Ny TV til stua, hvilken???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny TV til stua, hvilken???

Skal nå kjøpe ny tv til stua. Den brukes utelukkende til tv-titting... TVen vil bli montert på veggen og på mottsatt vegg er det så si kun vinduer (mot vest). Alstså mye lys i stua... Tenker derfor å kjøpe en LCD nå og ikke plasma (svært fornøyd med plasmaen i kjellern). Så på Samsung 6050 (LED) i butikken, så at den også gir refleksjoner... Tror derfor jeg går for "ordinær" LCD. Ønsker ca 40 tommer og ønsker ikke å bruke over 10.000,-.
    - Har sett på Samsung 40 tommer 558... Liker den, men ikke sikker.

Noen som har en anbefaling, erfaring å dele eller noen meninger om hva jeg absolutt ikke må kjøpe?

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refleksjoner i panelet er ikke spesielt knyttet til de nye LED-LCD, men til kontrastbelegget på skjermen.

Samsung har et helt blankt belegg. Slik som nye bærbare pcer. Gir et penere bilde, men er svært utsatt for refleksjoner. Et slikt belegg er det på alle skjermene til Samsung enten det er LED-LCD eller "vanlig" LCD.

Jeg har en Sony KDL40W4000 og den har en litt mattere skjermoverflate. Har ikke problem med refleksjoner i den. Tror Sony har et slikt belegg på sine tver fremdeles, men sjekk. Du merker det med en gang du drar fingeren forsiktig over panelet.

Sony KDL40W5500 får jevnt over svært gode kritikker. Ligger til rett i underkant av 10.000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Sony KDL-40W5500 og fant den til 9000,- på Elkjøp... Men de på Elkjøp anbefaler mye heller LG LCD 42LH5000 med 200 Hz til 10000,-... Noen som har en anbefaling av de to?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •