Pioneer PDP-LX5090 vil ikke vise bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Pioneer PDP-LX5090 vil ikke vise bilde

Hei. Har en pioneer som plutselig bestemte seg for og ikke å fungere lenger.
    Alt fungerte fint før en ukes tid siden. Dro bort og kom hjem og skrudde på tv’en men bilde kom ikke.

Har koblet dekoder fra canal digital til reciver og opp til tv. Så det førte jeg tenkte på var at det kunne være reciver som ikke fungerte. Koblet da hdmi kabelen fra dekoder til tv, men bilde kom ikke da heller. Har lyd fra reciver og dekoder ser ut til og funke. Prøvde også med og se på blueray men kom heller ikke bilde da.

Noen som har noen tips og triks på hvordan jeg skal løse dette?
    Vil prøve alt før jeg starter og styre med og få tv til reparasjon da jeg må få tak i større bil osv for å frakte den.

Håper noen kan ta seg tid og hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt når tven går i svart :-?
    Har du prøvd andre innganger en den du bruker til vanlig?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du opp menyene på skjermen?
    Altså ikke fra en ekstern kilde, men menyene i selve skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har prøvd andre inganger men fortsatt ikke noe.
    Tv går på input 4 og blueray går på input 3. Begge er koblet til reciver for og få lyd. blueray går direkte til tv for bilde, og dekoder går gjennom reciver og til tv. Prøvd og koble dekoder direkte til tv uten noe som helst bilde.
    (Har lyd på tv og blueray)

Får opp menyen på tv ja. Så tv'en har bilder, men reagerer tydeligvis ikke på signaler sendt til den. Får heller ikke bilde på scart fra xbox (men det har jeg ikke fått når tv fungerte heller. Så der kan jeg ikke utelukke noe feil fra min side)

Så forslag tas i mot med stor takk!

Hvis tv'en er ødelagt får man da tak i samme tv? (Tenker da på at pioneer har lagt ned / skal legge ned produksjon av kuro (alle tv'er?) )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får opp "home menyen" kan du forsøke å aktivere HDMI inngangene på nytt. Hvis dette ikke går, ring Pioneer Norge og hør hvem de bruker som servicepartner. Serviceverkstedet vil sikkert kunne gi noen gode tips.

Sitat Opprinnelig postet av tja_
    Hei. Har en pioneer som plutselig bestemte seg for og ikke å fungere lenger.
    Alt fungerte fint før en ukes tid siden. Dro bort og kom hjem og skrudde på tv’en men bilde kom ikke.

Har koblet dekoder fra canal digital til reciver og opp til tv. Så det førte jeg tenkte på var at det kunne være reciver som ikke fungerte. Koblet da hdmi kabelen fra dekoder til tv, men bilde kom ikke da heller. Har lyd fra reciver og dekoder ser ut til og funke. Prøvde også med og se på blueray men kom heller ikke bilde da.

Noen som har noen tips og triks på hvordan jeg skal løse dette?
    Vil prøve alt før jeg starter og styre med og få tv til reparasjon da jeg må få tak i større bil osv for å frakte den.

Håper noen kan ta seg tid og hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Screenplay
    Hvis du får opp "home menyen" kan du forsøke å aktivere HDMI inngangene på nytt. Hvis dette ikke går, ring Pioneer Norge og hør hvem de bruker som servicepartner. Serviceverkstedet vil sikkert kunne gi noen gode tips.
    Har prøvd og bytte input, reaktivere osv osv. Så trur jeg tar en tlf nå.
    Oppdatere her etter jeg har snakket med de

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservicen til Pioneer var ikke akurat imponerende.
    Der kom det ikke et fornuftig ord. Og i tillegg når jeg pratet med dem så måtte han avbryte for og besvare sin personlige tlf!

Nei, nå håper jeg at tv ikke lar seg fikse. Så nå skal jeg bytte tv!
    Har sånn forsikring som man får på expert. Noen som vet om den dekker når man "mister" tv i bakken osv? Og hva skjer når tven er utgått? Får jeg det jeg betalte for tv tilbake?

Noe er jeg lei. Og værtfall når kundeservice er så dårlig. Det minste man kan forlange når man har betalt i dyre dommer for en tv er jo at kundeservice ikke tar og snakker i tlf privat og i tillegg bare legger fra seg røre slik at jeg må høre på den dritten han prater om :twisted:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tja_
    Kundeservicen til Pioneer var ikke akurat imponerende.
    Der kom det ikke et fornuftig ord. Og i tillegg når jeg pratet med dem så måtte han avbryte for og besvare sin personlige tlf!

Nei, nå håper jeg at tv ikke lar seg fikse. Så nå skal jeg bytte tv!
    Har sånn forsikring som man får på expert. Noen som vet om den dekker når man "mister" tv i bakken osv? Og hva skjer når tven er utgått? Får jeg det jeg betalte for tv tilbake?

Noe er jeg lei. Og værtfall når kundeservice er så dårlig. Det minste man kan forlange når man har betalt i dyre dommer for en tv er jo at kundeservice ikke tar og snakker i tlf privat og i tillegg bare legger fra seg røre slik at jeg må høre på den dritten han prater om :twisted:
    ..tror du har vært uheldig - var fornøyd med den service jeg fikk når panelet på min røk. Du må nok la de forsøke å rette feilen, spesielt nå som de ikke vokser på trær. Å slippe den i bakken med overlegg er straffbar svindel noe dårlig service beklageligvis ikke er etter det jeg vet....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •