Ny Tv, Sony LCD eller Samsung LED Tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Tv, Sony LCD eller Samsung LED Tv.

Jeg har idag en Sony 40" KDL-40 W2000 som er ca. 3år hvis jeg ikke husker feil.
    Og jeg skal flytte denne ned i kjeller stuen og erstatte den med ny tv.

Men jeg er usikker på er om den nye Sony KDL-46W5500 er så bra at man ikke trenger å se på andre tv'er.
    For jeg har tenkt litt i den senere tid om jeg kanskje heller skulle se på denne tv'en som et alternativ.
    Komplett.no - Samsung 46" LED-TV UE46B7070 platinum

Er det noen som har erfaringer med disse tv'ene som kan gi en nøytral mening om hvorfor Sony tv'en er det beste kjøpet, eller hvorfor Samsung sin tv er bedre.

Jeg har vært kjempe fornøyd med den gamle Sony tv'en. Bildet er sylskarpt på bluray og det er ikke noe særtlig å utsette på den. Jeg har en svakhet for Sony tv'ene, men det er ikke dermed sagt at jeg skal kjøpte Sony.

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Jeg har sony 40w4500 og må bare si at dette er et særdeles godt tv. w5500 er jo dobbel så høy kontrast, noe som gjør det til et utmerket allrounder TV som kan brukes til alt:-D.
    Jeg har personlig sett samsung 7070 i aksjon og etter hva jeg så er ikke edge LED det helt store steget opp når det gjelder sortnivå kontra vanlig LCD. Særlig i forhold til et så bra LCD TV som sony w5500 som er et av de beste med tradisjonell bakgrunnsbelysning. Dette er utrolig mye TV for pengene. Ekte LED blir en annen sak! Men hvis du ikke har behov for et syltynt TV med elendig lyd så hadde jeg gått for w55008)

PS: Dette er altså min mening, men det er kanskje lurt å få noen flere input før du bestemmer deg?

Lykke til med kjøp av nytt TV i hvert fall! Kommer helt sikkert til å bli kanon fornøyd uansett hva det blir

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Heisann!
    Jeg har sony 40w4500 og må bare si at dette er et særdeles godt tv. w5500 er jo dobbel så høy kontrast, noe som gjør det til et utmerket allrounder TV som kan brukes til alt:-D.
    Jeg har personlig sett samsung 7070 i aksjon og etter hva jeg så er ikke edge LED det helt store steget opp når det gjelder sortnivå kontra vanlig LCD. Særlig i forhold til et så bra LCD TV som sony w5500 som er et av de beste med tradisjonell bakgrunnsbelysning. Dette er utrolig mye TV for pengene. Ekte LED blir en annen sak! Men hvis du ikke har behov for et syltynt TV med elendig lyd så hadde jeg gått for w55008)

PS: Dette er altså min mening, men det er kanskje lurt å få noen flere input før du bestemmer deg?

Lykke til med kjøp av nytt TV i hvert fall! Kommer helt sikkert til å bli kanon fornøyd uansett hva det blir
    Takker for innspill, jeg heller mest mot Sony, har gjordt det hele tiden, da jeg som i første post skriver at jeg er godt fornøyd med min "gamle" Sony 40W2000 tv. Jeg har ikke behov for en syltynn tv. Jeg er ute etter å ta det beste valget, uavhengig om tv'en er tynn eller tykk.
    Jeg vet ikke om det finnes butikker i Stavanger regionen som har en 46W5500 tv, da jeg har inntrykk av at Elkjøp, Siba, Expert osv. selger kun de "kjipe" modellene.' Kanskje Hifi klubben har et utstilt.

Grunnen til at jeg spør om Samsung LED tv er at de gjør det bra på tester, men så har jeg lest tester der Samsung har vunnet testen, men at Sony KDL-46W5500 er den tv'en som blir anbefalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at jeg valgte Sony 52V5500 foran Samsung TV er at Sonyen ikke gir gjennskinn fra TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugalandet
    En av grunnene til at jeg valgte Sony 52V5500 foran Samsung TV er at Sonyen ikke gir gjennskinn fra TVen.
    Tror neppe jeg kommer til å velge 52" skjerm, da sitte avstanden i stuen min blir for kort, slik at det blir nok for stort. Men 46" skulle være stort nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt samsung ue46b7070 og måtte bytte den inn da den hadde mye clouding ig pixelstøy.
    Fikk ny men den var f.. meg enda værre...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46" er en veldig bra størrelse da 40" kan bli litt for lite og 52" litt for stort
    Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor langt unna du sitter, men hvis det er rundt 3m så er det jo helt perfekt. Ser du veldig mye på HD-materiale kan 52" på ca 3m avstand være kanon, dog noe stort på SD-sendinger.
    Jeg sitter ca 2,6m unna et 40"! PÅ TV-sendinger er 40" helt perfekt på denne avstanden, mens på blue ray kunne det med STOR fordel vært større.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    46" er en veldig bra størrelse da 40" kan bli litt for lite og 52" litt for stort
    Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor langt unna du sitter, men hvis det er rundt 3m så er det jo helt perfekt. Ser du veldig mye på HD-materiale kan 52" på ca 3m avstand være kanon, dog noe stort på SD-sendinger.
    Jeg sitter ca 2,6m unna et 40"! PÅ TV-sendinger er 40" helt perfekt på denne avstanden, mens på blue ray kunne det med STOR fordel vært større.
    Jeg sitter ca. 3-4m fra tv'en, men jeg føler at noe mer enn 46" kanskje kan bli litt stort, da jeg synes at min 40" på denne avstanden er nokså greit, men at tv'en kunne ha vært 46".

Fant ut at det finnes en Sony butikk i Stavanger, tenkte derfor å ta en tur innom der for å se på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valgets tid inne. Etter en stunds leting har det kokt seg ned til to tver:
    Samsung UE40B6000/6050 eller Sony KDL40W5500

En ting er å se TVene i butikk, noe annet er hvordan de vil fungere hjemme. Fakta:
    Ser på sport (en del fotball), naturprogrammer og film.
    Er opptatt av å få den tven som har minst "etterslep", artifakter etc ved panorering og bevegelser i bildet
    Har mulighet til å bruke ekstern lyd
    Skal kobles til Parabol
    Skal bruke skjermen til litt surfing og som musikk-sentral/divx via PC som alltid er koblet til. Er ikke hovedPC, bruker bærbar til daglig bruk.
    Sony koster rett under 8.000,- Samsung koster 9999,- i rimeligste nettbutikk
    Samsung syns jeg personlig overgår Sonyen flere hakk designmessig

Hva skal jeg velge? Klarer ikke å lande den endelige avgjørelsen..

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er veldig mye TV for pengene:-) I og med du skal se mye på TV ville jeg ikke valgt samsungen da denne har en utrolig dårlig lyd, men bruker man en ekstern lydkilde er dette null problem. Tror ikke du tjener noe særlig bildemessig heller på 6050 kontra w5500. Design er en samsungs sterke sider, helt klart. Men sony w5500 er jo ikke akkurat et stygt TV det eller, dog en smaksak selfølgelig

Lykke til i hvert fall:-)

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Sony 40" W4500 og er veldig godt fornøyd, men synes etter hvert den har blitt litt for liten, så jeg er i markedet for noe nytt. Samsung sine LED baserte TV-er har veldig lekkert design, men gjenskinn i skjerm, dårlig lyd og dårlig uniformitet gjør at de ikke er aktuelle kandidater.

Sony's W5500 i 46" eller 52" var aktuelle helt til jeg så Philips 7404; bedre design og subjektivt like godt bilde + at den har fått gode tester rundt omkring. Regner med jeg ender opp med den, enten i 47" eller 52". Har også sett den nye 9704 med full LED baklys og local dimming, supert bilde, men ikke så mye bedre at det er verdt prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som er forskjellen på Sony KDL 46W5500 og Sony KDL 46W5710?

Ser at de aller fleste selger W5500, mens Hifiklubben selger W5710.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har skjønt er det ingen teknisk forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Såvidt jeg har skjønt er det ingen teknisk forskjell.
    Nei det ser ikke slik ut når jeg ser på spesifikasjonene på tv'ene, men det er da litt merkelig å ha 2 navn på en tv som er lik hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Sony KDL-46W5500 på meg, bestilt idag, og regner med å ha den klar til helgen 8)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre

Newcomer Birger_nord sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpt du din da?
    Sitat Opprinnelig postet av King Canute
    Da ble det Sony KDL-46W5500 på meg, bestilt idag, og regner med å ha den klar til helgen 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Birger_nord
    Hvor kjøpt du din da?
    Jeg kjøpte min på Komplett, da jeg skulle ha en del andre ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •