samsung best i test???? BLØFF?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Vil tro Kuro vil være i stand til å vise mye mer detaljer i mørke filmscener enn EDGE-LED-LCD-TVen din. Men det er mulig jeg tar feil, jeg har ikke sett disse to modellene rett ved siden av hverandre på et sted der det er mulig å sammenlikne slikt.

Å lime inn andres verdier er ikke kalibrering.
    Det er verdier som er satt av cnets egne tvtestere. Ser ikke helt hvor jeg har sagt at dette er mine innstillinger. Kan tenkes at det er noe bedre detaljer i sorte partier.. men det er så lite i mine øyne at det ikke plager meg.

Jeg satte opp min samsung LED 55" etter disse justeringene og finjusterte bildet etter slik jeg liker det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Det er verdier som er satt av cnets egne tvtestere. Ser ikke helt hvor jeg har sagt at dette er mine innstillinger. Kan tenkes at det er noe bedre detaljer i sorte partier.. men det er så lite i mine øyne at det ikke plager meg.

Jeg satte opp min samsung LED 55" etter disse justeringene og finjusterte bildet etter slik jeg liker det.

Poenget var at kalibrering er utført ved målinger og standarder osv. Mens å bare bruke noen innstillinger ikke er å kalibrere. Hvem sine innstillinger man kopierer gjør det ikke mer eller mindre til kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=skorob]På vanlige SD sendinger er det mye pixelstøy, husk bildet som kommer inn på TV'en er knøttlite, og laget for gode gamle CRT fjernsyn. Men på HD kanalene burde dette problemet være borte.

Ikke borte på HD og PS3 selv om det er mindre synbart på disse.
    Pratet med Samsung i dag og de hadde en testmodell på laben og den hadde ikke clouding eller noe annet av det som jeg beskrev til dem.

Men de mente at clouding kom til å bli bedre ettervært og de var mest framtreden når tv var ny....????

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg takke alle som gidder å engasjere seg å gi både tips og råd til en stakkar som plages med små og store ting.
    Godt å ha en plass å henvende seg til for en "nykommer":lol:

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 2 samsunger(LCD, ikke led) og begge var litt clouding i starten. Dette forsvant etter en mnd eller to.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Har hatt 2 samsunger(LCD, ikke led) og begge var litt clouding i starten. Dette forsvant etter en mnd eller to.
    Høres bra ut

Men når det gjelder innstillinger/ kalibreringer er det bare innstillinger for film modus.
    Er det ingen som kan ha noen innstillinger til de andre modusene:?: :?:

Hadde satt stor pris på noen tips der..

Ellers så blir man litt skremt når det er 2 tv på rad som det er noe tull med.
    Setter jo litt demper på "gleden" av å kjøpe en "testvinner" til 17000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krishaug
    ...Ellers så blir man litt skremt når det er 2 tv på rad som det er noe tull med.
    Setter jo litt demper på "gleden" av å kjøpe en "testvinner" til 17000
    Jeg skjønner hva du prater om... Henta min Samsung 40" LED 7000-series (7070) i går og ser med en gang at det er noe tull med bildet.

Først og fremst er det horisontale linjer som går over hele skjermen, uavhengig HD-signal, inngang som benyttes, HDMI kabel osv.

I tillegg ser det ut som om bildet er "delt" med hensyn til innstillinger. Den ene halvdelen har en innstilling, mens den andre ser ut til å ha en annen.

Tok forøvrig kontakt med Netshop, hvor jeg kjøpte tv'n, og får ny tilsendt over helga...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nklykken
    Jeg skjønner hva du prater om... Henta min Samsung 40" LED 7000-series (7070) i går og ser med en gang at det er noe tull med bildet.

Først og fremst er det horisontale linjer som går over hele skjermen, uavhengig HD-signal, inngang som benyttes, HDMI kabel osv.

I tillegg ser det ut som om bildet er "delt" med hensyn til innstillinger. Den ene halvdelen har en innstilling, mens den andre ser ut til å ha en annen.

Tok forøvrig kontakt med Netshop, hvor jeg kjøpte tv'n, og får ny tilsendt over helga...
    Var hos en kompis som hadde kjøpt pioneer 50" kuro. Forøvrig en fenomenal tv men han hadde også problemer med horisontale striper, spesiellt ved lys bakgrunn. Viste seg at det var dekoderen det var noe feil med.
    Prøv en annen dekoder for å se om det bedrer seg.

Det hjalp iallefall for ham....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •