Hvor bra er bilde med SD-sendinger på 50" Full-HD plasma i dag? (F.eks LG 50-PS8000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor bra er bilde med SD-sendinger på 50" Full-HD plasma i dag? (F.eks LG 50-PS8000)

Har Panasonic 42" TH-42PV70A og Lyse PVR Altibox.

Vurderer å bytte den ut med LG 50" 50PS8000 til ca 10k eller tilsvarende, men
    spørsmålet er om disse rimelige modellene vil gi like bra bilde til vanlig TV-titting?

Kan en trygt gå opp til 52-55" med en sitteavstand på ca 3-3.5m?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg er ikke superimponert av tv-bildene på min 60PS8000, bruker Altibox hjemme til dette.
    Jeg klarer liksom ikke å bli helt fortrolig med dette, men jeg tror det er mye Altiboxen sin skyld også.

På Blu Ray og HD DVD er det veldig bra, men tv-sendinger er ikke helt toppers for min del.

Jeg sitter vel ca 4,5 meter unna.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hei.

Jeg er ikke superimponert av tv-bildene på min 60PS8000, bruker Altibox hjemme til dette.
    Jeg klarer liksom ikke å bli helt fortrolig med dette, men jeg tror det er mye Altiboxen sin skyld også.

På Blu Ray og HD DVD er det veldig bra, men tv-sendinger er ikke helt toppers for min del.

Jeg sitter vel ca 4,5 meter unna.

Har også 60ps8000 og bildene på SD sendingene er relativt bra , har canaldigital dog

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Har Panasonic 42" TH-42PV70A og Lyse PVR Altibox.

Vurderer å bytte den ut med LG 50" 50PS8000 til ca 10k eller tilsvarende, men
    spørsmålet er om disse rimelige modellene vil gi like bra bilde til vanlig TV-titting?

Kan en trygt gå opp til 52-55" med en sitteavstand på ca 3-3.5m?

Garbage in, garbage out...har kun sett Altibox på vanlig billedrørs tv, 7 år gammel Philips widescreen, 100hz....utmerkede bilder....men en flatskjerm avslører/forlanger mer av et vanlig tv signal...kommer an på hvordan du kobler til TV...Scart eller HDMI, og hva slags kvalitet Altibox bruker på diverse kanaler...men ikke forvent mirakler på SD....

mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huker meg på denne tråden. Dama mener vi bør skaffe oss større skjerm(!) så da er det bare å fore sparegrisen
    Vi har også sitteposisjon som er nærme (ca3m+) hvis vi sitter i go'stolen og mesteparten av tida foran kassa er tross alt TV-titting. Skal vi bytte ut 42" så blir det minimum 50". Kikket så vidt på Pana58" plasma på Elkjøp i helga, men tok til fornuften og gikk min vei.. I butikkene er det kun demokjøring av animasjonsfilmer osv, ikke noe god sammenligning mht SD.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om det er relativt stor forskjell på hvor gode disse Full-HD skjermene er på oppskalering av SD-kilder: Mange vil blir skuffet når de kommer hjem fra butikken!...
    Det jeg har hørt - er at Panasonics G10 er en av de bedre på dette feltet (correct me if I'm wrong...).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LG 50PS8000 og sitter ca 2.5m unna. På dårlige SD-sendinger så er bildet ikke så veldig bra, men er SD-sendingen bra så er bildet kjempebra. Jeg har CD-parabol.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Interessant tråd dette, det er ihvertfall for min del helt klart mest vanlige TV-sendinger jeg ser på med fjernsyn. Er det noen som har formeninger om hvilket format (plasma, LCD, LED) og merke som passer best til "vanlig" TV-titting i en "vanlig" stue?

Hvordan er det dersom en har en videoprosessor koplet til, hvor mye vil en slik kunne forbedre signalene?
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Interessant tråd dette, det er ihvertfall for min del helt klart mest vanlige TV-sendinger jeg ser på med fjernsyn. Er det noen som har formeninger om hvilket format (plasma, LCD, LED) og merke som passer best til "vanlig" TV-titting i en "vanlig" stue?

Hvordan er det dersom en har en videoprosessor koplet til, hvor mye vil en slik kunne forbedre signalene?
    Med en god videoprosessor så vil du nok få ett bedre bilde enn ett tv som er dårlig på å oppskalere. Men uansett så kan man ikke lage gull utav gråstein.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv 60PS8000 opp på veggen i helgen, har get HD boks for å få HDMI inn, men kjører SD sendinger.

Med HDMI kabelen rett i TV'en fra Get boksen fikk jeg overraskende bra bilde, koblet det deretter inn via Onkyo 606 og syntes bildet ble dårligere. Er det noen logikk i dette? Er oppskaleringen i Tv'en bedre enn den er i Recieveren?

Synes også at DVD bilder ble og overraskende bra. Blue ray var selvfølgelig suverent.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del forventer jeg ikke å bli imponert av SD-sendinger, men så lenge det ikke er åpenbart
    dårlig bildekvalitet så får det være greit.

Jeg var innom Expert tidligere i dag. 50" er en god del større enn 42" så mulig det er en grei avveining
    i forhold til SD? Men må si jeg savner kinofølelsen jeg hadde med lerret som var (kun) 165 cm bredt
    med avstand 4 meter.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runes
    Med HDMI kabelen rett i TV'en fra Get boksen fikk jeg overraskende bra bilde, koblet det deretter inn via Onkyo 606 og syntes bildet ble dårligere. Er det noen logikk i dette? Er oppskaleringen i Tv'en bedre enn den er i Recieveren?
    Her kan det virke som TVen gjør jobben best: Du har vel mulighet til å sende signalet via receiveren utan at det endres/skaleres? (Altså sette "output" fra receiver lik det du har fra Get-boksen...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •