Samsun Led tv og billig på netthandel - Parallelimport?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsun Led tv og billig på netthandel - Parallelimport?

Hei

Har vert å hørt på pris på samsung led hos min lokale expert, der hadde de ikke sjans og matche prisene til feks netshop og netonnet.
    De mente dette måtte være paralellimport siden de var så billige.

Har i denne sammenheng noen spørsmål, jeg håper noen kan svare meg på?:

1. Er dette paralellimportert?

2. Hvordan blir det med garanti og reklamasjon?

3. Hvordan blir det dersom den ryker? Må man da sende den inn med godsbil, eller kommer samsung og henter den?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Hei

Har vert å hørt på pris på samsung led hos min lokale expert, der hadde de ikke sjans og matche prisene til feks netshop og netonnet.

3. Hvordan blir det dersom den ryker? Må man da sende den inn med godsbil, eller kommer samsung og henter den?
    1. Ja. (edit, litt usikker på netonnet, men TV'er tjener de så lite på, så tviler på at netonnet kan presse prisene såpass utenom å henta de utenifra).
    2. Det må du ta med butikken, og Samsung Norge har ikke noe med det å gjøre!
    3. Samsung driter i folk som kjøper paralellimportert vare, det samme gjør de andre leverandørene (noe som er helt rett, siden dem ikke har tjent 5 flate øre på deg). Så du må ta alt gjennom f.eks. Netshop.

Men, det er VELDIG liten feilprosent på Tv'er ifra f.esk Samsung, sony , panasonic etc.... Men sjekk prisene på f.eks HIFIklubben før du kjøper, husk det ofte er "dyr" frakt på dette ifra nettbutikkene.

EDIT: Rykte har det på seg at 1 tv salg i 15000kr klassa, tilsvarer ca 2dagers jobbing av samme ansatte i lønnskostnader!!! Er mersalg de tjener greit på, og vi vil vel ha butikker vi kan gå å titte på varene føst også?! Greit å putte 1000 lappene ekstra i butikkene mener nå jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Hei

1. Kan fort väre det. Nettbutikker har ofte en tendens til å importere utenom samsung norden, se etter XXE/XEE på slutten av modellkoden.
    2. Alt må taes igjennom forhandler om det er paralleimport. Går forhandleren konkurs kan man sitte fint i det og måtte betale selv.
    3. Det er opp til forhandler.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående reperasjoner på tv synes jeg netonnet er super.

har kjøpt en del ting derrifra, de bruker lokale godkjente rep verksted, to ganger har jeg kjørt å levert tvn på verksted uten å kontakte noen først.
    netonnet har verksteder over hele landet som de bruker, å det er bare å velge å vrake blandt de. Mens andre, de fleste må man sende inn til, har også gjort d,blir både fort dyrt og tidkrevende.

Hvis jeg kjøper tv hos min lokale forhandler og den må på verksted, må jeg først levere den inn til forhandleren, så tar de den å leverer den til sitt verksted som er lengre unna enn det netonnet bruker som samarbeidspartner..

så jeg sjekker alltid netonnet når jeg skal kjøpe ny tv.. billig er de også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •