Alternativ til Samsung PS50B855 og Panasonic P50V10 som er god på SD-signaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ til Samsung PS50B855 og Panasonic P50V10 som er god på SD-signaler?

Nå har jeg hatt begge tvene hjemme i omlag en uke hver. Samsungen var SUPER på bildekvalitet både SD og HD, men hadde en svært irriterende "buzze"-lyd, derfor fikk jeg byttet denne i Panasonic.

På HD var Panasonicen svært bra, men på SD-sendinger så skuffet Panasonicen meg i forhold til Samsungen, så den går også i retur da det er SD som står på menyen 90 prosent av tiden

Syntes bildet på SD-signaler med Panasonicen til tider var "blurry", og det kan se ut som om Panasonicen er mer kresen på signalet enn Samsungen.

Har justert og kalibrert begge tver opp og i mente, og brukt hdmi kabel mellom tv og CD HD-PVR dekoder.

Er det noen andre alternativer i denne prisklassen som kan måle seg med Samsungen på bildekvalitet, og da spesielt på SD-signaler? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet til Samsung kommer med en ny plasmamodell uten buzzing?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel ingen andre produsenter som lager plasma utenom lg. toppmodellen der er helt ok i forhold til prisen, men når ikke opp til pana eller samsung.

synd med buzzingen da. har samme tv selv, men den gir ikke ut mere buzzing enn en plasma bruker å gjøre.

du kan jo prøve lillebroren til 855 som heter 655 ikke så tynn men bildet skal være like bra og sortnivået i noen tilfeller bedre.

ellers blir det lcd, der er det jo noen flere modeller å velge imellom.

samtidig er det jo bare å be samsung ordne opp i problemet hvis buzzingen er ute av proposjoner

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente det var velkjent at for SD-kilder er det ofte best med en HD-ready (lavoppløst) plasma... Ingen av disse to toppmodellene er vel det...
    Var jeg deg - ville jeg derfor sjekke ut Panasonic X10. Evt. G10 - som går for å være en av de bedre høyoppløste skjermene mhp. visning av SD.
    Lykke til!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er svært få tver som er bedre enn Samsung PS50B855/655 på SD signaler, men f.eks LG sin 50PS8000 er jo et bra alternativ.

Når det gjelder buzzelyden på 855 så fikses dette på et par dager av Samsung Norge, og de kjører/henter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk selv en Samsung PS50B855 her om dagen, og er veldig fornøyd med bildet, men buzzen er HORRIBEL! Sitter på en avstand på 2.5 meter og hører buzzen fra trafoene(?) under TV-sendinger med normalt volum! Jeg er pirkete selv, men 4 andre helt normale personer har også avfeid denne TV'en som et alternativ på grunn avlyden.

Helt utrolig av Samsung at de kan produsere noe som støyer sånn. Mulig er har sått et eksemplat som er ekstrem, men uansett... Skal prøve å kontakte Samsung nå, og jeg har angrefrist i bakhånd fra Netshop om de ikke tror de får fikset det.

Jeg må også ha et alternativ til denne og Panasonic sin V10 (som virker umulig å oppdrive lenger). Jeg er derimot ikke så opptatt av SD-kilder.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic kommer jo snart med nye skjermer. Jeg ville ha ventet på de. De rimeligste seriene skal dukke opp snart, mens man må vente noen måneder på toppmodellene.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk selv en Samsung PS50B855 her om dagen, og er veldig fornøyd med bildet, men buzzen er HORRIBEL! Sitter på en avstand på 2.5 meter og hører buzzen fra trafoene(?) under TV-sendinger med normalt volum! Jeg er pirkete selv, men 4 andre helt normale personer har også avfeid denne TV'en som et alternativ på grunn avlyden.

Helt utrolig av Samsung at de kan produsere noe som støyer sånn. Mulig er har sått et eksemplat som er ekstrem, men uansett... Skal prøve å kontakte Samsung nå, og jeg har angrefrist i bakhånd fra Netshop om de ikke tror de får fikset det.

Jeg må også ha et alternativ til denne og Panasonic sin V10 (som virker umulig å oppdrive lenger). Jeg er derimot ikke så opptatt av SD-kilder.
    Ja, jeg tror du skal vente på de nye Panasonic-skjermene. De ser veldig lovende ut....

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare et kjapt et, uten og ødlegge tråden, det snakkes hele tiden om SD-signaler, hva slags signaler er det snakk om da? 8)

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    bare et kjapt et, uten og ødlegge tråden, det snakkes hele tiden om SD-signaler, hva slags signaler er det snakk om da? 8)
    SD er vel bare en forkortelse for Standard Definition (standard TV-oppløsning på 576 linjer) i motsetning til HD som står for High Definition (høy oppløsning på 720 eller 1080 linjer)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på de nye Panasonic eller Samsung skjermene, og anbefaler deg til å gjøre det samme...

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    SD er vel bare en forkortelse for Standard Definition (standard TV-oppløsning på 576 linjer) i motsetning til HD som står for High Definition (høy oppløsning på 720 eller 1080 linjer)
    aaaah 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD er vel bare en forkortelse for Standard Definition (standard TV-oppløsning på 576 linjer)
    Ja, det er riktig det. Men også NTSC med sine 480 linjer hører inn under denne kategorien, i tillegg til PALs 576.

Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen erfaringer med eu557070xxe til samsung??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •