På tide å bytte ut den gamle TV, men til hva da?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide å bytte ut den gamle TV, men til hva da?

På tide å bytte ut plasma'n fra 2004, Usikker hva jeg burde velge mellom da det er sååå mange der ute. Håper jeg får greie tips fra dere.
    Kjør gjerne "Man får det man betaler"-prinsippet wink.gif

Størrelse:
    Det er det jeg ikke vet, hadde 42" før, syns det var helt greit. Lurer på om jeg kan kjøre noe større? Det er ca 2.5m fra vegg til vegg, ekslusive avstanden mht til sofa. Skulle gjerne ha hengt opp tven på veggen denne gangen.

Prisklasse:
    Tja... "Man får det man betaler"? Vil så klart ha billigst som mulig, men la oss sette grensa til 15.000kr! (Men skulle TV'en var sykt overlegent konge bra, og koster 20.000kr, så vil jeg gjerne se på det også)

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?
    Ville dog prøve ut LED/LCD denne gangen, FullHD hadde vært noe det, forrige TV'en har få tilkoblingsmuligheter, Trenger minst 2 x HDMI, scart, RGB/YpbPR, RCA, VGA/DVI, S-Video, kanskje minnekortleser og USB ?

Hva slags kildesignal har du?
    kabel-tv fra GET

Hva annet enn tv skal du bruke den til?
    Det blir som regel TV titting, spill, film, pc-bruk.

Skal du koble til pc?
    Skal ikke jobbe foran TV skjermen, men multimediabruk som vise videoklipp/bilder, bruke akvarium/peis DVD *høhø*, åpent skjerm for youtube/spotify når det er selskap. Kanskje spille filmer.

PS. Er den Philips Cinema 21:9 noe å satse på?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lyst til å bytte ut en to år gammel 42" plasma-tv fordi jeg vil ha større. Prisene har jo gått kraftig nedover siste par åra samtidig som at kvaliteten og størrelsen har økt.

Jeg har vurdert å slå til og kjøpe noen skikkelig bra til rundt 25k, men har kommet fram til at det er for mye penger.

Et sted mellom 10-20k tror jeg er fornuftig, men etter å ha grublet litt over det så har jeg selv kommet fram til at jeg vil komme bedre unna ved å fire litt på krava og kjøpe en 50" plasma nærmere ned mot 10k - fordi det fortsatt skjer såpass mye på markedet kontinuerlig, at det er lettere å rettferdiggjøre et tv-bytte om f.eks to år. Ingen vits å betale det dobbelte bare for å "være på forskudd" siden du vil få en bedre tv til halve prisen (de pengene du sparte nå) senere.

Når det er sagt, så har jeg ikke fått sett nøye på noen tver i virkeligheten selv, så det gjenstår å se hva jeg mener etter det.

Jeg er interessert i LG 50" PS8000 i prisklassen 10-11k (60" koster mye mer, og større skjerm vil jeg tro setter litt større krav til bildekvaliteten). På 2.5m avstand tror jeg 50" er absolutt stort nok. Andre ting å ta i betraktning: Hvor mye lys som reflekteres i skjermen. Hvor nærme veggen tven må henge (mtp kontaktenes plassering).

Her er en test av LG 50PS8000:
    LG 50PS8000 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Jeg gikk forbi Philips sin 21:9 på Lefdal som sto ved siden av en vanlig widescreen. Jeg skulle ønske dette var et standard format! Vanlig tv er jo som 4:3 i forhold. Bildekvaliteten så jeg ikke på i farten, men så ut som at skaleringen var bra? Selvom bildet fylte hele skjermen, så virket det ikke som at det var noe mer dratt ut enn bildet på tvn ved siden av, det så heller ikke nevenverdig kuttet oppe og nede heller... Noen andre som vet hvordan denne tven vil funke til vanlig tv-titting og spilling?

Test av Philips 21:9 Her:
    Philips Cinema 21:9 (56PFL9954) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takk for svar. Så Philips Cinema er den andre du sikler på? Så at LG veide 50kg(!) dæven... usikker om veggen min som er med gips tåler dette. LG er plasma ikke sant? Jeg skulle hatt LED/LCD sjø

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •