Smasung le46 2gen led

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smasung le46 2gen led

Hei.. jeg har som sagt en le46 2 gen led som kje kjøpte ifjord sammen med mange andre her på forumet til 17500 kr eller noe i den duren,jeg er meget fornøyd med bildekavliteten.
    Men er det mye forskjell mellom denne og de nye samsung led de har på avforumet til 24k?

ser utviklingen i denne bransjen vokser fort.
    Klare lixom ikke holde følge samt at jeg gjerne skulle hatt 56 eller 52" istede for 46" som jeg har irritert meg over

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forrige års led 786,har ikke sett noe bedre bildekvalitet på årets 7 serie,og jeg har studert nøye og ble skuffet,men tynne og lekre har de blitt.Det er sikkert andre ting ved skjermen som også har blitt bedre men ikke forvent for mye på bildekvalitet hvis du skal skifte skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah det er vel 786 min og heter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så begge i butikk ved siden av hverandre så det ut til at sortnivået på forrige generasjon var en del kjipere. Men så vet jeg ikke om den var kalibrert riktig, eller kun var satt opp for å få den nye til å se bedre ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novastrum
    Når jeg så begge i butikk ved siden av hverandre så det ut til at sortnivået på forrige generasjon var en del kjipere. Men så vet jeg ikke om den var kalibrert riktig, eller kun var satt opp for å få den nye til å se bedre ut.
    Som det har vært nevnt mange ganger tidligere her på forumet: sortnivået på forrige led-familie (dvs. 786/796/955) er overlegent. Edge-led (som det er på de nye versjonene) er lurt for å få tynne skjermer, mens led baklys med local-dimming (som det var på de gamle) er uovertruffent på sortnivå og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt flere si det samme som deg, men har til gode å se noen tester som konkluderer det samme. Har en arbeidskollega som har forrige generasjon 46", og jeg synes personlig min edge-light 55" modell gruser kontrasten og sortnivået til de eldre modellene jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av novastrum
    Jeg har hørt flere si det samme som deg, men har til gode å se noen tester som konkluderer det samme. Har en arbeidskollega som har forrige generasjon 46", og jeg synes personlig min edge-light 55" modell gruser kontrasten og sortnivået til de eldre modellene jeg har sett.
    Sikker på at det er en 786/796 eller 955? De vanligste modellene (3,4,5,6-serien, samt 755) hadde ikke led bakbelysning. Evt. be ham skru på "smart led"-funksjonen.
    Forøvrig er det ikke så vanskelig å bevise at den gamle har bedre sortnivå...LD-led har 0 cd/m2 som svart. Edge-led har mer enn 0 cd/m2.
    Det finnes ikke noe som er svartere enn ikke noe lys :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. sorry. Det må ha vært en eldre modell, jeg fikk for meg at det var 6-serien han hadde.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smasung er det et nytt merke på markedet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •