Beste LED til ca 20k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste LED til ca 20k?

Har en annen tråd her angående tv kjøp for en kompis og jeg har anbefalt ham panasonic v10 50".Men, han skal på død og liv haLED tv og ser mye fotball og film så rett og slett, hvilken LED tv er beste kjøp til 20k?Helst oppimot 50".

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp sin LED i 52" får du til 16900 på netshop! Dette er ekte LED, ikke edge LED, dog uten lokal dimming, but who cares! Forøvrig så har den CMS. Det vil si at man kan kalibrere den omtrent perfekt med rett måleutstyr:grin:
    Dette er et meget godt tv til prisen!

Eller så kan du få samsungs 46" i 8000-serien til ca 20 lapper. Beste kjøp blir etter min mening Sharp! Da sparer du ca 3000kr pluss du får 52" i stedet for 46" som er en merkbar forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.skal få han til og sjekke ut denne.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    dog uten lokal dimming, but who cares!
    I care.
    Men som første gangs lcd-led kjøper er man sikkert fornøyd selv uten lokal dimming.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    I care.
    Jeg og...

Av det jeg har hørt og lest har dessuten Sharp ganske dårlig billedbehandling. Skal en absolutt ha LED-bakgrunnsbelyst LCD og ikke ønsker å svi av et statsbudsjett ville jeg gått for Samsung 6060. Prisene begynner å bli fornuftige - og de ser jo unektelig flotte ut når de er avslått da.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har en annen tråd her angående tv kjøp for en kompis og jeg har anbefalt ham panasonic v10 50".Men, han skal på død og liv haLED tv og ser mye fotball og film så rett og slett, hvilken LED tv er beste kjøp til 20k?Helst oppimot 50".
    Til slikt bruk er jo V10-en awesome. Til 20k hadde nok jeg og gått for LC52LE700 til Sharp, men da må det kalibreres! Ellers så er ikke Sharpen så veldig god på mye bevegelse (tiltross for at den har 100hz), synes jeg da.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Sharp sin LED i 52" får du til 16900 på netshop! Dette er ekte LED, ikke edge LED, dog uten lokal dimming, but who cares! Forøvrig så har den CMS. Det vil si at man kan kalibrere den omtrent perfekt med rett måleutstyr:grin:
    Dette er et meget godt tv til prisen!

Eller så kan du få samsungs 46" i 8000-serien til ca 20 lapper. Beste kjøp blir etter min mening Sharp! Da sparer du ca 3000kr pluss du får 52" i stedet for 46" som er en merkbar forskjell.
    Vær oppmerksom på hvilke garantibegrensninger som inntrer når man kjøper via netshop. Søk på nettet så finner du info om dette...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Jeg og...

Av det jeg har hørt og lest har dessuten Sharp ganske dårlig billedbehandling. Skal en absolutt ha LED-bakgrunnsbelyst LCD og ikke ønsker å svi av et statsbudsjett ville jeg gått for Samsung 6060. Prisene begynner å bli fornuftige - og de ser jo unektelig flotte ut når de er avslått da.

Sant det! Bare når de er slått av

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 9704 er vel en du bør kikke på da. Dette er noe av det beste du får av billedkvalitet nå om dagen. 8)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    Philips 9704 er vel en du bør kikke på da. Dette er noe av det beste du får av billedkvalitet nå om dagen. 8)

Jeg tror pris også var et element i beslutningen som kanskje gjør 9704 noe uaktuell da 40" koster 20000kr og du kan få en Sharp 52" LED til 3000 mindre Man får jo MYYYE mer TV for pengene med sharp!

PS: Men 9704 er helt klart det beste TV med LED man kan få i dag, så har man råd slå til

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anbefalt ham panaosinc v10 men han har fått for seg at plasma er gammeldags og at LED er veien og gå.
    Han er litt usikker på om han skal handle nå eller vente til sommeren.Men det skulle handles før fotball vm
    og på de 6 mnd burde det da ha skjedd mye på både pris og bilde fronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han er hekta på led så kommer det sidemontert led med local dimming på neste gen hos noen produsenter vistnok ikke fått bekreftet hvilke enda. De kan komme før sommern.

Så da kanskje noe av clouding problemet blir noe bedre men helt plasma tviler jeg på at det blir..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding problem: kan noen forklare meg hva det egentlig er?

Har prøvd hva jeg kan og få penset ham inn på plasma men han har nok gjort seg opp den meningen at plasma er gammelt nytt og vil bli borte etterhvert.Og at det derfor er LED som gjelder.
    Men er ikke LED bare en litt mer innviklet versjon av LCD?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo LED er "keiserns nye klær" innen for LCD. Er kun bakgrunnsbelysningen som er endret iforhold til vanlig LCD. Clouding kan vel oversettes med ujevnt baklys. Hvis du kjører et 100 sort bildet på f.eks UB7070 så er sjansen minimal for at bildet er 100% like sort på mitten som i hjørner(Ideal skjermen har dette). Heller ikke plasma klarer dette men min har 86% likhet noe som er OK. Har målt 7070 ned i 71% og det er lett synlig at noen områder av bilde er lysere iform av ringer-streker osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ett godt forklarende svar.Skal fortelle ham om dette i morgen på jobb så får vi se om han kan omvendes

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at plasma er gammelt nytt og dårlig! Mange av de nye plasmaskjermene som er å få i dag står ikke noe særlig tilbake på LED. Det eneste jeg kan komme på i farten er bildeskarpet, her også er enkelte plasmaer veldig gode, f. eks samsung!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •