Kjøpte denne tven Mandag på elkjøp via telefon/internett for 9000. (de skulle egentlig ha 10000 og lokale elkjøp skulle ha 12000).

Fikk den Torsdag og pakket den opp og ting såg bra ut..

Men når eg fikk studert den mer fredag og lørdag (bilde) ble eg veldig misfornøyd..

Bildet er rett og slett for Jæ****. Har prøvd litt forskjellig. Fabrikk innstillinger (standard og naturlig bla), men er like gale uansett ka som skjer..

F.ex såg på senkveld. "Dressene" som egentlig er svarte er litt svart her, litt grå der og mye rødt innimellom av og til..

Såg på en film der man såg nakken til en person og den ble rød i ulike variater og det så helt jævlig ut.. Har prøvd både Parabol med Scart. Blueray md hdmi og vanlig dvd med component og opplever like jævlig bilde på alt sammen..

på sterke farger (rødt, oransje osv så kan man se fargene i ørten forskjellige varianter som "svømmer i hverandre" (vanskelig å forklare, men regner med folk forstår).

Har snakke med elkjøps kundeservice og elkjøp her eg bor og begge mener at utfra det eg sier så er det bare å bytte den i en annen og sansynligvis er det en feil på min tv..

Har prøvd å fininstille litt, men det hjelper ikke og uansett må man kunne forvente et "ok" bilde med fabrikkinnstillingene..

Noen som har tips som kan hjelpe?

Hvis ikke går den i retur i morgen.

En annen ting.. Når eg skal returnere den.. Går det greit å ha den liggnde under transport? (ca 15 km). Har orginalembalasje så den vil jo ligge stødig.

Vet at plasma IKKE skal ligge, men det er vel ikke noe problem på lcd?