Skal ha meg ny TV til 15000 Sony KDL-52W5500 eller Philips 52PFL7404H eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer klenoth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha meg ny TV til 15000 Sony KDL-52W5500 eller Philips 52PFL7404H eller?

Jeg ser at tiden er inne for å pensjonere min 4 år gamle Samsung LE-40R51BX. (den er for liten og har ikke full hd)

Jeg skal bruke TVen min hovedsaklig tilkoblet PC så den bør ha god respons tid samt mulighet for pikselmapping
    Til PCbruk så er vel prosentandelen av bruken fordelt til 40% surfing, 40% film og 20% spilling.

Med dette i bakhodet så vil antakeligvis Plasma være uaktuelt for mitt bruk

Jeg har kommet frem til de nevnte Tvene og lurer på om det er det beste man kan få i prisklassen opp til 15k for en TV over 50 tommer.
    Eller finnes det andre Tver som er verdt og ta med i betrakningen for å gjøre forvirringen komplett:-?

Jeg holder på å bli smårar av å lese tester og trenger litt hjelp til å bestemme meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Sonyen selv og er fornøyd med det, ingen antydning til problemer med baklys slik enkelte påstår.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ennå slik at det å bruke plasma skjerm til PC skjerm er risikofylt med tanke på innbrenning?
    Hvordan er bildekvaliteten i forhold til LCD når man surfer, blir det like klart eller er det snakk om slik "maur" effekt i pikslene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbrenning er et mye mindre problem enn før, og nye plasma idag har en "rensefunksjon" om det skulle forekomme.

Så klart delte meninger her men til pc bruk og spilling vil jeg påstå at LCD generelt sett fortsatt trekker lengste strået.
    Den mauringen du nevnet på Plasma har mye å si fra person til person og størrelse i forhold til avstand fra apparatet men den er der enda.
    Til ren film bruk er "film-feelen" ofte bedre på Plasma men da igjenn er det jo kannsje like greitt å gå for en prosjektor om en har mulighet til det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på en butikk i går, og selgeren sa til meg at jeg heller burde satse på en
    Panasonic TX-P50G10E plasma.
    Han mente det var mye bedre bilde på den en Sony KDL-52W5500 eller Philips 52PFL7404H, og sa at den ikke var noe problem og bruke den tilkoblet PC med tanke på innbrenning, og bildet var like bra på pc som på lcd.
    Bildet så jo veldig bra ut på den tven.
    Hva tror dere dær ute om denne påstanden, er jo veeeldig i tvil nå.
    Skal bestille en av disse tvene i helgen og trenger litt flere inputs.
    Jeg har jo tross alt hatt lcd i noen år nå men lurer på om en omvendelse er på sin plass :-)

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil få innbrennig med plasma, garatert. ikke hør alt for mye på "elkjøp" selgere. Det beste er egentlig å se på tvene sammen, med en film du kjenner sett mange ganger før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klenoth
    Var på en butikk i går, og selgeren sa til meg at jeg heller burde satse på en
    Panasonic TX-P50G10E plasma.
    Her synes jeg du fikk et godt råd!

Siden du spiller en god del, mener jeg å vite at input-lag er så godt som ikke-eksisterende på plasma (er du FPS-hekta, betyr dette en god del).

Billed-ekko vil kunne forekomme, men vil ikke representere noen trussel for din skjermnytelse.

Ta med deg PCboksen til butikken og prøv!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    du vil få innbrennig med plasma, garatert. ikke hør alt for mye på "elkjøp" selgere. Det beste er egentlig å se på tvene sammen, med en film du kjenner sett mange ganger før.
    Må du slutte med trollinga.

Du får ikke innbrenning, og hvis det skulle forekomme noe midlertidlige innbrenning, så er det ikke verre enn å switche over til en annen kanal i 1 minutt, eller bruke tvens egne rense funksjon.

Har mishandla min egen panasonic PX70 med alt mulig og latt den stå på om nattan. No problem!

naboen har selv panasonic G10, den blir mishandla mye også, ikke sett antydning til midlertidlig innbrenning eller noe.

innbrenning ? tull og fjas fra A til Å. Panasonic plasma er et flott apparat til en en god penge!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv plasma som nyere type og at man må vaske skjermen for å få deg vekk vil jeg si er innbrenning. hvis man ikke vasker skermen i ny og ned vil man ha innbrenning på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vært usedvanlig uheldig isåfall og jeg ville ha byttet tven

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye snakk om "ujevn slitasje" på plasma.
    Er det ikke ujevn slitasje hvis jeg som normalt kommer til å sitte og surfe i 3 timer hver dag. Tenker på at startmenyen og andre statiske ting vil komme til å brennes inn i løpet av en stunds bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sittet slik selv. har logoer på i flere timer, kobling til pc, spilling.. hadde tven på hele nattan med fast logo, 12 timer eller no.. ingenting.

Har hendt litt i startfasen når jeg kjøpte min PX70 (dagens generasjon er jo enda bedre), at jeg fikk noen midlertidlige innbrenninger etter noen timer med diverse, men switcha kanal/bilde i 1minutt og da var det borte. (kunne bare se det hvis bilde var totalt svart også)

Dette var i startfasen som sagt, innenfor de første månedene jeg brukte den.

Etterpå skjer det ingenting,den blir immun.

Naboen med sin panasonic G10, har ikke opplevd noen som helst midlertidlig innbrenning, fordi om det er faste ikoner etc på i flere timer.

Jeg står ganske fast på at Panasonic er dyktig på det område, og hvis du får problemer med dagens panasonic, så må du bytte tven..

Jeg tar gjerne den lille 0.001% risikoen for litt problemer med midlertidlige innbrenninger, enn å kjøpe en tv som er dårligere på film,tv og generell kvalitet.

Da har jeg sagt mitt.

Edit: Må poengtere at dette er min personlige mening selvfølgelig. Slik at det ikke blir sett på som trolling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Hairball

Bare sprøyt har hatt 4 plasmaer de siste årene, spillt og koblet opp med pc i tiiiiimesvis aldri noe problem med innbrenning. dette gjelder panasonic tver

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kdl 52W5500

Hei.

Etter noe undersøkelser har jeg bestemt meg for en Sony 52W5500. Dette fordi den i forhold til tester og synsinger kommer ut som et meget godt allround-tv. Min skal stå i stue, brukes til alt, og i tillegg er lysforholdene slik at det fra de fleste hold anbefales lcd-tv.

Tingen er at de tv-ene som listes opp ikke er dårlige. Du gjør neppe noe dårlig kjøp så lenge det er gjennomtenkt. Selv om den som alle andre nye ting raskt blir forbigått om et år...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •