LCD/LED versus Plasma i desember 2009

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool LCD/LED versus Plasma i desember 2009

Var en tur innom Oslo HiFi Center og kikket litt på de fantastiske Loewe tv'ene...hadde en Loewe for 20 år siden, vedlig bra....
    Det var DiscoveryHD som ble vist på alle skjermene og da slo det meg igjen hvorfor jeg ikke liker LCD skjermer...HÅR!!!!!
    Samme hvilken skjerm jeg så på: Hår ser ikke ut som hår på LCD skjermer...
    It's as simple as that...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig med deg. Da står du for nære.. Jeg kan legge nesa mi inntil Samsung LED tven min.. ikke antydning til korn eller at hår ikke ser ut som hår..

Da må det ha vært noe fundamentalt galt med innstillinger på tvene..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Er ikke enig med deg. Da står du for nære.. Jeg kan legge nesa mi inntil Samsung LED tven min.. ikke antydning til korn eller at hår ikke ser ut som hår..

Da må det ha vært noe fundamentalt galt med innstillinger på tvene..
    Det kan vel hende at Loewe TV'ene selv om de har solid billedbehandling, ikke er helt up to date...men legg merke til at jeg ikke snakker om BluRay, men HD tv bilder...håret beveger seg på en rar måte, slik at det ikke ser ut som hår...og så nærme skal man jo heller ikke se på TV...blir så klinete med snørr og sånn :-))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..?
    Hva mener du? er det kun lcd panel som har denne ulempen? hvorfor er det slik isåfall? oppdateres lcd for sent?

Jeg har aldri lagt merke til dette.. aldri tenkt på det engang skulle nesten tro at du prøvde å starte ett rykte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres mer ut som om det er en eller annen smoothing-teknologi som er slått på. Da kan bevegelsene rundt menneskers perifere deler bli ganske merkelige.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting med tråden å gjøre classic46 - men lurer veldig på om du er fornøyd med CAM for RiksTV på Panasonicen din?

Har spurt tidl. på forumet uten å få svar. Er veldig sugen på å bli kvitt den sølvgrå grundig boksen. Setter veldig pris på om du kan gi en tilbakemelding på hurtighet når du skifter kanal, blir det kanalplass 1,2,3.., får du opp EPG og hvilket program som går når du f. eks. skifter fra tv2 til tv3?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av frha
    Ingenting med tråden å gjøre classic46 - men lurer veldig på om du er fornøyd med CAM for RiksTV på Panasonicen din?

Har spurt tidl. på forumet uten å få svar. Er veldig sugen på å bli kvitt den sølvgrå grundig boksen. Setter veldig pris på om du kan gi en tilbakemelding på hurtighet når du skifter kanal, blir det kanalplass 1,2,3.., får du opp EPG og hvilket program som går når du f. eks. skifter fra tv2 til tv3?
    Både ja og nei...ser tydelig at RIKSTV sender med lavere bitrate enn CD og VIASAT....det som er bra med RIKSTV er hurtig tekstTV og TV2HD er flott(når det sendes HD)...også interessant å få tilgang til de lokale kanalene (TV Follo) i mitt område....
    Regner med at RIKSTV skrur opp bitraten snart? nå som det analoge nettet er slått av....
    Hurtighet er bra, EPG er bra, kanalplasseringen har jeg ikke gjort noe med, tror ikke jeg kan det...
    Har bare abb på TV2 og Viasat 4.....og husk at hvis du skal ha DolbyDigital fra
    filmkanaler osv, så må du ha en boks...svært få flatskjermer (iflg RiksTV) tar imot 5.1 lyd og sender den videre....
    Noe annet du lurer på, bare spør...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av novastrum
    Høres mer ut som om det er en eller annen smoothing-teknologi som er slått på. Da kan bevegelsene rundt menneskers perifere deler bli ganske merkelige.
    Det høres ganske fornuftig ut....det er tross alt forskjell på LCD og Plasma....
    og glem ikke responstiden på en LCD kontra en Plasma...

og ganske ofte ser jeg på min gamle Philips Widescreen tjockTV TV fra 1992 med 100hz scanning....den er koblet til en Altibox....og det slår meg hvor
    "greie" bildene alltid er på den tv'en...

Er ofte litt rundt omkring og ser på TV'er...og har ennå tilgode å se en LCD som får folk til å se "naturlige" ut.....
    Men smaken er som baken....gleder meg til OLED....så den lille Sony tv'en for et år siden...det var saker det....

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Både ja og nei...ser tydelig at RIKSTV sender med lavere bitrate enn CD og VIASAT....det som er bra med RIKSTV er hurtig tekstTV og TV2HD er flott(når det sendes HD)...også interessant å få tilgang til de lokale kanalene (TV Follo) i mitt område....
    Regner med at RIKSTV skrur opp bitraten snart? nå som det analoge nettet er slått av....
    Hurtighet er bra, EPG er bra, kanalplasseringen har jeg ikke gjort noe med, tror ikke jeg kan det...
    Har bare abb på TV2 og Viasat 4.....og husk at hvis du skal ha DolbyDigital fra
    filmkanaler osv, så må du ha en boks...svært få flatskjermer (iflg RiksTV) tar imot 5.1 lyd og sender den videre....
    Noe annet du lurer på, bare spør...
    Takker.
    Jeg fikk en demo. hos Euronics på en Philips lcd med CAM og ble ikke imponert. Kanalbytte gikk tregt (tregere en rikstv boksen fra Grundig) og programinformasjon kom ikke frem ved kanalbytte. Da måtte jeg spesifikt gå inn på EPG menyen.. Synst det er synd. Må prøve å få en demo på en panasonic skjønner jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •