Hjelp til og bytte ut 40 samsung til 50+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til og bytte ut 40 samsung til 50+

Hei,hei..

Jeg har i dag en samsung40 tommer LCD.

Har lyst på en 50+ og spør da her etter råd.
    Jeg var innom Elkjøp forrige helg og spurte litt etter LED tv og dem anbefalte denne:

Elkjøp

Ser at det står LED/LCD hva vil dette si? er det ikke en LED?Hvordan er denne?

Sa jeg likte samsung (dem er jo så tynne ) men han sa da atte samsung kun hadde LED i hjørnene og LCD resten av skjermen??

Noen andre som har tips til en bra LED skjerm på rundt 50 tommer???

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle ledtv = LED-LCD dvs istedenfor tradisjonelt baklys bruker de LED til å lyse opp panalet, men TVen er fremdeles en LCD tv.. samsung sine har kun LED i sidene (EDGE-LED) som gjør at du kan merke litt mer lys spes i hjørner ved mørke bilder på TV og høy lysstyrke på TVen..

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Alle "LED-tv" er LCD. Forskjellen mellom LED og LCD ligger i bakgrunnsbelysningen.

En LCD skjerm er ikke i stand til å produsere lys slik som en plasmaskjerm. Den er avhengig av bakgrunnsbelysning. En konvensjonell LCD-tv har som oftest en slags form for lysrør (ofte kalt CCFL) til bakgrunnsbelysning. De nye "LED" tvene har bakgrunnsbelysning i form av små lysdioder. Fordelen er to ting avhengig av hvilken type LED du velger.

Samsung: Produserer LCD-tver med såkalt EDGE-LED. Det vil si at lysdiodene ligger som en ramme rundt selve skjermen. Fordelen er at de blir svært tynne og lekre. Bakdelen er at man ikke får tatt i bruk den aller største fordelen som LED-belysning kan gi. Samsung produserer per dags dato kun tver med EDGE-LED.

Philips med andre: Produserer både EDGE-LED og LED-tver med lysdioder bak skjermen.

Den umiddelbare ulempen med lysdioder plassert bak skjermen er at de ikke blir nevneverdig smalere enn konvensjonelle LCD-tver med gammeldags bakgrunnsbelysning. Kan du leve med et fjernsyn som er 6-8 cm tykt kan du få en fantastisk billedkvalitet!

Den store fordelen med bakgrunnsbelyst LED er at lysdiodene er organisert i såkalte klynger. Tven kan skru av eller dimme bakgrunnsbelysningen i de områdene på skjermen hvor det skal være mørkt mens i de områdene det skal være lyst kan den kjøre på med full styrke på lysdiodene.

Håper dette hjalp til å oppklare forskjellen på LCD og LED-LCD samt EdgeLED og Backlit LED.

Så over til spørsmål ang. 50" tv. Samsung sine nye Edge-LED tver er meget gode tver. Men som selgeren sa, er det kun EDGE-LED. Når disse kom på markedet i sommer opplevde jeg at svært mange kunder ble litt blendet av tykkelsen på disse. I utstilling med bluray og slikt er de helt fantastiske, men generelt så er de ikke mer enn en litt over kurant tv (min mening).

Så du hadde linket til en Sharp tv, men linken virket ikke, så jeg vet ikke hvilken modell du hadde i tankene.

Jeg vil absolutt anbefale deg å tenke på Backlit LED på grunn av det jeg skrev over.

Du skriver ikke om hvilket budsjett du har så jeg drister meg til å komme med et alternativ.

Philips 52PFL9704H 52" LED-TV | Soundgarden

Dette er spitzenklasse hva gjelder LCD idag. Jeg så den såvidt på soundgarden på fredag faktisk og det så meget lovende ut. "Svigerfar" vurderer denne tven og dersom han går for den skal jeg jaggu meg se om ikke jeg kan få prøvd meg på en brukertest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av forum er en plass med kunnskapsrike folk

Dette lærte jeg mye av.!! Takk

Syns den tv du linket til var noe dyr.

Det er denne jeg tenker på :

Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Sharp - LED-TV 50"-59" - Sharp Aquos LC-52LE705S 52" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Koster faktisk 21000 på elkjøp

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp kjenner jeg ikke så godt til, men fant denne testen.

Sharp LC46LE700E/ LC40LE700E/ LC40LE700 Review: 100Hz LED TV

Den tar for seg LCxxLE700E, men hvis du ser på produsentlinken på NetShop så sender den deg til sharp.co.uk sin oversikt over LC52LE700E.

Med andre ord, samme tven.

Jeg ville tatt en runde med meg selv da det kan være et tilfelle av parallellimport siden prisen hos Netshop er så lav. I praksis vil det ikke bety noe for deg som kunde, men sikkert greit å vite.

Leste ikke testen av Sharp, så bare at den fikk "recommended" av gutta i hdtvtest.co.uk. Det er en meget seriøs side.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •