42" til 10k - 12k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    P42X10E ligger ikke inne på riksTV sine sider som "godkjent for riksTV".. Om den faktisk ikke fungerer der, aner jeg ikke.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg ville valgt g10 modellen som er under 8000 nå,BD spillere blir stadig billigere ,og g10 panelet er bedre på blueray,venter du til over jul tenker jeg 46" går for under 10000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de har akkuratt kommet seg over til DVD fra VHS så jeg tror X10 burde holde om panelet er like godt på vanlig TV. De virket positive til TV-en jeg fant, da spesielt når jeg hadde en OK test fra Aftenbladet i ryggen ). Så det blir nok P42X10Y til rundt 5500 kr, så får jeg heller komme tilbake når TV-en er kjøpt og med gamlingenes mening om kjøpet. Takker for virkelig god hjelp!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på om jeg selv ville valgt en såpass liten plasma som 42" dersom den skal være full-hd. Det er betydelige forskjeller i bildekvalitet på 42" og 50" av samme skjerm. Dette pga. at gassboblene, eller pikslene om du vil, blir så fysisk små at de ikke gir tilsvarende lysstyrke som en større utgave. Kanskje en av Panasonic sine 46" ville være en god mellomting? Ville helst gått for plasma til den bruken som trådstarter skisserer da det ikke vil være noen fare for innbrenning, og lysstyrken er da mer enn god nok til en normalt opplyst stue.

Dersom Lcd skulle være aktuellt, er det beste valget etter min mening en av Sony's W5500 skjermer. Disse har godt sortnivå, god bildebehandling og ikke altfor ille innsynsvinkel. Dessuten har selve panelet en matt overflate. Det er utrolig hvor mye gjenskinn fra omgivelsene kan ta fokus bort fra tv- og filmopplevelsen. Tror alle plasma har glassplate foran panelet og dermed er de tildels plaget med dette, men ikke i samme grad som mange skjermer med blankt kontrastbelegg.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sovehest
    P42X10E ligger ikke inne på riksTV sine sider som "godkjent for riksTV".. Om den faktisk ikke fungerer der, aner jeg ikke.
    Mulig det kun er X10Y som har MPEG4-dekoder for det norske bakkenettet da?...

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av todda7
    Vel, de har akkuratt kommet seg over til DVD fra VHS så jeg tror X10 burde holde om panelet er like godt på vanlig TV. De virket positive til TV-en jeg fant, da spesielt når jeg hadde en OK test fra Aftenbladet i ryggen ). Så det blir nok P42X10Y til rundt 5500 kr, så får jeg heller komme tilbake når TV-en er kjøpt og med gamlingenes mening om kjøpet. Takker for virkelig god hjelp!
    Ante jeg det ikke! :-D Da bør de bli mer enn fornøyd med en X10Y. Bare pass på at kontrasten ikke stilles for høyt de første 200 timene. Og om de har en tendens til å sovne under filmer bør DVD-spilleren ha en "skjermsparer"...
    Dette for å forhindre "innbrenning".
    Lykke til!!

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Er usikker på om jeg selv ville valgt en såpass liten plasma som 42" dersom den skal være full-hd.
    Bra Panasonic P42X10Y ikke er full-HD da

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst er det bra!
    42X10 er nok noe av det aller beste på markedet i den størrelsen, prisen tatt i betrakning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt opp i tråden det hevdes at plasma på 42" ikke er noe særlig når det gjelder lysstyrke. Vil dette også gjelde 42V10?

Til trådstarter, sorry for at jeg besudler tråden din.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fatters kjøpte denne her om dagen:
    Elkjøp - Philips 42" LCD-TV

ble sinsykt imponert over bildet, det var veldig......rrrr....fysisk? ganske god rett ut av esken men kan lett gjøres bedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •