Hvordan kan jeg få analog lyd ut av Samsung LED serien (UE40B7070)? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av diderikfrom
    kaktus: Den optiske lydutgangen sender altså ut igjen lyd osm har kommet inn via HDMI? For det gjør som nevnt altså ikke scartutgangen.
    Helt korrekt, det er slik det fungerer på 6/7/8000-serien til Samsung.

Løsningen er som det har blitt funnet ut en DA-konverter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjeller på DA konvertere.

DA konverteren gjorde susen.
    Den jeg har, Gefen GTV-DD-2-AA , er ganske enkel og rimelig, ca 600 kroner. Så vidt jeg kan bedømme så blir lyden helt OK. DA konvertere kan en jo få til flerfoldige tusen kroner. Nødvendigvis må det være forskjeller i kvalitet og ytelse. Er det noen som har noen formening om hvor mye prisen faktisk betyr for opplevd lydkvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du lagde denne tråden, kaktus. Du er nemlig ikke den eneste med denne problemstillingen. Synes det er utrolig at en TV til i skrivende stund 14000-15000 kr ikke har analoge lydutganger, men nok om det.

Vurderer å kjøpe samme TV, og lurer derfor på følgende:

-Med at lyden er OK, mener du at den kun er brukbar eller hører du ikke særlig forskjell? Hva med støy?
    -Du legger ikke merke til noen forskinkelse? Man skulle tro det kunne forekomme iom. at signalet må dekodes i konverteren.
    -Fikk du kjøpt denne hos Leteng? Ser de kun selger til bedrifter. Hvis ikke, hvor fikk du så kjøpt den? Har søkt omkring på nettet, og det ser ut til at svært få forhandlere i Norge selger slike.

Ellers må man jo undre: hvis lyden direkte fra dekoderen og blueray-spilleren tydelig ikke er synkronisert, betyr det at bildet er betydelig forsinket? Hvordan vil dette påvirke spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er helt fin, jeg hører knapt forskjell på lyden via DA konverteren og lyden direkte fra dekoderen eller Bluerayspilleren.
    Det er ingen støy som jeg registrerer.
    Det er nok en mikroskopisk forsinkelse for når jeg har lyd både fra TV høyttaleren og stereoen så er det et svakt ekko. Denne er imidlertid så liten at bildet og lyden oppfattes synkron.
    Etter tips fra Leteng kjøpte jeg dekoderen av PC Express PC Express / Velkommen
    Her er en link direkte til dekoderen: PC Express / GEFEN DIG aud to ANA aud converter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med det samme på min ps8000

Sitat Opprinnelig postet av kaktus
    Takk for tips om SCART kontakt, jpterj. Det er en SCART inn/utgang på TV'en. Jeg prøvde å kople til Audioinngangen på forsterkeren ved hjelp av en overgang fra SCART til komponent (rød, hvit og gul). Det ser ikke ut til at det kommer ut noen signal, jeg får ihvertfall ikke lyd i forsterkeren. På overgangen SCART/komponent er det en bryter for signal inn-ut. Resultatet er det samme i begge posisjoner.
    Jeg har prøvd å finne noen form for administrasjonen av SCART inn/utgangen i menyen på TV'en, men finner ikke noe annet enn mulighet til å velge den som kildeinngang.
    Noen andre gode tips?
    Har samme problemet..
    Husker jeg fikk tv-lyd ut fra scart på min gamle pana, men nå med ny tv er det helt dødt! Så tv med analog kabel med px80'en, men riks-tv med innebygd tuner nå på min ps8000. Har det kanskje noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mulig løsning?

Nytt spørsmål!
    kjører jo som sagt riks-tv direkte inn i tven min, og den har jo bare optisk lyd ut, og billiganlegget mitt har bare analog rca inn. Er på besøk hos min far på østlandet nå og ser han har en canal digital KCF-N550H2C0 pvr boks som han ikke bruker, og ser denne har en s/pdif kontakt. Fungerer denne både inn/ut slik at jeg kan ta spdif-lyd fra tven min til pvr bosken og videre ut med analog rca til forsterker?

Selv bor jeg i trondheim og har ikke anledning til å få testet dette ut før jeg kommer hjem, men orker ikke drasse med med meg denne tilbake om det ikke fungerer uansett. Skjønner det er enklere med sånn omformer, men jeg har ikke all verdens med penger. Noen smarte sjeler som vet råd?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette fungerer ikke, den har ikke digital lyd inn, men ut....
    Alle tv har vel scart kontakter, ser man på pilene ved siden av scart kontakten kan man se om den har bilde/lyd inn og ut, man må bruke den scart der har lyd ut. Da kan man koble en scart-rca adapter på den...
    Noen AV utganger må man også aktivere i tv menyen tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inn/ut symbol ved to av scartinngangene på tv'en, men det fungerer likevel ikke med scartadapter med inn/ut bryter. (Finner ingen valg i menyen som hjelper og prøvd med bryteren på adapteret begge veier bare så det er sagt :-P ) Har gjort akkurat samme oppsettet med min gamle px80 og analogt kabelsignal, med samme forsterker, kabel og adapter, og da fungerte det. (men skrudde man over på ps3 kom det fremdeles lyd fra tv-kanalen hvis man brukte scart-lyd)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var veldig rart da, da er der vel liten vits i å foreslå du kjøper en gammel vhs videospiller på finn.no, kobler denne til med scart og tar lyden ut fra denne, det fungerer jo heller ikke så....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Istedenfor DA til AA konverter

Istedenfor å kjøpe en digital til analog konverter: noen som har forslag til en vanlig forsterker/receiver med digital/optisk inngang som løser saken, den er vel ikke egentlig ekstremt mye dyrere enn en slik omformer (som viser seg ikke å være lagervare noe sted)? Vil ikke ha 5.1; 2.0 eller 2.1 er Ok, jeg skal likevel bytte ut den gamle uten fjernkontroll. Er ikke lyd/bilde freak, men ønsker noe som funker mot LED-tvn. /ff

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •