Input lag - Oversikt over diverse TV'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Input lag - Oversikt over diverse TV'er

Den eneste oversikten jeg har funnet frem til nå når det gjelder input lag på nyere tv'er. Regner med at dette kan være til god hjelp for flere.

Italiensk side oversatt til engelsk ved hjelp av Google:
    The Best Gaming TV test Orginal side: DDay "The Best Gaming TV Test"

Frivillig lesing:
    Til min store glede skal jeg selv nå bytte ut min Samsung 7050 LED tv og denne gangen blir input lag et av de viktigste punktene. Synes alle tv'ene burde vært merket med input lag fra produsentene. Dette fordi det er veldig vesentlig for alle som spiller på dem.

Jeg sitter forresten selv med skriftlig svar fra Samsung supporten hvor dem ikke vet hva input lag er og skriver at det ikke er input lag på tv'en fordi det 8ms responstid på den. Deretter skriver dem at øyet kun ser i 24ms og det derfor skal være oppdatert i god tid før øyet merker det.

I følge testen er det 100ms input lag forsinkelse i vanlig modus og 60ms i "Game-mode". Min erfaring er at dette ikke går å spille FPS i vanlig modus(100Hz avskrudd) fordi det gir følelsen av å være småfull(Spøkefult en litt mildere utgave av f.eks noen av sekvensene i musikkvideoen "Prodigy - Smack my bitch up" for de som kjenner til den).

I game-mode går det greit, men det er litt kjedelig med all bildebehandling skrudd av. Selv bruker jeg nå "pc-mode" som jeg har lest gir noe høyere input lag enn "game-mode", men til gjengjeld får jeg noe bedre bilde. Testen viser uansett mer forsinkelse i "game-mode" enn hva en hardcore gamer vil foretrekke når man f.eks spiller FPS online.

Og om noen lurer, så stemmer det at jeg drittlei hele Samsung LED tv'en pga bl.a. input lag, flashlight og clouding som er noen av uttrykkene jeg smertelig har lært meg etter innkjøpet av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som du selv skriver, ikke aner hva det er. De blander sammen
    responstid og inputlag og tror det er det samme. At personalet i butikkene
    ikke har den fjerneste peiling på dette kan jeg akseptere, men at servicefolkene hos produsenten ikke vet hva det er var både skuffende og nytt.

Jeg har selv målt min egen 52w5500 og havnet på tett oppunder 100ms i forhold til min gaming pc skjerm. Jeg anser den ubrukelig til seriøs spilling samt pc bruk. Det var heller ikke derfor jeg kjøpte den, men det var skuffende høyt.

I den andre enden har jeg også 40w4000 som hadde 0 i input lag. I klonemodus var begge skjermene perfekt synkronisert og en nytelse og spille på.

Jeg har også målt 52v5500 som stort sett hadde 30ms, noe som jeg anser som meget bra det også siden konsoll ikke har de samme kjappe bevegelsene som
    det en pc spiller kommer ut for.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay
    ...Jeg har selv målt min egen 52w5500 og havnet på tett oppunder 100ms...
    What??? Vurterte denne tven men ble i tvil nå. Hva med 100Hz avslått? Er vel det som hovedsaklig skiller w5500 og v5500?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jakt etter en billig 32" for soverommet, primært til bruk med ps3 og pc.

Minst mulig input lag er viktig her.

Er det noen som har anbefalinger, eventuelt kjenner til denne:

Komplett.no - LG 32" LCD-TV 32LK430N

LG 32" LCD-TV 32LK430N

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven

LG 32" LCD-TV 32LK430N

*BUMP*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen stemmer ikke. Ingen av de tv'ene har 5ms input lag uansett GAME mode eller ikke. F.eks har den Sharp 46" LE700 rigtig nok 80ms i standard men har 30ms i GAME og ikke 5.
    Samme gjelder den Panasonic g10 den har ikke 5ms, men mer 20-30ms. Typisk Italiensk optimisme :-)

Følg med her om dette emne om input lag er interessant Input lag wars!, post your input lag results of your LCD display here for refrence - Page 108 - AVS Forum

Og se tests her med input lag resultater og kommentar om skjermen er god til spilling. TV Reviews: Compare Flat-Screen Television Brands, Ratings & Prices

.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven

LG 32" LCD-TV 32LK430N
    Har ikke lest så mye på det siste. Men 32" LK430 er etterfølgeren til fjorårets 32" LD430 og de var ekstremt bra med rundt 16ms input lag. LK450 skulle ha litt mer men fortsatt være bra. Jeg kjøpte nylig en LK530 den er 120hz og har ikke blitt skikkelig testet enda, men ligger rundt 50ms vil jeg tro noe som jeg syns er litt mye. Så min neste skjerm blir en Sony 46" EX720 serie, den har 21ms input lag og støtter 4:4:4 chroma noe som er bra på pc og konsoll spill.
    Har sluttet med Samsung da de låser innstillinger i GAME mode, og de støtter ikke 4:4:4 chroma.

.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Har ikke lest så mye på det siste. Men 32" LK430 er etterfølgeren til fjorårets 32" LD430 og de var ekstremt bra med rundt 16ms input lag. LK450 skulle ha litt mer men fortsatt være bra. Jeg kjøpte nylig en LK530 den er 120hz og har ikke blitt skikkelig testet enda, men ligger rundt 50ms vil jeg tro noe som jeg syns er litt mye. Så min neste skjerm blir en Sony 46" EX720 serie, den har 21ms input lag og støtter 4:4:4 chroma noe som er bra på pc og konsoll spill.
    Har sluttet med Samsung da de låser innstillinger i GAME mode, og de støtter ikke 4:4:4 chroma.

.

Takker for innspill! Jeg kan kanskje gå for LG 32" LCD-TV 32LK430N ?

Den er jo grisebillig, og hvis den i tillegg har lav input lag er vi i mål :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

.[/QUOTE] Darkside
    Så min neste skjerm blir en Sony 46" EX720 serie, den har 21ms input lag og støtter 4:4:4 chroma noe som er bra på pc og konsoll spill.

Takk for info, Darkside. Disponerer snart 40ex724 og 40ex501. Hvilken er best til å spille PS3 på ifht. input lag osv?

EDIT 24.11.11 KL.02.18
    Takk for tilbakemelding, Darkside. Da blir det definitivt spilling på 40EX724+teste 3D+teste Skype osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matskr

Takk for info, Darkside. Disponerer snart 40ex724 og 40ex501. Hvilken er best til å spille PS3 på ifht. input lag osv?
    Da ville jeg nok gått for 40ex724. Fikk nettop med meg at Sony 40ex503 hadde 60ms input lag i GAME mode. Det er ikke bra nok. + du får muligheten for at teste noen spill/film i 3d med EX724. Rigtig nok har ex720 serien noe crosstalk på 3d, men jeg ser frem til å prøve det uansett. Her er forøvrigt kalibrerte innstillinger til EX720-724 http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...9_185453_n.jpg

Ang. LG 32" LK430 den skjermen støtter tillfeldigvis også 4:4:4 Full Chroma, og har LG sitt S-IPS panel noe som gjør at en del bruker 32"eren til pc skjerm. Eneste minus med IPS panel er at de har ganske dårligt svartnivå. Men jeg gikk fra verdens beste svartnivå med Pioneer KRP 500 og til min LG LK530 og lever fint med det pga. andre kvaliteter i bildet. Det er bare å teste og sende i retur om det er. Men til prisen er den veldig bra etter min mening. Siste års model 32" LD420eu/450us ble ganske populær blandt gamere nettop pga. lavt input lag på bare 16ms og 4:4:4 Full Chroma. Her er kalibrerte innstillinger til LK430eu/450us Official LG xxLK520 xxLK450 - Page 4 - AVS Forum scroll halvveis ned på siden.

Husk jeg er ikke noen "ekspert" har ikke selv testet disse tv'ene, har bare hatt mange skjermer og har brukt masse tid på at lese om dette. Håper informasjonen kan brukes. :-D

.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Da ville jeg nok gått for 40ex724. Fikk nettop med meg at Sony 40ex503 hadde 60ms input lag i GAME mode. Det er ikke bra nok. + du får muligheten for at teste noen spill/film i 3d med EX724. Rigtig nok har ex720 serien noe crosstalk på 3d, men jeg ser frem til å prøve det uansett. Her er forøvrigt kalibrerte innstillinger til EX720-724 http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...9_185453_n.jpg

Ang. LG 32" LK430 den skjermen støtter tillfeldigvis også 4:4:4 Full Chroma, og har LG sitt S-IPS panel noe som gjør at en del bruker 32"eren til pc skjerm. Eneste minus med IPS panel er at de har ganske dårligt svartnivå. Men jeg gikk fra verdens beste svartnivå med Pioneer KRP 500 og til min LG LK530 og lever fint med det pga. andre kvaliteter i bildet. Det er bare å teste og sende i retur om det er. Men til prisen er den veldig bra etter min mening. Siste års model 32" LD420eu/450us ble ganske populær blandt gamere nettop pga. lavt input lag på bare 16ms og 4:4:4 Full Chroma. Her er kalibrerte innstillinger til LK430eu/450us Official LG xxLK520 xxLK450 - Page 4 - AVS Forum scroll halvveis ned på siden.

Husk jeg er ikke noen "ekspert" har ikke selv testet disse tv'ene, har bare hatt mange skjermer og har brukt masse tid på at lese om dette. Håper informasjonen kan brukes. :-D

.

Takker og bukker !:-D

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    Den eneste oversikten jeg har funnet frem til nå når det gjelder input lag på nyere tv'er. Regner med at dette kan være til god hjelp for flere.

Italiensk side oversatt til engelsk ved hjelp av Google:
    The Best Gaming TV test Orginal side: DDay "The Best Gaming TV Test"

Frivillig lesing:
    Til min store glede skal jeg selv nå bytte ut min Samsung 7050 LED tv og denne gangen blir input lag et av de viktigste punktene. Synes alle tv'ene burde vært merket med input lag fra produsentene. Dette fordi det er veldig vesentlig for alle som spiller på dem.

Jeg sitter forresten selv med skriftlig svar fra Samsung supporten hvor dem ikke vet hva input lag er og skriver at det ikke er input lag på tv'en fordi det 8ms responstid på den. Deretter skriver dem at øyet kun ser i 24ms og det derfor skal være oppdatert i god tid før øyet merker det.

I følge testen er det 100ms input lag forsinkelse i vanlig modus og 60ms i "Game-mode". Min erfaring er at dette ikke går å spille FPS i vanlig modus(100Hz avskrudd) fordi det gir følelsen av å være småfull(Spøkefult en litt mildere utgave av f.eks noen av sekvensene i musikkvideoen "Prodigy - Smack my bitch up" for de som kjenner til den).

I game-mode går det greit, men det er litt kjedelig med all bildebehandling skrudd av. Selv bruker jeg nå "pc-mode" som jeg har lest gir noe høyere input lag enn "game-mode", men til gjengjeld får jeg noe bedre bilde. Testen viser uansett mer forsinkelse i "game-mode" enn hva en hardcore gamer vil foretrekke når man f.eks spiller FPS online.

Og om noen lurer, så stemmer det at jeg drittlei hele Samsung LED tv'en pga bl.a. input lag, flashlight og clouding som er noen av uttrykkene jeg smertelig har lært meg etter innkjøpet av den.
    Er vel litt over et år siden jeg fulgte med på TV markedet, men den tid var det iallefall plasma som var best på input lag.

Plasma har vel ikke GAMING MODE rett og slett fordi det ikke er nødvendig pga teknologien som benyttes i plasma.

Veldig usikker på om det er gjeldende forstatt, men før var iallefall Samsung LCD omtrent værst på input lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er vel litt over et år siden jeg fulgte med på TV markedet, men den tid var det iallefall plasma som var best på input lag.

Plasma har vel ikke GAMING MODE rett og slett fordi det ikke er nødvendig pga teknologien som benyttes i plasma.

Veldig usikker på om det er gjeldende forstatt, men før var iallefall Samsung LCD omtrent værst på input lag.
    Det er rigtig nok at Panasonic plasma har generelt bra lavt input lag over hele serien både siste år og i år. Panasonic plasma har GAME MODE. Men den kommer med låst dynamisk kontrast som jeg syns er irriterende (har for såvidt lite å si pga. skjermene er like raske på alle bildemodus). Og alle Panasonic plasma støtter bare 4:2:2 subsampling og ikke 4:4:4 noe som gjør de uaktuelle som pc skjerm/hardcore gaming skjerm for min del. Mange LG plasma støtter 4:4:4 men har problemer med IR og innbrenning. Noen modeller er ok på input lag, men alt for mange har alt for mye, synd for de har veldig rask type fosfor som ville funket bra til spill. Samsung plasma støtter bare 4:2:2 subsampling (har ikke noe å si på film/tv da det er produsert i 4:2:2) har raskere fosfor enn Panasonic, treigere enn LG, men har låst innstillinger i GAMING MODE derfor for min del uaktuell. Desuten er jeg følsom overfor fosfor-spor på 30fps spill (hakker med grønt etterslep når jeg ser på panorering på plasma med 30 bilder i sekundet) så har droppet plasma til spill av den grunn.

Samsung LCD hadde siste år en modell som het Samsung 32"/40"/46" serie 530 lcd denne skjerm hadde laveste/beste input lag av alle tv plasma/lcd/led på markedet med 14ms input lag. Bildet var bare litt dårligt til spill pga. 8ms pixel refresh rate (LG IPS panel har til sammenligning 2,4ms Pixel refresh rate) som gjorde bildet fremsto litt "grumsete" og den støttet også bare 4:2:2 subsampling + låst bildemeny i Game mode. Så ikke helt sant lengre ang input lag, men Samsung har stor forskjell fra modell til modell, samme med LG men de bruker også Samsungs PVA panel på mange av deres modeller.

Nå vet jeg at jeg kanskje legger litt mye vekt på 4:4:4 Full Chroma vs. 4:2:2 subsampling. I praksis vil langt de fleste aldrig legge merke til dette på Spill. Og det har som sakt ingenting at si på Film og tv. Men personlig er det en lille ekstra bonus som jeg mener er verdt at nevne om man er bilde/spill entusiast :-D

*Edit* Sasmung har ett par plasma modeller som støtter 4:4:4 når de er sattt til PC input. Beklager feilen.

.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •