Helt fortapt ang. tv kjøp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt fortapt ang. tv kjøp!

Hei

Jeg har sittet her og lest side opp å side ned om hvilken tv som er best\dårligst, skarpest\mest kornete, lyssterk\blass osv.
    Men alle disse anbefalingene og rådene om hva jeg burde kjøpe\ikke kjøpe har gjort meg mer usikker enn jeg var før jeg begynte og lese.

Så jeg må nesten spørre allmenheten her på forumet om assisstanse:
    Hvilken tv burde jeg kjøpe?
    Krav:
    - Min 46" maks. 52"
    - Maks. +\- 15000,- (Jule\nyttårs tilbud snart?)
    - Bruksområder blir spilling(PS3), film(blu-ray), og litt vanlig tv-titting.

Har separat anlegg, så trenger ikke å tenke på at det skal være bra lyd i selve tv'n.

Jeg er nybegynner så det holder, så ikke alt for langdryge tekniske grunner behøves. I såfall forklar etterhvert

Håper på og få svar!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er/var i samme båt som deg, etter å ha lest mange tester og andre sine erfaringer har eg komt fram til LG sin Lcd-tv LG 47SL8000.
    Viss du orker lese engelsk så kan du lese litt om den på AVForums.com Home.

Tester sier at den er meget god på SD signalder og takler program med mykje bevegelse veldig bra. Kan ikkje konkurrere med de beste på sortnivå.

Eg har i allefall bestemt meg for den når desemberlønninga er på konto

Den fikk også god kritikk hos LG SL8000 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så grei ut den. Har hatt LG før, og likte den ikke noe særlig. Vet ikke hvorfor men...
    Har tittet mye på Samsung og Sony. Henholdsvis UE46B7070 og KDL-46V5500.

Samsungen taper litt poeng fordi det er mange som plages med clouding. Enkelte har returnert tv'n, bare for og få en som er enda værre.

Sonyen har jeg ikke hørt eller lest så mye om.

Har en kompis som skryter veldig av Sharp Aquos LC-46DH77E.
    Er litt skeptisk til Sharp. Vet liksom ikke nok om de. (Han har ikke kjøpt den enda, men har vist lest mye bra.)

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville absolutt ha prøvd å få sett ein tv med cloudingproblem i real life før eg hadde valgt vekk samsungen.
    Min 55" har ikkje dette problemet

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Eg ville absolutt ha prøvd å få sett ein tv med cloudingproblem i real life før eg hadde valgt vekk samsungen.
    Min 55" har ikkje dette problemet
    Jeg har heller ikke problem med det på min 46". Har lagt merke til det et par ganger når jeg virkelig har sett etter det, men nå under forrige film så jeg etter det, men så ingen ting.
    Men du kan spare litt penger på å velge Samsung sin 6-serie, fremfor 7-serien, om du ikke trenger internettmulighetene osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Elkjøp får og få sett på Samsung sine modeller, men de har skuffende få på utstilling. Markedet for bra tv'er er tydeligvis lite her i byen.
    Men skal til Trondheim til helgen, så får oppsøke noen butikker der.

Noen som har tips til butikker som er hjelpsomme med valg av tv i Trondheim?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle kjøpt ny tv nå til maks 15k som skulle brukes til Film, Tv og PS3 hadde jeg helt klart gått for en 50" full hd plasma skjerm, og det hadde antageligvis blitt denne: Panasonic TX-P50G10E - Prisguide - Hardware.no
    Synes plasma fortsatt gir klart bedre farger og sortnivå enn lcd, ihvertfall i samme prisklasser.

Jeg kjøpte tilsvarende fjorårsmodell (TH-50PY80) nå i juli for kr.10 000 og er strålende fornøyd. Brukes både som pc skjerm, til tv/film og til ps3. Skulle gjerne kjøpt TX-P50G10, men den kostet 15 500 i sommer. Den er altså over 3 k billigere nå, så det må jo være noe av det beste man får tak i til den prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •