samsung best i test???? BLØFF??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry samsung best i test???? BLØFF??

Samsung ue46b7070 har blitt kåret til best i test i diverse tester.
    hvem i søte svingende er det som tester disse tvène. Har nå byttet en samsung da den første hadde clouding og mye pixelstøy rundt bla logo og personer og text.
    Signalkilden som jeg bruker er canal digital HD/PVR dekoder.
    Fikk da byttet denne og fikk en ny uten problem....

NÅ kommer det utrulige.... Trur du f ikkje den nye samsungen va enda værre en den første....

Hvis det viser seg at du må prøve 2-3 samsung tver før du finner en feilfri lurer jeg på om egentlig tven fortjener en BEST I TEST pris....

For å prøve å få Blodpumpen til å slå normalt henvender jeg meg nå til DERE her på forumet for å høre om noen har Kalibreringer til:
    Kino
    Naturlig
    Standard
    Dynamisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg kalibreringer til ditt tv spesifikt, men du finner mye om kalibrering av TV her på forumet om du bruker søkeknappen :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpte du tv nr 2 når nr 1 var så dårlig?
    Pengene tilbake og dropp LED en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he ja har funnet kalibrering for film modus når blu ray filmer skal nytes,selv om cloudingen plager meg mye, men ikkje på de andre modusene som man bruker for å se vanlig tv sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Skrev han ikke at han fikk den byttet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det kan du gjerne spørre om. Sitter og lurer på det samme.... Men den fikk såpass gode kritikker på testene at jeg regnet med den første var en "feilvare"...

Men den første ble bare levert tilbake og tok meg ut en ny samtidig.

Nå lurer jeg på om ikkje samsung har et LED(D) problem.
    Syns ikke denne tven har levd opp til ryktet om "best i test"

Hvis den var best i test vil jeg i hværtfall styre unna de tvene som var "dårligere" i testen
    Skal med andre ord ikke vær enkelt......

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krishaug

Samsung ue46b7070 har blitt kåret til best i test i diverse tester.

Fikk da byttet denne og fikk en ny uten problem....

NÅ kommer det utrulige.... Trur du f ikkje den nye samsungen va enda værre en den første....
    Det er vel lite sannsynlig at problemet er Samsung....

Koble heller til en Blu-ray spiller og bruk en Blu-ray skive med garantert bra bilde ex. Batman.......

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være kjip, men Samsungs edge LED er meget OPPSKRYTT! Knapt bedre enn vanlig LCD!

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en God Samsung (LE40A656-LCD) For noen måneder siden. Er utrolig fornøyd og har aldri hatt noen feil med den. Holder meg til LCD en stund til jeg

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Ikke for å være kjip, men Samsungs edge LED er meget OPPSKRYTT! Knapt bedre enn vanlig LCD!
    Vel... Nå har jeg 55" 7070 og kan ikke si meg annet enn meget uenig i din post.

Om man kalibrerer skjermen før bruk så blir tven på nivå med Pioneer Kuro. Har selv satt min tv ved siden av min brors pioneer kuro.. 5090h er vel modellen han har.

til trådstarter anbefaler jeg disse kalibreringene:

Samsung UN46B7000 picture settings - CNET HDTV picture settings Forums

lykke til.

det på linken er ikke noen fasit. men mer en fin justering.. som tåler litt smakstilpassning.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung's LED er ganske så oppskrytt ja.

Selv EFFL tv'ene er bedre enn de. Kantbelyste panel er ikke å annbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Om man kalibrerer skjermen før bruk så blir tven på nivå med Pioneer Kuro. Har selv satt min tv ved siden av min brors pioneer kuro.. 5090h er vel modellen han har.
    Vil tro Kuro vil være i stand til å vise mye mer detaljer i mørke filmscener enn EDGE-LED-LCD-TVen din. Men det er mulig jeg tar feil, jeg har ikke sett disse to modellene rett ved siden av hverandre på et sted der det er mulig å sammenlikne slikt.

til trådstarter anbefaler jeg disse kalibreringene:[...]
    Å lime inn andres verdier er ikke kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett skikkelig kalibrert Samsung 996 55" bak led tv og en Jvc HD350 projektor. Er ikke noe mindre detaljer i mørke partier på samsungen enn det er på jvc'en. Kan se litt halo effekt på hvit skrift med sort bakgrunn på 966'en, men det er så lite at det ikke er plagsomt, clouding eksisterer ikke.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest den testen, men Edge led er nok litt hypet i forrhold til kvaliteten de har på bildet. Med det mener jeg ikke at de har så dårlig bilde som trådstarter har erfart om man får innstillingene rett, men det er forbedringspotensiale selv da.

Har selv testet en 3cm tyk LED modell derfra, mener det var en 40" fra 6000 serien deres, og den hadde ganske enkelt en fabrikk innstilling som var helt forferdelig! Den skulle ikke ha vert brukt som noe demo modell på hvor dårlig bilde man kan få med LED (såvidt jeg vet) men man kunne trodd det.

Det som skulle være svart var blått, den var langt ifra skarp nok på bildene, ikke gode nok nyanser i de mørke partiene og det var veldig vanskelig å peke ut hva den faktisk gjorde bra rett ut av esken.

Jeg er langt ifra noen guru på å stille inn tver, men etter ca 40 min med justeringer fikk vi et bilde som toppet min egen rimligere og større LG plasma tv. Skjønner bare ikke hva de har drevet med her, er jo langt fra alle som tør eller vil drive på de "avanserte" menyene og lete seg frem til godt bilde.
    Jeg hadde ikke nett der jeg drev og hadde ingen mulighet til å skjekke innstillinger online, så jeg drev på til jeg følte bildet begynte å nerme seg mine preferanser.

Kan utmerket godt se for meg at noen kan tro tven er feilprodusert hvis bildet er så rart som det var på den og om en ikke har noen forrutsetninger for å stille på slikt selv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En av de krystallklare fordelene med Samsungs LED-serie er nærmest perfekt fargerom i kinomodus. Du finner ikke mange andre LCD-TVer som gjentar den bragden...

Dernest har TVene er vanvittig god videoprosessering, også langt bedre enn det meste annet der ute.

Som svakheter er selvsagt sidebelysningen noe av det mest fremtredende. Det fører til ujevn lysgjengivelse, spesielt synlig i mørke bilder på kveldingen med lite lys i rommet.

...synes uansett at Samsungs LED-TVer i jungelen av LCDer i dag står frem som noe av det bedre, og stiller meg faktisk heller ikke undrende til at disse har vunnet en rekke tester...

Samtidig er jo selvsagt en Pioneer Kuru TV på en helt annen planet hva ytelse angår, men nå er den jo ikke 3cm tykk heller da, snarere 13, har litt å si denslags for folk også! Over doble prisen av en 46" LED har den også...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en God Samsung (LE40A656-LCD) For noen måneder siden. Er utrolig fornøyd og har aldri hatt noen feil med den. Holder meg til LCD en stund til jeg
    Det er ikke det minste rart at du er fornøyd med den. Det er kanskje Samsungs beste skjerm av "gammel" LCD-typel (det samme gjelder selvsagt 676 som har innebygd rikstv). Personlig foretrekker jeg 656 fremfor 7070/6050, men så er det mulig at jeg er sær

Dog ett unntak: Samsung 966......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt B6050 og synes bildet på den var utrolig bra! Jeg har nå G10 grunnet høy input lag på Samsungen. Bildet er merkbart dårligere på G10 som går for å være en god plasma.

Det er også dumt å bruke en usikker kilde som referansemateriale. Blu-ray er mye sikrere. CD kan ha dårlige sendinger og masse andre problemer som er helt urelatert TVen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig er det vel kompromisser når det gjelder bakgrunnsbelysningens uniformitet på disse ultratynne skjermene.
    At Samsung har fått best i test er ikke så rart, synes jeg, men det kommer vel som en kombinasjon av at de er tynne og stilige og har (med begrensningene som settes av skjermtykkelsen) et godt bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den gamle 8-serien LCD av samsung , og det jeg har sett i butikker og hos en kameart som har 7-serien av LED , samme størrelse. Så synes jeg ikke LED er så enormt mye bedre. mer hypt enn effektift. men for all del , skal man kjøpe ny LCD tv i dag så er LED et fin alternativ

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krishaug
    Har nå byttet en samsung da den første hadde clouding og mye pixelstøy rundt bla logo og personer og text.

På vanlige SD sendinger er det mye pixelstøy, husk bildet som kommer inn på TV'en er knøttlite, og laget for gode gamle CRT fjernsyn. Men på HD kanalene burde dette problemet være borte.

En annen ting. på en 46" skal du ha litt sitteavstand, pixlene blir så si borte på 3-4 m... Ingen TV kan gjøre et bilde bedre uten at det kan forekomme artefakter!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •