Feil med Panasonic G10, igjen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil med Panasonic G10, igjen..

Hei,
    sitter lettere irritert og ser på tv. En fin 42G10 med bra bilde. Plutselig så begynner det å flimre på nedre halvdel av skjermen. Trodde først det var feil på sendingen, men det er slik på alle kanaler. Altså noe med tven.
    Den er knappe 4mnd gammel og har vært på rep en gang tidligere. Da ble en SC-modul byttet.

Har lagt ved 2 bilder som viser hva jeg snakker om. Noen som har en formening om hva dette er/skyldes?
    Det er delt midt på skjermen.

Sandstrand

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandstrand
    Hei,
    sitter lettere irritert og ser på tv. En fin 42G10 med bra bilde. Plutselig så begynner det å flimre på nedre halvdel av skjermen. Trodde først det var feil på sendingen, men det er slik på alle kanaler. Altså noe med tven.
    Den er knappe 4mnd gammel og har vært på rep en gang tidligere. Da ble en SC-modul byttet.

Har lagt ved 2 bilder som viser hva jeg snakker om. Noen som har en formening om hva dette er/skyldes?
    Det er delt midt på skjermen.

Sandstrand

Er det sånn når du kjører dvd eller fra andre kilder også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje ikke G10 allikevel..

Du kan ha rett. Testet WII i går og det fungerte bra.
    Etter dette så var alt bra på tv utover kvelden, og det ser bra ut nå.

Ble nok litt kjapp der, før jeg testet andre kilder.

Sandstrand

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandstrand
    Du kan ha rett. Testet WII i går og det fungerte bra.
    Etter dette så var alt bra på tv utover kvelden, og det ser bra ut nå.

Ble nok litt kjapp der, før jeg testet andre kilder.

Sandstrand

Hvordan går det , ser det bra ut ennå??

Uti fra bildene så kan det unktelig se ut som at det er tuneren din som skaper problemer for deg og om du ikke får dette problemet ved andre kilder så er det vel ingen tvil om hva det er....har du prøvd å bytte signalkabel fra tuner til tv`n?....

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sender i rgb fra kilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic G10 = OK

Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Hvordan går det , ser det bra ut ennå??

Uti fra bildene så kan det unktelig se ut som at det er tuneren din som skaper problemer for deg og om du ikke får dette problemet ved andre kilder så er det vel ingen tvil om hva det er....har du prøvd å bytte signalkabel fra tuner til tv`n?....
    Joa, det ser bra ut. Har vært bra siden søndag ettermiddag. Jeg var nok litt rask (får skylde på sliten og f....sjuk kropp). Fikk nok litt "panikk" med en gang, da tven har vært på rep tidligere i høst.
    Jeg fikk ikke testet noen andre kilder, da det ble bra utover ettermiddagen på søndag. Wii fungerte i allefall godt på søndagen, så det er nok PVR'en fra Altibox som skapte problemene (bruker hdmi kabel fra pvr til TV).

Mvh
    Sandstrand

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Dette suger!
    Nå er det samme problem igjen med tven. Har også sjekket den andre tven i huset og der ser det bra ut. Har testet DVD spilleren mot tven og samme problem. Tar jeg opp menyen på tven så er det samme problem med menyen. Altså er det ikke sendingen eller altibox som er problemet men tven.
    Bilder av problemet ligger i første post.
    Virker som om dette er et problem som kommer og går. Den har vært bra siden 6 des. (tror problemet har vært en gang til i mellom, men da rakk jeg ikke å sjekke opp mer).
    Nå, når jeg sitter å ser på bronsefinalen i håndball, så startet det igjen.
    Blir frustrert når ett nytt produkt skal få feil igjen. Det er så mye styr med å levere den til rep. og vente i ett par uker på å få den tilbake.
    Er det noen som har opplevde slikt med sin Panasonic, om ikke G10 så en annen nyere eller eldre modell?

Sandstrand

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 2 g10'er med problemer, en hvor psu tok kvelden, også fikk jeg utstillingsmodellen fra butikken, som tulla på hdmi inngangen (mista sync med jevne mellomrom). Men hadde denne mens første skjermen ble reparert, og har fungert 100% siden det.
    De har tydeligvis hatt litt problemer med disse skjermene, om det er et resultat av å levere den gode kvaliteten til en lav nok pris kanskje ?, men er strålende fornøyd med min.
    Valgte å kjøpe fra lokal butikk fremfor nettbutikk, og det viste seg å være smart siden jeg aldri stod uten tv..
    Håper det ordner seg for deg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, nok en gang så skjer det samme med tven. Nok en gang så er det sport jeg ser på. Skulle tro den ikke liker at jeg ser på sport?!?!
    Tror nok tven må til service...det er jo en garantisak, men så forbanna irriterende at det skjer. Må pakke den ned, kjøre den til service, vente i 2-3 uker før den er tilbake.
    Har testet med dvd og menyen på tven, og det er samme problem. Så det er tven som ikke vil oppføre seg pent mot meg.

Det som skjer når den blir levert er vel at de ikke ser problemet, at den da er ok. Men de finner vel feilen allikevel?
    Er det noen andre som har opplevd dette på sin G10?

Sandstrand

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

.. har vurdert og kjøpe 50G10, men ser nå at jeg kanskje ikke burde det? Kanskje "bare" gå for S10, eller kanskje opp til V10..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si meg fornøyd med Panasonicen, 42G10. Bilde på den er bra, men nå har jeg fått feil på tven igjen.

Tven er kjøpt av datakjeden i august 2009.
    Oktober 2009 ble det feil på den, ikke noe bilde på tven. Den ble reparert på et tv verksted som fikser panasonic tver bl.a.
    I desember 2009 så begynte det å flimre i bilde, og i januar så ble det permanent. Se bilde i første post. Den var grei for det meste i desember, men i midt/slutten av januar så ble bilde permanent "delt" i 2.

Nå i desember 2010, så skjer det samme igjen. Akkurat samme feil som i januar. Dette er f. f... så irriterende. En tv til 9500.- på kjøpstidspunktet burde vel holde bedre.

Etter at jeg fikk den tilbake i februar, så har den funka greit. Når jeg hadde opprydding i oktober i heimen, så gikk tv esken på dynga. Så noen orginalembalasje har jeg ikke lengre.

Så derfor lurer jeg på om noen kan kort, konsist og enkelt, gi meg og mitt tilfelle riktig info rundt hva jeg har krav på. Helt ærlig så aner jeg ikke hva garantitiden er på den, men det er kanskje bare 1 år, eller er den 2år? Så her snakker vi kanskje reklamasjon? Men jeg har jo ikke noen orginalembalasje...

Kan jo ikke sitte å se på ett slikt bilde:

Sandstrand

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billige hdmi kabler? :P

Hadde noe lignende problem på min PS3 med billig hdmi kabel, da med en LG Led TV da, byttet til bedre kabler så vart det bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •