Optisk ut på Samsung LE46B555

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optisk ut på Samsung LE46B555

Hei!

Har nylig gått til innkjøp av denne TVen, utrolig fornøyd!
    Denne har en optisk utgang, som jeg kunne ha tenkt meg å bruke, for å videreføre det digitale lydsignalet fra et mediesenter som er tilkoblet via HDMI. Jeg har flere lydkilder koblet til TVen, og kun én optisk inngang på BOSE-anlegget.

Jeg blir litt forvirret når jeg leser manualen, for her virker det som om lydsignalet som kommer ut fra TVen ikke er digitalt?

Sitat Opprinnelig postet av manualen
    1. Koble til den optiske kabelen mellom DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-kontakten på TV-en og den digitale lydinngangen på hjemmekinoen.

2. Når du følger tilkoblingen over, går det kun ut 2-kanalslyd fra den optiske kontakten. Du vil bare høre lyd fra hjemmekinoens forreste venstre og høyre høyttalere og subwoofer. Hvis du vil høre 5,1-kanalslyd, må du koble DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-kontakten på DVD-spilleren eller satellittboksen (dvs, Anynet-enhet 1 eller 2) direkte til forsterkeren eller hjemmekinoen, og ikke til TV-en.
    Noen som kan hjelpe meg å tolke dette?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får digitalt signal, men dette signalet er kun stereo (2-kanaler). Skal du ha full surround lyd (5.1, dvs DTS eller Dolby Digital) må du koble optisk direkte fra komponenten, da TVen ikke sender ut dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ok. BOSE-anlegget mitt er stereo, men skal visstnok dra nytte av surround-signal, i følge manualen.

Sitat Opprinnelig postet av manualen
    Using our TrueSpace® signal processing technology, the CineMate system speakers provide improved spaciousness for bold 3-D effects and movie-like realism from surround encoded DVDs and other entertainment sources. In fact, they provide much of the performance of premium five-speaker systems from a modest array of equipment.
    Men jeg har flere kilder, og ingen annen reciever, så må vel nøye meg med digital stereo...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Hmm, ok. BOSE-anlegget mitt er stereo, men skal visstnok dra nytte av surround-signal, i følge manualen.

Men jeg har flere kilder, og ingen annen reciever, så må vel nøye meg med digital stereo...
    Kanskje en Toslink switch: http://avforum.no/forum/generelt-aud...sk-switch.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •