Ny tv i budsjettklassen. Hvor gode er de billigste tvene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv i budsjettklassen. Hvor gode er de billigste tvene?

Hei. Har planer om å kjøpe en ny TV til mor til jul. Jeg tror ikke hun har noen kriterier for bildekvalitet annet enn at den kanskje har like bra eller bedre kvalitet enn den 15 år gamle 28" crt tven hun har nå. Så spørsmålet er vel egentlig om de billigste tvene på markedet har en ufyselig bildekvalitet, i så fall, hvor mye opp i pris må jeg for å matche en standard crt tv? Hvis bildekvaliteten er god nok spør jeg rett og slett om hvor jeg får tak i den billigste tven? Eller om det kanskje finnes noen tilbud e.l.? Størrelsen skal være minimum 32". Hvis ikke prisforskjellen til en 42" er så alt for stor går jeg kanskje for det i stede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spesifiser 'budsjett'

Hei,
    du begår en klassisk feil dersom du antar at budsjettbegrepet er alment. Noen synes budsjettklasse vil være opp til 3-4000, for andre er alt under 12 000 et komfortabelt budsjett.

Det er umulig å gi saklige råd uten et tydeligere definert budsjett - men anbefaler deg å ta utgangspunkt i Panasonic X10 plasma, der 37" og 42" begge ligger på 5-6000 sist jeg så.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les tråden min :P Jeg vil vite hvor god kvaliteten er på de billigste (og da mener jeg billigste) tvene man får kjøpt i dag.

Den billigste 42" tven jeg fant var denne: Tatung V42MMFJ-ET1 42'' LCD-TV 100 Hz. - Tatung - LCD-TV 40-49" - Tatung V42MMFJ-ET1 42'' LCD-TV 100 Hz. - Netshop.no - pc data foto minne digital. Kanskje forferdelig kvalitet i forhold til mye annet, men så lenge det blir en bildemessig oppgradering er det godt nok (?)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norne
    Det er umulig å gi saklige råd uten et tydeligere definert budsjett - men anbefaler deg å ta utgangspunkt i Panasonic X10 plasma, der 37" og 42" begge ligger på 5-6000 sist jeg så.
    Enig der! Gå for Panasonic plasma. Bittelitt dyrere enn Tatung - men du for en kvalitetsforskjell på bildet!!
    Tipper også at din mor vil bli best fornøyd med plasma - etter 15 år med CRT ;-)
    Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Jeg skal prøve å skrape litt ekstra for å se hva jeg får til Men er det noen som har noen erfaring eller vet hvordan Tatung tven er? Bare noen kan gå god for utsagnet "uansett hvilken tv du kjøper i dag vil den være bedre enn din mors gamle tv" så blir jeg fornøyd

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Tatung til Panasonic. Blir nesten som å sammenligne Opel mot Mercedes..
    Altså Tatung er ikke så dårlig så mulig din mor blir fornøyd men har du pengene så kjøper du Panasonicen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta mitt råd.
    styr unna oem\rebrands!

Den tatung tven du viser til, ligner veldig på en tv som ble solgt i 2007, designet\dekslene ligner på en Lumatron. Specs ligner også, og kan IKKE tenke meg at man blir fornøyd på denne, spesielt via kabeltv\rikstv.

Mest bang for the buck er en panasonic lowend plasma 42 tommer. ca 5000 kr koster vel den. Bra tv dette. TXP42X10Y

Kan også kikke rundt etter en 42pq2000 modell hvis den er på tilbud, den er mer user-friendly for litt eldre personer. LG 42PQ2000 - Prisguide.no Men PQ6000 er _vesentlig_ bedre (ca 5200)

Men vil du ikke bruke 5 lapper. Kjøp en 32 LG\Samsung lcd til rundt 3500-4000.

Husk at Innbrenning\IR. IKKE er fikset, og man KAN være uheldig. Men dette er skjeldent nå. Så står samme kanal på 15 timer om dagen, styr unna plasma for å være safe.

Edit: Jeg hadde en oem lumatron som ligner den tatungen, og derfor litt krass. For den tven kastet jeg rett på fyllinga etter 1 år. Men for alldel, NOEN tatung tver har faktisk fått "greie" testresultater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en av de tatungene som kom greit ut i tester.
    Iogmed at den i tillegg kostet 2000 mindre på det tidspunktet enn tilsvarende konkurenter(3500vs5500+) kjøpte jeg den å har igrunnen ikke angret på det.

Men kjøper du billigtv vil jeg si det er viktig at de har gjort det greit i tester, for de fleste av dem er faktisk ganske dårlige...

Edit: Og denne ble kjøpt for over 2 år siden i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Jeg skal gjøre mitt beste for å styre unna tatungen og heller gå for panasonic, tror ikke det skal være noe problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •