LG - TruMotion

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG - TruMotion

Hei alle tv-eksperter!

Jeg har nylig anskaffet meg en ny LCD tv, LG sin 47LH4000.

Denne TV'en har en TrueMotion 100hz funksjon som man kan slå av/på.

Når jeg slår på denne funksjonen er det veldig mye etterslep i bildet (og en del hakking innimellom). Dette er så plagsomt at jeg rett og slett ikke kan ha denne funksjonen på.

1) Er det andre som har lignende problemer? Isåfall, hvor ofte ser dere disse problemene? Kan dette være noe feil på TV'en jeg har mottatt, eller skal det være slik?

2) Når jeg trykker på OK-knappen på fjernkontrollen, får jeg opp nåværende bildestatus, for eksempel: 16:9, 1080i, 50hz. Her får jeg alltid opp 50hz, uansett hvilken kanal jeg ser på (hd-kanaler inkludert), og uansett om jeg har TruMotion på eller av. Er det ikke meningen at jeg skal få opp 100hz her?
    Når jeg derimot kjører en dvd film fra min htpc får jeg opp 60hz. Why?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så uvanlig at tru motion og andre 100HZ kan gi visse bieffekter. Du kan prøve å sette tvn i ISF modus å slå av alt annet av bildebehandlig-skarphet++++ til av så kan du prøve å se om det hakker like mye.

Det er korrekt at alle PAL tv sendinger er 50HZ. DVD er som regel også 50HZ på PAL og 60HZ på NTSC.

Selve 100HZ skjer i selve tvn med at den "gjetter" hva som kommer og dobler antall bilder med mellom bilder 50X2=100 HZ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det er korrekt at alle PAL tv sendinger er 50HZ.
    PAL tv-sendinger forsvant med det analoge bakkenettet.

DVD er som regel også 50HZ på PAL og 60HZ på NTSC.
    DVD er et digitalt format og benytter verken PAL eller NTSC farger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    PAL tv-sendinger forsvant med det analoge bakkenettet.

DVD er et digitalt format og benytter verken PAL eller NTSC farger.
    Bytt ut "PAL" med "land som har 50Hz strømnett og/eller tidligere benyttet PAL for analog tv".

Bytt ut "NTSC" med "land som har 60Hz strømnett og/eller tidligere benyttet NTSC for analog tv".

Så mener jeg at rs_banditt svarer trådstarters spørsmål med en presisjon som er mer enn tilstrekkelig ut fra konteksten.

Sitat Opprinnelig postet av usain
    Når jeg derimot kjører en dvd film fra min htpc får jeg opp 60hz. Why?
    Grunnen er at PCer normalt har 60Hz som default. Vanligvis kan du endre dette i innstillingene på PC-en. Det beste er om du lar denne frekvensen være et multiplum av filmen/tv-sendingen du ser på.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått samme TV. Opplever også at bilde hakker litt innimellom med 100 Hz. Hos meg står det 576i 50 Hz da jeg har den simpleste Get boxen.

Det jeg irriterer meg over er en lav summing fra TVen. Det er faktisk hørbart med normalt volum på. Først oppdaget jeg at summingen forsvant når jeg mutet Tven, men ikke når jeg mutet Get boxen. Nå er den der hele tiden. Har du eller noen andre med denne TVen samme summingen?

I tillegg leser jeg her at det skal finnes en Service menu for å aktivere DivX via USB. Følger oppskriften, men ingen meny dukker opp. Får du eller andre til dette?

Edit: Får nå til å spille av Divx i mkv og avi format på TVen. Genialt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noe til at tv'en summer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne tven i dag.

Kjøpte den for 9000 hos Elkjøp. Tven er stor og fin, men etter å ha slått den på og testa den noen timer er eg litt skuffet..

Har foreløpig testa tv/film/fotball via parabol med Scart og Film (vanlig dvd med blueray spiller) via hdmi og for å si det enkelt å greit så viser min 4 år gamle Panasonic 42pa50 (eller ka den no heter) mye bedre bilde....

Er nok noe med innstillingene, men prøvde å sette alt til anbefalt uten hell..

På tv2 var det helt forferdelig.. Var en mann som satt i en stol med dress.. 50% av dressen var svart og resten grått og fargene gikk over i hverandre hele tiden...

Var en del av dette på film og. Spesielt ved sterke farger så ser bildet mildt sagt jævlig ut...

Noen som har noen bra innstillinger til bilde på denne tven??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •