Får ikke koblet til Acer 5810 TG Laptop.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke koblet til Acer 5810 TG Laptop.

Kjøpte ny bærbar PC for 1 mnd siden. Bærbar Acer 5810 TG. Får ikke opp bildet på TV når jeg prøver å koble til med HDMI kabel. TVen er en Toshiba Regza 37" Lcd. Har prøvd å skifte skjerm med hjelp av "FN" og F5 knappene. Har også gått inn på egenskaper for skjerm og prøvd å definert nr2 skjerm der uten at det fungerer.

Har ringt Acer support som ba meg laste ned en ny driver for skjermkort, uten at det heller hjalp. Blir så fortvilt. Forventet virkelig at det bare skulle være " Plug and Play" når jeg kjøpte en PC til 7000 kr. Noen som kan hjelpe??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Champ
    Kjøpte ny bærbar PC for 1 mnd siden. Bærbar Acer 5810 TG. Får ikke opp bildet på TV når jeg prøver å koble til med HDMI kabel. TVen er en Toshiba Regza 37" Lcd. Har prøvd å skifte skjerm med hjelp av "FN" og F5 knappene. Har også gått inn på egenskaper for skjerm og prøvd å definert nr2 skjerm der uten at det fungerer.

Har ringt Acer support som ba meg laste ned en ny driver for skjermkort, uten at det heller hjalp. Blir så fortvilt. Forventet virkelig at det bare skulle være " Plug and Play" når jeg kjøpte en PC til 7000 kr. Noen som kan hjelpe??
    du sier ikke hvilken tv du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valg på tv

har ikke så mye å bidra med her, siden de pc`er jeg har koblet til tv har bilde kommet uten problemer. Eneste jeg tenkte på var at du husket å skifte valg på tv? hdmi 1 eller 2 ?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen laptop,eller din laptop på en annen tv for å finne ut om det er tv eller laptop det er feil på,er nok enkleste måten.Prøv først å sjekk om det ikke er en veiviser for å koble til ekstern skjerm i driverens kontrollpanel.Regner med du har lest tven sin bruksanvisning.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett oppløsningen din til 1024x768

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    du sier ikke hvilken tv du har?
    Det gjør han hvis du leser innlegget du siterer...

Det kan være oppløsningsmiss som kan for det. Prøv å finn ut hva native oppløsning til TV'en er og sett den på PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det gjør han hvis du leser innlegget du siterer...

Det kan være oppløsningsmiss som kan for det. Prøv å finn ut hva native oppløsning til TV'en er og sett den på PC'en.
    joa men ikke om den støtter 1080p eller mindre. hvis den kun støtter 720 kan det være som de andre sier at du må stille på oppløsningen. samtidig ville jeg ha prøvd en annen hdmi kabel.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at du må velge i innstillingene til tv'en at du ønsker å bruke en PC på HDMI ingangen.

Eventuellt koble til via VGA om tv'en har dette, det er ihvertfall plankekjøring. Sett så oppløsningen til 1024x768 da dette er noe alle tv'ene støtter. Derfra kan du heller prøve deg frem med andre innstillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •