Panasonic TX-P50G10E vs LG 50PS8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TX-P50G10E vs LG 50PS8000

Valget står mellom Panasonic TX-P50G10E vs LG 50PS8000.

Dersom man ser bort fra prisforskjellen, hvilket TV har best bilde?
    Skal først og fremst brukes sammen med Canal Digital/parabol og film via bærbar PC.

Jeg har alltid hatt Panasonic (1 topp modell CRT og 2 stk 42 plasma) og er litt i tvil om jeg skal ta sjansen på en LG...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart Panasonic når det gjelder bilde,men det andre tv er så lekkert at det muligens oppveier for bildekvalitet,ikke lett dette.på hd og blueray sendinger er de vel ganske like men panasonic er bedre på vanlige tv sendinger,er litt tv freak og kikker på alt i butikker så det er bare hva jeg har sett,sikkert mange andre som mener motsatt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om 50PS8000 i noen dager nå, og tror dette er et sikkert valg. Av det lille jeg så i på Elkjøp i dag så var bildet kjempebra, men det var bare noe HD-reklame og ikke film som sto på.

Elprice selger Panasonic 50" G10 i butikk til 11999,- nå, så jeg har begynt å lese om denne også nå... :/ Denne kan hentes i butikk med en gang, mens LGn koster 13k på Elkjøp eller ca 10k pluss frakt (ca 600?) fra Netonnet hvis en har tålmodighet til å vente på post.

Jeg tror de fleste vil si at G10 er hakket bedre (trynefaktor?), men den har også vært hakket dyrere. Det jeg har fått med meg er at G10 har litt bedre sortnivå, mens LG PS8000 har finere farger, litt bedre lyd og finere design, og er noe bedre på SD tv-signaler (?), mens G10 er et bedre valg til bruk av PC og konsoll pga mindre sjans for IR - noe jeg har inntrykk av at ikke er noe stort problem på LGn uansett.

Ser at han over her mener at G10 er bedre på SD-signaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pana tx p50v10 eller 50ps8000 står det mellom her, jeg må ha ny tv siden den gammle skal i gave til svigers

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg valgt Pana P50V10, (Som jeg selv gjorde for noen uker siden) Valget var mellom den og samsungen du nevner.

Er helt strålende fornøyd! Bedre tv til den prisen skal du lete lenge etter!

Jeg bruker den til tv-titting (GET-HD pvr), PS3 /Bluray filmer og Stuepc. Helt strålende til alt.

Har tidligere hatt en toppmodell (LCD) fra samsung, og den kan ikke måle seg med denne.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 50PS8000, desverre døde denn etter en ukes bruk. 50PS8000 er en estetisk flott TV, men krever god lyskontroll. Har du det er det ingenting å si på bildet. Siden det ikke var flere på lager når min LG sluttet å fungere valgte jeg å gå for en 50G10. Bildet på Panasonic'en er et par hakk bedre, og tåler litt mer lys i stuen enn PS8000.

NB: Kona er fremdeles litt snurten, det er ingen tvil om at 50PS8000 er et mye penere TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene er tydeligvis små, så da må pris også tas med i vurderingen.

TX-P50G10E koster 12000.- i butikk, Elprice.
    50PS8000 koster 9900.- + 500 i frakt hos NetOnNet

Altså 1500.- i forskjell... ikke så mye, men er bildet på TX-P50G10E verdt de ekstra kronene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig...!!!

Nå er LG 50PS8000 satt ned til 9590.- hos NetOnNet også...

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bildet er verdt 1500 ekstra hvis du ikke er opptatt av utseende på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det jo Panasonic TX-P50V10 som jeg klarer å ordne meg for 14500.- med frakt...

Er den penere enn P50G10?

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i mine øyne er den det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er p50v10 i forhold til 50ps8000 når det gjelder lyst rom, har hørt panaen sliter litt i lyse forhold (for mye grått) ...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    hvordan er p50v10 i forhold til 50ps8000 når det gjelder lyst rom, har hørt panaen sliter litt i lyse forhold (for mye grått) ...
    P50V10 blir gråere i lyse omgivelser. Sort blir grått. Men det blir dermed også mindre refleksjoner i et lyst rom... 50PS8000 (og alle andre Samsung Plasma/Crystal TV) oppnår et betydelig bedre sortnivå i lyse rom, men i og med at man også får mye bedre sortnivå under lyse omstendigheter så blir også refleksjoner tydeligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    P50V10 blir gråere i lyse omgivelser. Sort blir grått. Men det blir dermed også mindre refleksjoner i et lyst rom... 50PS8000 (og alle andre Samsung Plasma/Crystal TV) oppnår et betydelig bedre sortnivå i lyse rom, men i og med at man også får mye bedre sortnivå under lyse omstendigheter så blir også refleksjoner tydeligere.
    huff var vanskelig dette noe dritt att pioneer 5090 er totalt utsolgt:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    huff var vanskelig dette noe dritt att pioneer 5090 er totalt utsolgt:-(
    Valget er rett og slett slikt:

Samsung/LG Plasma gir inntrykk av å ha bedre sortnivå på dagtid grunnet at de har filter som hindrer at lyset i rommet påvirker sortnivået på bildet. Dette gjelder spesielt Samsung. Dette gjør til at du får et bedre bilde på dagtid/ved normal belysning.

Panasonic har ikke dette filteret. Iallefall ikke i samme grad. Det gjør til at TV-bilder blir gråere og blassere på dagtid/i godt belyste rom enn hos Samsung/LG. Når du slår av alle lysene og sitter i et mørkt rom derimot, så er faktisk sortnivået til Panasonic bedre enn hos Samsung og LG.

Så det du må vurdere er enkelt og greit om du ser mest på TV/film på dagtid eller i rom med lys på, eller om du sitter i en stue som er mørklagt. Jeg for min del falt for Samsung sin Plasma serie, rett å slett fordi jeg synes de er mer allsidige, og at de gir bedre kalibreringsmuligheter enn Panasonic, samt har et mye penere design. LG har jeg, av personlige preferanser, aldri vurdert.

Forøvrig så har/hadde Pioneer også samme filter som Samsung og LG har slik at sortnivået ble bra under normal belysning og på dagtid. Man fikk samme type refleksjoner hos Pioneer også. Dette er bakdelen med et slikt filter. Man får bedre kontrast og bedre sortnivå i opplyste omgivelser, men dette gjenspeiler seg i at refleksjoner blir tydeligere.

Panasonic'en har et fantastisk sortnivå når du sitter i et helt mørkt rom. Men på dagtid, eller med en lampe eller to på så ble den grå og blass... Og for mitt bruk så ser jeg faktisk mest på TV og spiller litt PS3 i ny og ned stort sett i ett opplyst rom... De eneste gangene jeg slår av lyset er når jeg skal se en film, men det er kanskje 20% av bruket mitt... Så derfor ble valget enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonix
    Valget er rett og slett slikt:

Samsung/LG Plasma gir inntrykk av å ha bedre sortnivå på dagtid grunnet at de har filter som hindrer at lyset i rommet påvirker sortnivået på bildet. Dette gjelder spesielt Samsung. Dette gjør til at du får et bedre bilde på dagtid/ved normal belysning.

Panasonic har ikke dette filteret. Iallefall ikke i samme grad. Det gjør til at TV-bilder blir gråere og blassere på dagtid/i godt belyste rom enn hos Samsung/LG. Når du slår av alle lysene og sitter i et mørkt rom derimot, så er faktisk sortnivået til Panasonic bedre enn hos Samsung og LG.

Så det du må vurdere er enkelt og greit om du ser mest på TV/film på dagtid eller i rom med lys på, eller om du sitter i en stue som er mørklagt. Jeg for min del falt for Samsung sin Plasma serie, rett å slett fordi jeg synes de er mer allsidige, og at de gir bedre kalibreringsmuligheter enn Panasonic, samt har et mye penere design. LG har jeg, av personlige preferanser, aldri vurdert.

Forøvrig så har/hadde Pioneer også samme filter som Samsung og LG har slik at sortnivået ble bra under normal belysning og på dagtid. Man fikk samme type refleksjoner hos Pioneer også. Dette er bakdelen med et slikt filter. Man får bedre kontrast og bedre sortnivå i opplyste omgivelser, men dette gjenspeiler seg i at refleksjoner blir tydeligere.

Panasonic'en har et fantastisk sortnivå når du sitter i et helt mørkt rom. Men på dagtid, eller med en lampe eller to på så ble den grå og blass... Og for mitt bruk så ser jeg faktisk mest på TV og spiller litt PS3 i ny og ned stort sett i ett opplyst rom... De eneste gangene jeg slår av lyset er når jeg skal se en film, men det er kanskje 20% av bruket mitt... Så derfor ble valget enkelt.
    godt forklart svar, da går jeg for LG'n.. så får jeg heller kjøpe ny tv neste år når panasonic har fått orden på sakene rekner med det kommer en ny "piosonic 5090" lignende saker 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå er ikke alt. Panasonicen vil være i stand til å vise en mye bredere detaljrikdom i det sorte enn noe annen LCD. I en dunkelt belyst filmscene vil LG TVen vise et helt sort bilde, mens du i Panasonicen vil være i stand til å se detaljene i bildet.

Fortjenesten er forresten god på LG TVene, så alle selgere vil anbefale disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme dilemma. Var stort sett klar for LG, men etter å ha lest her og der ble jeg usikker igjen. Skal innrømme at designet til LG ser finere ut, men det er ikke alt. Spesielt når det er snakk om masse penger.

Jeg ser for det meste på tv og litt film fra pcen. Rommet er lyst, men jeg har alltid gardiner igjen. Spillkonsoll har jeg ikke, så det blir neppe LCD (for denne gang).

Specs tilkoblinger på Pana er litt bedre enn LG(?), jeg personlig ville gått for TVen med bedre farger enn bedre sortnivå.

Da er vel valget mitt ganske klar? Etter det jeg beskriver der oppe, så er det nok Pana jeg burde gå for? Med mindre det er andre modeller som vil konkurrere?

Tommer: 50
    Max: 13.000kr
    Type: Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp og utsetter hele kjøpet til etter nyttår...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er prisen nede i 9673.- ink frakt hos PIXMANIA