Ulyd når jeg ser TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd når jeg ser TV

Har en LG 42 LCD TV, under et år gammel. Mottat TV-signaler via GET-boks (kabel altså).

Ca hvert 30.minutt får jeg en forvrengning på lyden når jeg ser på TV. Først trodde jeg det var GET- men så sjekket jeg TVèn på soverommet (sender signalene fra GET boksen trådløst dit) og der var lyden fin. Så sjekket jeg mens jeg så på DVD- ingen ulyd. Har prøvd følgende:

*GET-oppdatering på GET-boks med restart
    *Gjenopprettet fabrikkinnstillinger på GET-boks
    *Koblet GET-boks fra vegg
    *Byttet HDMI-inngang TV (fra GET-boks da)
    *Dobbeltsjekket med DVD/TV- lyden kommer ikke når jeg ser DVD

Nå ser jeg TV med alt frakoblet utenom GET-boksen oig drittlyden kommer hvert 30.minutt..... det er kanskej på tide å presse GET litt og kreve ny boks?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har det samme selv, bruker ikke get box, kun analog rett i tv. ca hver 30 / 45 min kommer det en liten forvrengt lyd som varer i 1/2 sec. men det er kun på noen kanaler ikke alle. Har egentlig ikke brydd meg om det. har en lg 42pg6000.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker galvanisk skille så prøv å fjerne det, se om det hjelper.
    Jeg hadde store problemer med at bilde/lyd hoppet hvert 2 minutt på canal digital's kabel tv. Tok vekk galvaniske skille og problemet forsvant...
    Brukte en slik:
    Sikkerhetsutstyr – Galvanisk skille HQ Galvanisk skille

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    har det samme selv, bruker ikke get box, kun analog rett i tv. ca hver 30 / 45 min kommer det en liten forvrengt lyd som varer i 1/2 sec. men det er kun på noen kanaler ikke alle. Har egentlig ikke brydd meg om det. har en lg 42pg6000.
    Såvidt jeg har lagt merke til gjelder det alle- eller mange kanaler.

Har galvanisk skille forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Om du bruker galvanisk skille så prøv å fjerne det, se om det hjelper.
    Jeg hadde store problemer med at bilde/lyd hoppet hvert 2 minutt på canal digital's kabel tv. Tok vekk galvaniske skille og problemet forsvant...
    Brukte en slik:
    Sikkerhetsutstyr – Galvanisk skille HQ Galvanisk skille
    Ser akkurat om som mitt skille det jo.....

Faktisk så kommenterte en GET teknioker som var her i sommer pga bredbåndsproblemer at det strengt tatt ikke var nødvendig med det skillet, selv om TV-forhandlerne er forpliktet til å selge de eller noe sånt.... men når jeg kobla fra antennekabelen og så opptak fra GET-boksen fikk jeg også lyden.... fjernet skillet nå- neste "støypunkt" er 22:33 så skal høre da.... forøvrig varer lyden ca 10 sekunder hos meg, så jeg kan ikke ignorere det heller.

EDIT: Kommer også når galvanisk skille er tatt bort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GET har ikke boks før tidligst fredag, så jeg fortsetter feilsøkingen.

Har prøvd å bytte HDMI kabel- hjalp ikke.

Nå kjører jeg TV signalet via scart- ingen ulyd enda.

KAn det være mulig at det rett og slett er HDMI-utgangen på GET-boksen???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt teit spm kanskje, men kan det være en feil I TVèn som gjelder alle HDMI inngangene? Eller er disse "separate" kontra signalene de videresender?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme på min 47LG6000. Lyden blir forvrengt og metallisk, på en måte. For meg er det ikke noe problem, ettersom jeg alltid bruker anlegget, men jeg vet det er der.
    Kilden jeg oppdaget det på var forøvrig via HDMI på paraboltuneren (canal digital hd).
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Jeg har det samme på min 47LG6000. Lyden blir forvrengt og metallisk, på en måte. For meg er det ikke noe problem, ettersom jeg alltid bruker anlegget, men jeg vet det er der.
    Kilden jeg oppdaget det på var forøvrig via HDMI på paraboltuneren (canal digital hd).
    Er lyden i "syklus" hos deg også?

For nå er saken at jeg maste meg til ny boks hos GET, fikk ikke sett så mye TV igår men er nokså sikker på at jeg hørte lyden (ulyden altså) fra stua mens jeg var på kjøkkenet

Jeg har forøvrig en 42LG6000, altså samme serie TV som deg.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Metallian
    Er lyden i "syklus" hos deg også?
    ...
    Jeg har forøvrig en 42LG6000, altså samme serie TV som deg.
    Den kommer tilbake med jevne mellomrom, ja. Jeg har aldri sjekket hvor lang tid det er mellom hver gang, men jeg mener det er i nærheten av en halvtime. Jeg kan sjekke litt i kveld.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Den kommer tilbake med jevne mellomrom, ja. Jeg har aldri sjekket hvor lang tid det er mellom hver gang, men jeg mener det er i nærheten av en halvtime. Jeg kan sjekke litt i kveld.
    Hos meg er det sånn at den kommer hvert 29-31(Jeg vil egentlig si de kommer hvert 30.minutt, men kan være sekunderingen min so gjør at det blir 1 minutt forskjell av og til) minutt- men ikke konsekvent. Dersom jeg f.eks registrerer 21:33-22:03 osv og sålegger meg kommer ikke lyden 8:33 neste morgen- men kanskje 8:52- så 9:22 osv. Den "startes" trigges av noe men jeg har ikke klart å finne ut hva. HAdde satt stor pris på om du hadde giddet "time" ditt problem ikveld

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt ser ut til å være borte for øyeblikket... Satt i nesten to timer uten å høre noe til fenomenet.

Så da er vel løsningen din enkel; la internhøyttalerene være ubrukt et års tid før du prøver dem igjen
    Jeg får prøve litt igjen i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr vært dager hos meg også hvor det har gått 2-3 timer uten at lyden har kommet, merkelig det der. Er i samtaler med tekniker hos elprice nå, håper han har lure forslag. VAr SÅ sikker på at det var GET boksen, frustrasjonen var rimelig høy i stua når den nye boksne var på plass og dette oppstod...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hyggelig tekniker fra elprice sendte meg en firmoppdatering på mail.

Jeg hadde lyden '
    20:55
    '21:25
    21:55

Koblet fra alt, skrudde til og med av trådløst router osv for å utelukke feilkilder på siste der. Så installerte jeg oppdateringen, og har ikke hatt lyden etterpå. For tidlig å konkludere men om ikke annet vil jeg påstå at siden tidspunktet om ikke annet endret seg med oppdateringen er mistanken mot TVèn nå styrket (noe den forøvrig ble uansett når ny GET boks ikke hjalp...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en uke siden jeg brukte oppdateringen og har ikke hørt noe til lyden, så da anser jeg jaggu problemet for løst

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •