Selge Pioneer 50", kjøpe 50" Led - hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Selge Pioneer 50", kjøpe 50" Led - hvilken?

Jeg har en Pioneer pdp 507 som jeg vurderer å selge dersom det går an å få igjen en grei pris. Hvor mye tror dere det er mulig å få for en slik med originalt veggfeste? Den er 100% strøken - fjernkontrollen er aldri brukt.

Dersom prisen på Pioneeren blir grei vurderer jeg en LED-tv på minst 50". Hvilken er mest anbefalt med tanke på tv-titting, en bluray-film i ny og ne samt noe x-box?

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket ut de forskjellige led tvene, for personlig tror jeg du ikke vil oppleve å få noe bedre tv med en led tv enn med pioneeren du har i dag, personlig har jeg ikke sett en lcd-led tv som har bedre bilde enn min Pioneer 428xd.

Så sjekk grundig før du bestemmer deg. 507 er en god tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Jeg har en Pioneer pdp 507 som jeg vurderer å selge dersom det går an å få igjen en grei pris. Hvor mye tror dere det er mulig å få for en slik med originalt veggfeste? Den er 100% strøken - fjernkontrollen er aldri brukt.

Dersom prisen på Pioneeren blir grei vurderer jeg en LED-tv på minst 50". Hvilken er mest anbefalt med tanke på tv-titting, en bluray-film i ny og ne samt noe x-box?
    Jeg ville heller kjøpt Samsung 855 om jeg var deg.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det må være LED-LCD, Philips 9704h.
    Ellers så ville jeg gått for Samsungs B855 eller allers helst KRP500 (hvis de i det hele tatt er å oppdrive nå lenger).

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 507XA for 1 år siden, prøvde å selge, kunne ikke få mer enn toppen 10 lapper for den da, vil tippe rundt 8 lapper nå (toppen).
    Skjermen er jo "kun" HD Ready og har et beskjedent sortnivå så det er vel en del skjermer som er bedre enn denne i dag.

PS!
    For å få igjen noe særlig for den i fjor så fikk jeg fatterns Samsung 40" LCD for å forsøke å selge den til høystbydende (og jeg fikk salgspengene uansett hvor mye jeg fikk igjen = 5000kr) + at han betalte 7000kr i mellom.
    Jeg gjorde egentlig en grei deal der !

(Det skal sies at han er strålende fornøyd med skjermen da han ikke bruker bluray + at han ikke henger seg særlig opp i sortnivået....
    Skjermen rundspiller hans gamle LCD på alle måter. Samsungen hans var ekstremt dårlig med tanke på etterslep i bildet og fargegjengivelse + at den heller ikke var 1080P)

Lykke til med mulig salg !

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar så langt - tar gjerne imot flere.
    Jeg visste ikke at 507 var dårlig på sortnivå. Synes å huske at den fikk de beste skussmål i alle kategorier da den kom. Men det kan hende jeg ikke har "øye" for slikt som selv ikke har lag merke til noe negativt.

Det vurderes å sette inn en annonse på Finn.no, men antar jeg venter til over jul da det greit å ha litt tid på å bestemme seg for ny tv også.

Flere tips på beste 46" - 52" ønskes svært gjerne.

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det at hvis du skal ha LED så er 9704 helt klart best!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunn-LED er hvertfall tingen. Enten Philips eller LC52LE700 fra Sharp. -Disse gir gode sortnivåer og naturlige farger. F.eks Samsung sine EDGE-led er veldig overfargede pluss at de ikke er så gode på panorering.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at LED gir meget gode bilde når de er sikkelig kalibrert da er sortnivået på f.eks 9704 ut av en annen verden. Men rett fra eska er bildekvaliteten heller laber....på samtlige led/flatskjermer. 507 flater ut på ca 0.2 cd/m2 mener jeg å huske. Dagens LCD/LED og plasma går under en del under.

Kan nevne at min kipe Samsung 50A456(10k 2008 mod) har 0,165 cd/m2 som beste sort/grå nivå. 856:1 i maks kontrast. 9704 har over 3500 i ansi kontrast målt av hjemmekino-dette er utrolig høyt!

Plasma har fremdels fordelen av betydlig bedre innsynsvinkel-men svakere sortnivå enn de beste LED.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tulling
    Takker for alle svar så langt - tar gjerne imot flere.
    Jeg visste ikke at 507 var dårlig på sortnivå. Synes å huske at den fikk de beste skussmål i alle kategorier da den kom. Men det kan hende jeg ikke har "øye" for slikt som selv ikke har lag merke til noe negativt.

Det vurderes å sette inn en annonse på Finn.no, men antar jeg venter til over jul da det greit å ha litt tid på å bestemme seg for ny tv også.

Flere tips på beste 46" - 52" ønskes svært gjerne.
    507 er gammel nå og kan ikke sammenlignes med 8. eller 9. generasjons Pioneer. 7. gen er heller ikke kuro...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •