilen.
    Så vidt jeg kan se har ingen funnet en måte å skru av dette på. Har selv ikke vært i servicemenyen, men det har jo en del andre prøvd.
    Siden jeg satser på en heving av kjøpet så har jeg ikke tuklet med service menyen.

Solid med ghosting er det også, men det forsvinner raskt med å la disse grå feltene rulle i noen minutter (vasking av skjerm).
    1 time på NRK og jeg ser logoen tydelig på mørk bakgrunn. (mulig dette er helt vanlig på plasma?)

Ellers er det en meget god TV og til en fin pris! Lekkert design!
    Hadde det ikke vært for dette med autodimming (eller hva det kalles på fagspråket?) så hadde jeg vært meget fornøyd med denne TV`n!

Jeg måtte også google for å finne ut hvorfor den skrur seg på/av av seg selv 45 minutter etter at jeg har slått den av...:smile: (litt scary det der)
    Det er som nevnt i noen innlegg over her bare å skru av auto-oppdateringer.
    Du hører den skrur seg på, men det kommer ikke opp bilde, kun litt lysere skjermfarge. Så slår den seg av etter 5-10 sek.

Når jeg kaller det autodimming er det nødvendigvis ikke det korrekte tekniske ordet på dette problemet, men tror dere skjønner hva jeg mener..:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres irriterende ut dette ja hmm..

Men ingen andre her på forumet som har samme problem?
    Er en god del folk som har meldt seg inn i B551-klubben i det siste skulle jeg tro.

Bestiller til uka, enten B551 eller LH4000 (47" versjonen).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett andre her inne som har klaget på den.
    Jeg kjøpte den utelukkende på grunn av den positive omtalen her inne :smile:
    Tv`n er knallbra og prisen er lav.
    Dette med auto-dimmingen og irritasjon over dette er sikkert en personlig vurdering, men når man først legger merke til det er det vanskelig å unngå å se det.
    Jeg trodde lenge det var en innstilling jeg ikke fant, men etter å ha lest tråden hos avforum.com så virker det som om det "skal være slik" på disse modellene.
    Blir nok Samsung plasma på meg igjen, men får se hva prisene på 2010 modellene blir først.
    7000 og 8000 serien ser bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lagt merke til denne autodimmingen, skal se om jeg klarer å oppdage det i kveld

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic her, (sorry for det) - men skal mest sannsynelig bestille en B551 selv denne uka. Lurte derfor på (kjøper den fra Komplett):

Hva er det beste fraktalternativet?

Bring Express B2C Oslo?

Bruker jeg Bring, kommer da varen på døren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Har ikke lagt merke til denne autodimmingen, skal se om jeg klarer å oppdage det i kveld
    Ikke ødelegg gleden ved TV`n med å finne det da :-D
    Lett å henge seg opp i det når man først ser det.
    Det er akkurat samme effekt som om du hopper ett trinn med "Cellelys" i innstillinger. Da vet du hva du skal se etter....

Du ser det lett på feks. langrenn, hopp og spesielt ishockey. Så det også tydelig på "Torsdag kveld fra Nydalen" sist uke.
    Men ikke en eneste gang med "Nytt på nytt" som har en oransje bakgrunnsfarge.

Min var produsert i Januar 2010, så den var relativt ny. Made in Hungary...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Litt offtopic her, (sorry for det) - men skal mest sannsynelig bestille en B551 selv denne uka. Lurte derfor på (kjøper den fra Komplett):

Hva er det beste fraktalternativet?

Bring Express B2C Oslo?

Bruker jeg Bring, kommer da varen på døren?
    Ja det stemmer! Min gikk på trailer til Oslo samme kveld og ble kjørt ut neste kveld med budbil til meg. (Bring) Fungerte helt OK og den var til og med fraktet stående...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut
    Bring er jo ikke dyrt heller egentlig. Gleder meg til det blir tv nå..

Angående det med auto-dimmingen.. det er nok noe som ikke er så brutalt, egentlig. Det er kanskje godt synlig innimellom, avhengig av hva man ser på, men tror ikke jeg er typen som legger merke til slikt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en 551 tidligere i dag... jeg å ja!
    Så nå er det bare å vente på at posten skal få henta sakene hos komplett.

Men sitter å leser om alle dere som oppgraderer 551 til 650 modell...kanskje et veldig dumt spørsmål....men, forsvinner garanti ved dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe auto-dimming i det hele tatt, er det en funksjon eller bug?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Har ikke merket noe auto-dimming i det hele tatt, er det en funksjon eller bug?
    Ikke jeg heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge linken litt lenger opp så er det en bug.
    Min TV (prod. 2010) hadde dette og jeg kjenner ikke til om noen har klart å skru det av.
    Ikke dermed sagt at det er en bug eller feil av den grunn. Kan hende Samsung synes det er en OK funksjon og ikke skal skrus av.
    Utrolig irriterendes, men som sagt så er noen mer ømfintlige for slikt enn andre.
    Fikk ett par kamerater til å sjekke om de så noe "rart" uten at jeg sa hva de skulle se etter. De så ikke "problemet" før jeg forklarte nøye hvordan det så ut.
    Da så de begge problemet hele tiden etterpå.... :-D

Understreker at jeg bortsett fra dette syntes TV`n var meget bra. Til en god pris!
    Så ikke let etter feilen om dere ellers er fornøyd!
    Synes bare det var greit å nevne at min TV hadde denne "autodimmingen" som blir beskrevet på Avforum.com som jeg linket til tidligere.

Får også legge til at jeg irriterte meg over dette FØR jeg fant nevnte tråd...
    Googlet modell og antatt navn på problemet og så da at det var flere som hadde samme opplevelse.

Har ikke hørt noe fra Komplett, er litt spent på om de gidder å sitte å lete etter "feilen" foran skjermen.... :-D

La ved en lang beskrivelse, så de skjønner at det ikke er nok med firmware oppdatering. (det hadde jeg jo klart selv..)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen på avforums som hevder de har klart å "kurere" dette, med litt miks og triks.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten folkens, spør på vegne av en venn.
    Han har nettop fått seg B551, men han er direkte redd for å
    i det hele tatt begynne å se på film med det, pga IR og innbrenning.

Kan man bruke tv'en helt vanlig fra begynnelsen av, eller anbefales det at
    man lar den stå på over lengre tid med mye bevegelse på bildet for å "få kjørt den skikkelig inn"?

Eller er det rett og slett fult mulig å bruke tv'en helt normalt fra første stund og merke at IR'en kommer skjeldnere og skjeldnere?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intrepid
    Forresten folkens, spør på vegne av en venn.
    Han har nettop fått seg B551, men han er direkte redd for å
    i det hele tatt begynne å se på film med det, pga IR og innbrenning.

Kan man bruke tv'en helt vanlig fra begynnelsen av, eller anbefales det at
    man lar den stå på over lengre tid med mye bevegelse på bildet for å "få kjørt den skikkelig inn"?

Eller er det rett og slett fult mulig å bruke tv'en helt normalt fra første stund og merke at IR'en kommer skjeldnere og skjeldnere?
    En bruker tv akkurat som med hvilke somhelst tv, en kan jo tenke seg hvor spesielt salget av plasma hadde vært om folk ikke kan bruke tv sitt før noen hundre timer....så det sier seg egentlig selv.

Selv om endel vil anbefale å "kjøre" inn tv ved å la det stå på en kanal med zoom på slik at logo ikke synes i noen hundre timer. Mener å ha lest at bla Samsung sier at dette ikke er nødvendig i det hele tatt...

Eneste i starten er at fosforen (mener det er navnet?) er følsom i starten og midlertidlig IR spesielt på denne modellen må en være obs obs på. Ikke la ting stå på pause for lenge og om en ser på kanaler med logo så vil det bli midlertidlig IR.

Men dette forsvinner nesten like fort som det kommer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    En bruker tv akkurat som med hvilke somhelst tv, en kan jo tenke seg hvor spesielt salget av plasma hadde vært om folk ikke kan bruke tv sitt før noen hundre timer....så det sier seg egentlig selv.
    Nemlig!
    Tror vi AV-Freaks går litt for mye opp i sømmene enkelte ganger.
    Utstyret tåler og tolererer nok mye her hverdagsbruk enn vi tror.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan egentlig også forstå at det blir slik, da mange tilsynelatende er nærmest hysteriske når det kommer til forhåndsregler o.l, vedrørende sin nye plasma skjerm f.eks.

Det smitter lett

IR er nok ikke så ille egentlig. Selv har jeg aldri opplevd det, da jeg
    pr dags dato ikke eier noen tv selv. Men kjenner et par stk som allerede har nettop en B551 i stua si. De er veldig fornøyde, og tro meg - hadde IR'en vært et sentralt problem så hadde jeg fått høre så det holdt. De er utrolig nøye på slikt.

Men enkelte er vel mer følsomme for slikt enn andre. Det som er det fine ved IR
    er at det blir mindre og mindre av det ettersom tv'en blir brukt.

Men som larzen sier, er greit å være litt forsiktig i begynnelsen, ikke sette dvd'en på pause i flere timer av gangen osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ny firmware for et par uker siden: Support for PS50B551 SAMSUNG

Har forresten enda ikke klart å sett denne auto-dimmingen folk snakker om. Mulig jeg bare ikke er sensitiv for det.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Kom ny firmware for et par uker siden: Support for PS50B551 SAMSUNG
    Prøvde å finne en oversikt over hva som er i denne oppgraderingen, uten hell. Noen som vet? Kanskje greit å sette tv'n tilbake til B551 før man oppgraderer og?

Har forresten enda ikke klart å sett denne auto-dimmingen folk snakker om. Mulig jeg bare ikke er sensitiv for det.
    Heller ikke lagt merke til dette, uten at det betyr at det ikke er der..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung opplyser sjeldent hva som er forandret i firmware. Vet ikke om det er nødvendig å stille tilbake modell men jeg gjorde det først i tilfelle.

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •