"Toleransegrense" på clouding, garanti & forsikring på LCD.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "Toleransegrense" på clouding, garanti & forsikring på LCD.

Har en Toshiba LCD (se signatur for modell) som ble kjøpt 12.02.07. Er inneforstått at dette clouding fenomenet kan oppstå på LCD, men i den siste tiden så synes jeg at det har blitt utrolig mye mere enn det som det var i begynnelsen. I tilegg så synes jeg at skjermen har blitt mørkere, altså lysstyrken har blitt svakere. (skal rekalibrere med DVD HD-Basics for å ta en dobbelsjekk snart)...og ikke nok med det, da et av salgsargumentene for LCD var null innbrenning, så er det ting som har brent seg fast på skjermen, kun etter bare kort tid med statiske bilder, men det forsvinner gradvis. Tidligere nevnte Denon logo som var innbrent, er nå borte, men overnevnte problemer er altså der. Og en ting til, jeg ser at bildet ikke er helt bra, da tenker jeg på at det ser ut som om ting har lagt seg på panelet, ser dette tydelig på panoreringsbilder med lys bakgrunn, det virker sm om det er masse striper som sitter fast i panelet (ja, jeg renser skjermen ofte

Jeg betalte 20000 for denne skjermen på nevnte dato, prisene raser jo, og det var dyrt den gangen jeg kjøpte da det ikke var helt allemannseie med flatskjerm. Men hvordan stiller det seg med garanti med tanke på clouding og om lysstyrken gradvis forsvinner på en slik skjerm? Apparatet er brukt daglig over flere timer hver dag, altså meget godt brukt.

Har også en tre-års forsikring (idiotforsikring som det så fint kalles)på apparatet, men den gjelder ikke eventuelt fabrikkfeil. Men er fristet til å benytte meg av denne forsikringen på en eller annen måte.. da får jeg et "tilsvarende" apparat, men hvilke alternativer kan dem tilby meg? får jeg et apparat med samme spesifikasjoner, eller et apparat med samme verdi som jeg betalte? Skjermen er HD-Ready, kan jeg eventuelt få oppgradert til Full-HD uten mye pes&styr?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med "innbrenning" og redusert lysstyrke har jeg sett noen ganger på tv-er med et døende panel. Du kan prøve å la service-avdelingen til der du kjøpte den ta en kikk på den, men det skal være veldig dramatisk før de gjør noe (som regel).
    Det enkleste og raskeste er å benytte seg av idiotforsikringen.

Benytter du deg av idiotforsikringen eller reklamasjonen så får du et tilsvarende produkt (mao prisen du betalte har ingenting å si). De ser hovedsakelig på spesifikasjonene, men siden de fleste lcd tv-er er full-hd i dag så du får nok et full-hd tv uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo velkjent at alle skjermer taper seg i lysstyrke både plasma,LCD og LED og PJ sånn er det bare. Men hvis skjermen er under 50% av maks av det den var som ny så er den pr definisjon utbrukt iflg noen tv produsenter bla Pioneer vet jeg brukte denne målestandarden. Innbrennig på LCD forekommer men det skal gått gjøres å få det permanet.

Ved å "miste" skjermen i bakken så får du enten reparasjon evt ny tilsvarende Full HD LCD i samme str med samme antall HDMI+annet utstyr=bedre skjerm i de fleste tilfeller selv om prisen kan være vesentlig lavere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På garantien får du nok en tilsvarende skjerm,37 i litt høy prisklasse,men ikke i nærheten av hva den kostet den gang,en tv fra 2007 må vel uansett ha 5 år reklamasjon ved feil som ikke skyldes bruker.jeg har muligens feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •