Farlig å ha på fargevask for lenge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farlig å ha på fargevask for lenge?

Etter at jeg hadde spilt i noen timer i strekk på min LG 50PS3000 så hadde div ting brent seg inn slike ting som står still på spillene.

Er jeg fucked eller kan jeg bare ha på fargevasken lenge så kommer dette bort?
    Eller er det farlig å ha på fargevasken for lenge også, at skjermen blir lysere eller noe slikt?

Kom gjerne med svar så fort som mulig, har lyst til å spille men har ikke lyst til å brenne inn mere

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=777 disse skal kunne kjøres i flere døgn i loop og har hjulpet meg med ett lite problem uten å gå dypere .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri prøvd selv men i flere tester anbefaler dem rett og slett å vise et helt hvitt bilde for å bli kvitt slike skygger. På min tidligere Panasonic plasma brukte jeg analog-tuneren til å vise grå-hvit støy. Fungerte det også. 10-15 min og skyggene var borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, skal prøve ut den du linket til.

Trengs ikke fargevask altså? går det fint med svart hvit?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skadelig og skadelig. Skjermvask er jevn forsert slitasje på skjermen for å jevne ut /fjerne innbrenning. Slik sett sliter du på skjermen ved å vaske og lysutbytte går raskere ned enn om du ikke vasker. Mao hvis du normalt ser på TV 3 timer hver dag, tilsvarer en skjemvask på 24 timer minst 8 dagers bruk, kansje to uker da skjermvask er mer intens en vanlig bilde.

Men, har du fått litt innbrenneing er det vel bedre å "polere" det bort med skjermvask enn å irritere seg ihjel 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vist det er slik så burde jo plasma skjermer fra rådes personer som spiller en del på konsol må jeg si i og med at nesten alle spill har en eller flere ting som altid står iro under spilling men jaja må vell ta en vask da.

!Edit har lasta ned den du linket til i første post her men xboxe 360n min kunne ikke lese den fila så har ikke noe mulighet til å få spil av den "filmen" på TVen, er det et stort problem å bruke den derre fargevasken som er med TVen?

Og jeg hadde på den derre SNØkanelen i ca 10 min uten at det hjalp.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Nero Burning Rom skal du ha denne : http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=778 .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plasmaskjerm fra urtiden, men har ikke hatt noen problemer(frem til nå) med innbrenning selv etter 10-12t med oblivion, fallout 3 osv. Selv om det er statiske menyer på disse spillene.

Derimot er jeg borte i 2 mnd. og kommer tilbake til innbrent tv2 logo og en rødlig tvN boks oppe i hjørnet!:evil: Grusomt! Sitter bare å erger meg over det hele tiden. Prøvde "snøstorm" i mange timer uten at det hjalp, tror pioen kanskje er moden for soveromsveggen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk til å spille den filmen på tven via xboxen men får ikke til å få den i repeat

Så må liksom starte filmen vært 10 min og det blir litt drøyt føler jeg.

Bankruptstudent:
    Rart det har funket så bra til deg, brenner seg ganske fort inn på min skjerm.

Det betyr ikke at det er noe feil med min skjerm er vel slik hos flere også?

Og jeg regner med at dette ikke er noe man får igjenn på garantien?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •