Burde en vente på 3D Tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde en vente på 3D Tv?

Til neste år så skal Sony og Philips komme med 3D tv, flere kommer garantert til å komme også iløpet av 2010.

Er det fler der ute som kvier seg litt til å bruke mye penger på et bra tv idag når en allerede til neste år må skifte om en vil kaste seg på 3D bølgen?

Nå tenker jeg først og fremst på dem av oss som ikke skifter tv så ofte som en kjerne her på forumet gjør. Men som invisterer etter endel år, og da til noe av det bedre der ute og som skal vare endel år.

Jeg kvier meg for å bla opp 25-27 laken for fks en Philips 9704 når den sikkert ikke kan oppgraderes med firmware til å støtte 3D...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [q

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har kjørt nVidias 3D-løsning på min 24" PC-skjerm en periode nå, og til spill har definitivt dette systemet noe for seg... Til film tviler jeg på at jeg får kona til å sette på seg disse kjipe brillene, langt mindre mindre to smårollinger...

Uansett kan det jo ha noe for seg - men da mener jeg primært til gaming - men det er jo samtidig klart Gears of War 3 i 3D tipper jeg kan bli temmelig heftig!

Når det gjelder å vente på denne type produkter - vel - jeg vil vel si at det er viktigere årsaker til å vente enn 3D, spesielt når det gjelder LED vil jeg jo kanskje si at teknologien som sådan kanskje med fordel kan bli enda noe bedre før en legger nesten 30k i en TV (men for all del, Philips 9704 er en god TV!)?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel … Det kommer alltid noe bedre. Har selv ikke sett 3D-tv, så om det er verdt å vente halvt år og i tillegg betale en god del (antar at slikt kommer til å koste) og det er vel fælt lite som støtter 3D-tv når det faktisk kommer til Norge. Per i dags dato er jo Norge fremdeles i steinalderen mtp HD-kanaler o.l.
    Det kjekke med 3D-tv er jo ihvertfall at man slipper de dumme brillene, og den type 3D er jo forferdelig dårlige også.
    Det skjer nok mer spennende ting på LED-lcd-fronten neste år enn på 3D-tv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..."3D"-TVene det her er snakk om er ment å brukes med briller, heanwi... 3D TVer der briller ikke lenger kreves er flere år unna kommersielt salg, og det spørs om det er først da 3D løsner...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det blir lenge til vi får skikkelige 3d sendinger her til lands,hd har jo så vidt begynt,kjøp ny tv med god samvittighet.
    Såtår litt her
    Samsung and Mitsubishi have 3D-capable TV sets on sale at Best Buy today, but unfortunately for anyone hoping for an immersive experience this weekend, the sets are only “3-D ready.” My local Best Buy was remarkably informed about the technology, but the salesman said he didn’t know when Samsung might release the $400 box that would actually enable the 3-D imagery. In the meantime, I could shell out for a 3-D ready projection television that will one day be able to offer 3-D imagery for movies originally shot in 3-D.

For all the buzz, I think the moment of in-home 3-D is still far into the future. We’re going to need more content shot in 3-D as well as the hardware to make it all worthwhile. I think the masses, having recently shelled out a lot of money for HD equipment and Blu-Ray DVDs, may find InTru 3D, well, intrusive

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått demonstrert Acer sin laptop med 3D, håper jeg fremtidens 3D TV'r har mulighet for å slå av denne fungsjonen. Ville vert en aldeles guffen følelse å se feks Jens Stoltenberg eller Erik Solheim "hoppe" ut av skjermen og inn i stua.. Huf Huff :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er i samme dilemma

De 3d tvene som kommer vil jo ikke ha kjipe pappbriller med dårlig bilde, sånn som den gamle metoden med rød/blå pappbriller.. Her blir det som å se på tv med vanlige plastbriller, og kvaliteten blir super. Har personlig bare sett moderne 3d med sirkulær polariserte briller. Dette fungerte utrolig bra i de 40 minuttene jeg så. Effekten er utrolig bra uten å bli sliten i hodet.
    Og prismessig, kan jeg ikke se at det skulle bli så mye dyrere. Vi snakker jo bare om at tv'en skal støtte 120hz, selvfølgelig avhengig av hvilken løsning de faller ned på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent gjerne på 3D. Men kjøp en TV mens du venter. ;-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel bestemt meg for å vente med å kjøpe noe, har sett på Acer sin bærbare med 3d og det var ikke annet en utrolig bra.

Ser at endel kan tenke som så at så lenge en må ha på seg briller for å se 3d så vil dette aldri bli noe bra.

Men folk har i alle år brukt solbriller og vanlige briller og det er ingen problemer er det vel? Tror det er bare snakk om en overgang her slik...har ingen tro på at vanlige tv kanaler kommer til å kaste seg på 3d bølgen på mange mange år.

Men jeg tenker i førsteomgang spill og HD-3D filmer...det har jeg ingen problemer med å ta på meg noen briller eller clip-on utenpå mine tv/lese briller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett kan det jo ha noe for seg - men da mener jeg primært til gaming - men det er jo samtidig klart Gears of War 3 i 3D tipper jeg kan bli temmelig heftig!
    Javel. Etter 85 år med 3D i kinoene har du oppdaget at dette ikke har noe for seg likevel?

De første 3D-spillene kom forresten sånn i midten av 90-tallet.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Javel. Etter 85 år med 3D i kinoene har du oppdaget at dette ikke har noe for seg likevel?

De første 3D-spillene kom forresten sånn i midten av 90-tallet.
    Du kan ikke sammenligne den 3d teknologien med det som er på dagens moderne kinoer og som nå er smått påvei til forbrukere hjemme.

Her er det snakk om full HD i krystall klar 3D.

Anbefaler deg å ta en titt på en kino med dette nye systemet..fks Avatar som snart kommer på kino..det skal vist være en opplevelse out of this world.

Evnt sjekk den nye Acer bærbare som er den første i verden? med 3d...det var en "ohhhhh" opplevelse for meg ivertfall.

Og det er STOOOOR forskjell på å spille et spill som er i "3d" og det å kunne se dybde i "ekte" 3d...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led gir vel foreløbig strengt tatt "bare" bedre kontrast og sort nivå.
    Selv har jeg en 3d ready samsung 50" plasma. Tror alle i 4 serien var 3d ready. og skal funke ilag med nvidia brillene.
    Den er vel såpass rimelig at den kan få stå til det faktisk kommer noe aktuelt 3d materiale annet enn spill.

Men om man faktisk skal vente på noe så burde det vel være oled fjernsyn.
    Tror nok det er den første store oppdateringen som kommer på fjernsyn før 3d kommer for fult. Men når det blir billig nok til at det er aktuelt er jo en annen ting. Led tvene skal vel melke markedet en stund før man får oled til levlige priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja en bør vente

Når 3d tvene kommer i 2010 blir det kampanje tilbud på tvene uten 3d.

En kan da vurdere om en vil kjøpe vanlig TV til kampanje pris, eller slå til på 3d tv.

Selv håper jeg på en Panasonic plasma (med pioner teknologien dem har kjøpt i mai 2009) Minste 3d modell Panasonic skal lansere er på 50" og denne skal være beregnet på "consumer" markedet, så prisen kan vell ikke bli helt galen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det vil komme noen kampanjer på vanlige fjernsyn i 2010 pga. 3d fjernsyn sitt inntog har jeg mine store tvil på.
    At noen kjøper seg 3d tver, ja selvsagt. Noen er alltid tidlig ute.
    Men at mainstreamen (som er det som avgjør hvor fort ting går ned i pris) som nettopp har fått seg flat tver kjøper seg 3d tviler jeg på.
    Før det er allment vanlig så skal man enes om standerer for 3d. Man skal ha kildemateriale og man skal ha avspillings enheter for dette.
    Selv tror jeg det vil ta 3-5 år minst til før man har noe reelt marked for dette.
    Men dette er jo bare min personlige mening da.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ..."3D"-TVene det her er snakk om er ment å brukes med briller, heanwi... 3D TVer der briller ikke lenger kreves er flere år unna kommersielt salg, og det spørs om det er først da 3D løsner...
    Ahaa, ser ikke helt for meg at det vil slå noe særlig an når hele gjengen må sitte med solbriller på … Vel, da venter ihvertfall jeg en stund på 3D-tv. Hater brille-opplegget som er i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Du kan ikke sammenligne den 3d teknologien med det som er på dagens moderne kinoer og som nå er smått påvei til forbrukere hjemme.
    Det har jeg heller aldri gjort.

Anbefaler deg å ta en titt på en kino med dette nye systemet..fks Avatar som snart kommer på kino..det skal vist være en opplevelse out of this world.
    Ser frem til Avatar jeg også.

Evnt sjekk den nye Acer bærbare som er den første i verden? med 3d...det var en "ohhhhh" opplevelse for meg ivertfall.
    Acer er IKKE først i verden med 3D.

Og det er STOOOOR forskjell på å spille et spill som er i "3d" og det å kunne se dybde i "ekte" 3d...
    Enig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Ahaa, ser ikke helt for meg at det vil slå noe særlig an når hele gjengen må sitte med solbriller på … Vel, da venter ihvertfall jeg en stund på 3D-tv. Hater brille-opplegget som er i dag.
    Faktisk er det ingenting i veien for at de som er allergiske mot briller kan se på TV-en uten. Du vil da få et flatt 2D-bilde, helt likt det du ser i dag, mens de som har briller selvsagt vil få en større opplevelse. Så da kan du ta av og på brillene avhengig av hvem som sitter ved siden av deg i sofaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Faktisk er det ingenting i veien for at de som er allergiske mot briller kan se på TV-en uten. Du vil da få et flatt 2D-bilde, helt likt det du ser i dag, mens de som har briller selvsagt vil få en større opplevelse. Så da kan du ta av og på brillene avhengig av hvem som sitter ved siden av deg i sofaen.
    Dette er riktig. Men man ikke gjøre dette samtidig.
    Eneste forskjellen idag på en vanlig tv og en 3d tv er oppfrisknings frekvensen på skjermen og en eventuel synkroniserings mulighet med brillene om man brukker shutter glas teknologi og ikke polarisering for å få tv.

Som jeg nevnte overså hadde jo samsung dette allerede på 4 serien i plasma.

Men vi sporer litt av i tråden her. Spørsmålet i utgangspunktet var vel om det var noe å vente på.

Om trådstarter mener han har hatt tven lenge nok når han har hatt den i 4-5 år så vil jeg hvertfall mene nei det er ingen hensikt å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første TV-ene med 3D kommer til å være svindyre. På toppen av det er det ikke ferdig noe format for lagring av 3D, så de første TV-ene vil trolig slite med inkompatible og proprietære formater. Jeg ville ventet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •