Pixler rundt mennesker i bevegelse!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pixler rundt mennesker i bevegelse!

Hei!
    Har kjøpt en 40" Samsung B6050. Skulle se Star Trek i HD, og brukte PS3 til avspilling. Dette var den første filmen jeg skulle se i HD, og var spent på å se hvordan bildet tok seg ut. Ting så veldig bra ut, men så la jeg merke til pixlene rundt mennesker og ting i bevegelse. Jeg klarte ikke å fokusere på filmen. Ble sittende å irritere meg over disse pixlene. Dessuten var det en del flimring på smårutete/stripete klær, f.eks. ullgenseren til Spock. Til og med 3-dagers skjegget til banditten Nero hadde en viss grad av denne flimringen. Denne flimringen ser jeg ved vanlig tv titting også. Det er også en god del moire, f eks. på stripete dressjakker på nyhetene. Men dette kan ha noe med å gjøre at signalet fra dekoderen ikke er HD, og at det ikke er HDMI overføring fra dekoderen. Trenger noen tips og råd her!

mvh
    Kenneth

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å slå ned artifact reduction tingen som skjermen har. slå av ALT av dilldall funskjoner som tv'n strengt tatt ikke trenger.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder pixelerte kanter på ting som beveger seg så skyldes det bevegelseskompenseringen. Samsung kaller vel det for Motion Plus eller noe slikt. Artifact reduction kan - som Truls påpeker - også slås av. Min mening er at disse funksjonene gjør mer skade enn forbedring, spesielt når man bruker en bra kilde som feks. Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Motion Plus menyen har jeg valgene: Reduser uskarphet og reduser vibrasjon. Bør jeg sette begge disse til null?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Som nevnt oven får bør du slå av alt av bilde behandling både under begge menyene i bildejusterings menyen på samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Som nevnt oven får bør du slå av alt av bilde behandling både under begge menyene i bildejusterings menyen på samsung. Kjør også skarp het ned til ca 20. Prøv å sette skjerm i FILM modus.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KSolfjeld
    Hei!
    Har kjøpt en 40" Samsung B6050. Skulle se Star Trek i HD, og brukte PS3 til avspilling. Dette var den første filmen jeg skulle se i HD, og var spent på å se hvordan bildet tok seg ut. Ting så veldig bra ut, men så la jeg merke til pixlene rundt mennesker og ting i bevegelse. Jeg klarte ikke å fokusere på filmen. Ble sittende å irritere meg over disse pixlene. Dessuten var det en del flimring på smårutete/stripete klær, f.eks. ullgenseren til Spock. Til og med 3-dagers skjegget til banditten Nero hadde en viss grad av denne flimringen. Denne flimringen ser jeg ved vanlig tv titting også. Det er også en god del moire, f eks. på stripete dressjakker på nyhetene. Men dette kan ha noe med å gjøre at signalet fra dekoderen ikke er HD, og at det ikke er HDMI overføring fra dekoderen. Trenger noen tips og råd her!

mvh
    Kenneth
    Slå av overscan. Hvis det er samme menyer som på min Samsung så finner du dette under bildeformat. Velg fargeområde ikke 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble bedre, men ikke perfekt enda. Fortsatt ser jeg antydninger, spesielt i scener med høy kontrast mellom mennesker og bakgrunn. Mulig jeg er i overkant kritisk, men har lyst på smoothest mulig visning av film.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å redusere sharpness?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen Bildealternativer var Filmmodus satt til Auto1. Slo av denne funksjonen så ble det bra.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldra mine har en Sharp tv med 100hz modus og det skapte sånne flimmereffekter.. Slo av dette og det hjalp..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motionplus hos Samsung er vel også 100hz, er det ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KSolfjeld
    Det ble bedre, men ikke perfekt enda. Fortsatt ser jeg antydninger, spesielt i scener med høy kontrast mellom mennesker og bakgrunn. Mulig jeg er i overkant kritisk, men har lyst på smoothest mulig visning av film.
    jeg trudde dette var det som var problemet med lcd og lcd-led.
    jeg føler at man aldri blir helt kvitt dette, hvertfall i sener med bevegelige ting nært ett sort parti, ofte går det fra menneske til grå firkanter til sort med støy i.

derfor kjøpte jeg meg en plasma tv å har ikke sett disse problemene der enda hvertfall

mine meninger å hva jeg har sett, dette er ikke ett fasit svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere i tråden. Problemet er løst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •