Hjelp søkes :?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp søkes :?

Det er en stund siden jeg kjøpte TV sist. Da ble det en PV42" Panasonic fra Elkjøp og jeg har vært svært fornøyd med den. Denne har fungert utmerket til TV, film og ungenes xbox. Med årene har ungene imidlertid vokst til og vi har nettopp innredet et nytt TV-rom hvor også ungenes xbox og fars reciever og filmhøyttalere nå må immigrere.

TV'en vil stå på loftet i et rom med kun et vindu. Vinduet står imidlertid rett i mot og sola vil garantert skinne inn når den er fremme.

Etter å ha lest diverse tester hadde jeg på denne bakgrunn sett meg ut Samsungs UE40B6000 som familiens nye TV. Testen som er inntatt i siste Lyd og Bilde forsikret meg om at min beslutning var riktig. Kanskje jeg skulle ha stanset lesingen da, men det gjorde jeg dessverre ikke og etter å lest en del av tilbakemeldingene her på forumet er jeg nå ikke like sikker.

For å si det enkelt - forvirringen er komplett og jeg står tilbake fullstendig beslutningsudyktig Jeg trenger en ny TV - 42" til 46" - som duger som all-rounder. Burde jeg gå for samsungen eller skulle jeg som følge av ghosting og clouding heller velge en god og traust plasma a-la Panasonics G10E?

Forslag og kommentarer fra noen som er bedre på dette en meg mottas med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nesten du skal ta en tur å se på disse tv'ene å se hva du liker best. Er ganske forskjellig type bilde i disse to(synes jeg), så kan jo godt være at noen sier den ene absolutt er best, mens andre sier motsatt. Så har du mulighet burde du absolutt gå å kikke på disse selv og se hva du synes.

Edit: Hjalp kanskje ikke for at du skal få bestemt deg, men ville gjort dette så du ikke går på en bommert:P

Edit2: Velkommen til forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Thoge. Det er ikke første gangen jeg er innom, men inntil nå har jeg kun vært en flittig leser

I forhold til det du skriver, er jeg enig at det er best å se selv. Jeg har sett på samsungen, men det er ingen butikk i nærheten hvor jeg kan få sett på panaen. Her jeg bor er det kun elkjøp og expert å velge mellom og ingen av disse synes å ha denne modellen i sitt sortiment.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye lesing og mye tenking bestilte jeg til slutt Panasonic TX-P46G10E. Avgjørelsen ble tatt etter at jeg kom over et demo-eksemplar for under 9.000,-. Jeg kunne rett og slett ikke forsvare prisforskjellen opp til Samsungen uansett hvor tynn og pen den er å se på. Det er tross alt bildet som teller mest

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    Etter mye lesing og mye tenking bestilte jeg til slutt Panasonic TX-P46G10E. Avgjørelsen ble tatt etter at jeg kom over et demo-eksemplar for under 9.000,-. Jeg kunne rett og slett ikke forsvare prisforskjellen opp til Samsungen uansett hvor tynn og pen den er å se på. Det er tross alt bildet som teller mest

Gratulerer, du har nettopp kjøpt deg en konge tv, jeg har selv hatt P50G10 i nesten 2 uker og jeg er kjempefornøyd med den:-D

Om man sammenligner bilde, kvalitet, pris og hva man får igjen for pengene så tror jeg Panasonic G10 Serien er uslåelig....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det Gega Og basert på de anmeldelser jeg har lest virker det utvilsomt som et godt kjøp. Nå gleder jeg meg til den blir levert i neste uke.

Jeg hadde tenkt å følge kalibreringen til flatpanels.dk i sin anmeldelse av 42 tommeren. Om du har noen tips for øvrig mottas de med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det Gega Og basert på de anmeldelser jeg har lest virker det utvilsomt som et godt kjøp. Nå gleder jeg meg til den blir levert i neste uke.

Jeg hadde tenkt å følge kalibreringen til flatpanels.dk i sin anmeldelse av 42 tommeren. Om du har noen tips for øvrig mottas de med takk.

Jeg har ikke kalibrert min ennå, skal la den stå på standard i ca. 100-200 timer først og så skal jeg få kalibrert tv`n:-)

Men det er nok de som har hatt den en god stund nå som gjerne kunne kommet på banen og gitt noen tips til kalibrering...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor venter du med å få TV'n kalibrert? Jeg er kjent med at plasma-TV har en innkjøringsperiode før bildet er optimalt, men har det noen betydning for resultatet om TV'n er kalibrert på forhånd?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Hvorfor venter du med å få TV'n kalibrert? Jeg er kjent med at plasma-TV har en innkjøringsperiode før bildet er optimalt, men har det noen betydning for resultatet om TV'n er kalibrert på forhånd?

Nei, egentlig ikke noe spesielt men jeg prøver å unngå å bruke for mye lys i de første levetimene til skjermen...dette betydde vel kanskje mer før enn nå når det gjelder varig innbrenning...de nye panelene til Panasonic har vel ikke et innbrenningsproblem i det hele tatt...jeg har gjort dette på mine tidligere panasonic modeller og jeg har aldri hatt varig innbrenning på de 4 modellene jeg har eid..

Om det er behøvelig idag mer vet jeg ikke, men det skader nok ikke...jeg kommer til å sette på mere lys etterhvert, jeg er glad i litt lyst og skarpt bilde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •