Kjøpe ny 50". Er sortnivå på V10 grått? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Den gamle Panasonic-plasmaene (spesielt PA30/50/60 og PV500/PV60) er trolig blant de beste flatskjermene produsert for SD-sendinger. Det samme gjelder selvsagt proff-variantene fra 2004-2006: Panasonic TH-37/42/50 - PWD6/PWD7/PHD7/PWD8/PHD8, som hadde lav oppløsning (PWD= 852x480, PHD= 1366/1024x768 ). Resultatet var meget skarpe og fine bilder nesten uansett kvalitet (Divx fungerte faktisk bra).

HD imponerte derimot ikke noe særlig. Med de nye skjermene til Panasonic er forholdet motsatt: Heller dårlige på SD-signaler, der skjermen skiller ganske bra mellom kildene, og meget bra på HD. Det er egentlig synd at ikke bildeprossessoren og oppskaleringen er bedre på G12, men kanskje vi kan håpe på en bedring på neste generasjon? Dette er delvis et resultat av priskonkurransen som gjør at det er praktisk talt umulig å levere en flatskjerm til 5000-10 000 -15 000 med topp bildeprosessor. Da var det lettere når en 42 skjerm kostet 30 000-40 000 for noen år siden.....
    Aha, det forklarer hvorfor jeg synes bildet på SD-sendinger ikke var noe særlig bra på P50V10en i forhold til Samsungen.

Jeg synes det er alt for stor forskjell i bildekvalitet på de ulike kanalene, både på SD og HD-sendinger med V10en. Ser det spesielt godt på ansiktstrekk og konturer, på enkelte kanaler/sendinger synes jeg at det ser ut som om det er et svakt slør over skjermen, og det er som Treespider sier, at V10en skiller på kvaliteten på SD-sendinger. I mine øyne så er ikke V10en særlig bra på SD, og enkelte sendinger blir svært uskarpe, mens andre blir ganske bra, men ikke direkte skarpe.

Sammenlignet HD-sendinger fra Discovery, Eurosport, Nat Geo og History Channel med NRK1 i SD, og da fremstod faktisk NRK1 som det skarpeste bildet? Det finner jeg litt merkelig. Har ikke prøvd tven med annet enn signaler fra CD HD-PVR dekoder, men det skal da vel ikke være slik? Tror ikke det er pga innstillinger, for jeg har prøvd omtrent alle mulige kombinasjoner for å prøve å bildet skarpere.

Når jeg hadde Samsungen oppkoblet mot samme dekoder var f.eks NRK1 og "Nytt på Nytt" så klart og skarpt at om jeg ikke hadde visst bedre så ville jeg ha trodd det var HD-sending. Når jeg så slo på f.eks National Geographic HD og så et naturprogram var bildet omtrent 3-dimensjonalt.

Mulig jeg har fått en tv med feil på, for jeg synes det er påfallende uskarpt på HD-sendinger. Har forsøkt å endre innstillinger i HD-dekoderen fra 720p til 1080i og tilbake uten at det gjorde stor forskjell.

Har forøvrig en gammel Panasonic PA50 og den er tydelig klarere og skarpere på SD-sendinger enn V10en

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har firmware v. 2013...jeg kan ikke sette IFC og overscan i THX-modus.
    Det var synd. Men jeg har forstått det slik at det også på dette feltet skal komme en software-oppdatering. Ulempen slik det er i dag, er at siden THX automatisk kjører med Overscan "av", så risikerer du at THX ikke kan brukes på alle TV-sendinger, fordi kantene på bildet blir urolige. Og da er jo noe av poenget borte.....

Det samme gjelder funksjonen som skal å skape mer flyt i bildet ved bruk av Blu-ray, og som automatisk blir slått av ved bruk av THX-modusen.

Jeg får bare håpe at det ikke drøyer for lenge med oppdateringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er alt for stor forskjell i bildekvalitet på de ulike kanalene, både på SD og HD-sendinger med V10en. Ser det spesielt godt på ansiktstrekk og konturer, på enkelte kanaler/sendinger synes jeg at det ser ut som om det er et svakt slør over skjermen, og det er som Treespider sier, at V10en skiller på kvaliteten på SD-sendinger. I mine øyne så er ikke V10en særlig bra på SD, og enkelte sendinger blir svært uskarpe, mens andre blir ganske bra, men ikke direkte skarpe.

Sammenlignet HD-sendinger fra Discovery, Eurosport, Nat Geo og History Channel med NRK1 i SD, og da fremstod faktisk NRK1 som det skarpeste bildet? Det finner jeg litt merkelig. Har ikke prøvd tven med annet enn signaler fra CD HD-PVR dekoder, men det skal da vel ikke være slik? Tror ikke det er pga innstillinger, for jeg har prøvd omtrent alle mulige kombinasjoner for å prøve å bildet skarpere.

Når jeg hadde Samsungen oppkoblet mot samme dekoder var f.eks NRK1 og "Nytt på Nytt" så klart og skarpt at om jeg ikke hadde visst bedre så ville jeg ha trodd det var HD-sending. Når jeg så slo på f.eks National Geographic HD og så et naturprogram var bildet omtrent 3-dimensjonalt.

Mulig jeg har fått en tv med feil på, for jeg synes det er påfallende uskarpt på HD-sendinger. Har forsøkt å endre innstillinger i HD-dekoderen fra 720p til 1080i og tilbake uten at det gjorde stor forskjell.

Har forøvrig en gammel Panasonic PA50 og den er tydelig klarere og skarpere på SD-sendinger enn V10en
    Det er vanskelig for meg å vite om det er noe feil med skjermen din, men sørg i hvertfall for at du har siste software-versjon, og at kontrast og brightness riktig innstilt (bruk gjerne en DVE-disk). At du ellers opplever PA50 som skarpere, er som sagt ingen overraskelse, fordi den er De facto bedre på SD-sendinger enn V10. Det skyldes kombinasjonen av god intern elektronikk og lav oppløsning på skjermen.

Nå vet jeg ikke hva slags innstillinger du bruker på V10, men som sagt så er den ikke noe spesielt god på SD-signaler (veldig "mykt" bilde). Her er jo Samsung 855 mye bedre. Problemet med 855 er jo støyen fra selve skjermen, samt at gamma-kurven i nøytral modus (altså 0) ligger alt for høyt (et sted mellom 2,4 og 2,6). Den "jukser" derfor kraftig på sortnivået, og mange detaljer i de mørkeste delene av bildet blir borte. Selv om den ble satt til "1" var den for høy hos meg.

Min løsning på dette ble å velge en proff-skjerm fra Panasonic i PH-serien, som "kun" er HD-ready, men som er veldig god på SD-sendinger og super på HD-materiale fra f.eks. mini-mac. Pioneer KRP-500 var også god, men støyen fra skjermen samt noe andre svakheter gjorde at det ble umulig å leve med den.

Men du; Har du prøvd å sette dekoderen til å sende ut 576i-signaler? Det kan godt hende at disse CD-dekoderne har så dårlig intern elektronikk, at skjermen tross alt er bedre både på deinterlacing og oppskalering.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har firmware versjon 2011, men når jeg prøver å oppdatere står det bare at versjonen er oppdatert.

Er det noen steder man kan laste ned versjon 2013?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    ...snip
    Men du; Har du prøvd å sette dekoderen til å sende ut 576i-signaler? Det kan godt hende at disse CD-dekoderne har så dårlig intern elektronikk, at skjermen tross alt er bedre både på deinterlacing og oppskalering.
    Jeg har lurt på hva som egentlig er 'default' oppløsning på signalene fra Get HD-PVR. Den kan sende ut alt fra 576i opp til 1080i. Mulighetene for skalering og de-interlacing er jo mange : hva skal man la dekoderen gjøre (hvis noe), hva med receiveren...eller bør TV'n gjøre noe eller alt ? Går man ut fra at dekoderen er det svakeste leddet, vil det jo være klokest å sende signalet "rett igjennom" boksen, men da må man altså vite om 576i er det som kommer inn på boksen.
    I tillegg har man en faktor som tilsier at det jo flere kokker, desto mere søl, altså at signalet blir ikke bedre av at det er flere instanser som skal mekke med det.

I mitt oppsett ser det ut til bildet blir best på dårlig SD-innhold hvis receiveren settes til Through-put av 1080i. Da blir det minst "mauring" i bildet. Å sende 576i direkte til skjermen gir et noe mer urolig bilde, imho. Men det er lett å bli 'blind' når en sitter slik og prøver seg frem... :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt min ekspedisjon for å finne hvor disse tv'ene kan bli demonstrert i Oslo.
    Fant V10 på Elnor(KPMG) både 42 og 50.

Så de på dagtid med dagslys og "flombelysning", og må si at "svartheten" var langt fra så ille som alle skal ha det til. Selvom Kuro sikkert er bedre på dette var det umulig for meg å irritere meg over at det var så grått.

Ser også at denne scorer veldig bra i tester på lyd, men "alle" her på forumet kritiserer den kraftig på det. Også her synes jeg det er en mellomting. Den er dårligere på lyd (mer diskant og mer klinisk) enn min gode gamle 36' Panasonic, men hørte ikke noe skraping fra bass e.l.

Personlig synes jeg det er svært få tv-sendinger som egner for forsterker++ slik at hvis jeg skulle gå for denne blir det mye bruk av intern-tv-lyd.

Uten noen moduser var fargene nokså glorete, ved siden av forrige generasjon (G10?) som var vesentlig bedre på grenset det til tacky på V10.
    I moduser ble det bra.

Dog en betrakning rundt THX. Virker som farger etc. blir mest riktig her, men virker også som om det blir lagt på et filter (som en effekt) og ting blir dusere.

Elnor skal visst ta inn 855 i 58? tommer varianten. Men noen som har sett 855 50' noe sted i Oslo?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDpvr dekoderen til CD har ikke 576i og en vil aldri få optimalt bilde
    med 720p og 1080i når dekoderen gjør oppskaleringen.Med 576i
    så gjør tven oppskaleringenga som har bedre prossessor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prata med en kompis som jobber på elkjop her om dagen angående så vannvittige forskjeller på utstilte tver.Han svarte med at spesielt panasonic ikke ble stilt inn optimalt siden de tjente mindre på dette merket enn på feks samsung som veldig gjerne ble hengt ved siden av og juster perfekt...

noe og tenke på ved kjøp kansje?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prata med en kompis som jobber på elkjop her om dagen angående så vannvittige forskjeller på utstilte tver.Han svarte med at spesielt panasonic ikke ble stilt inn optimalt siden de tjente mindre på dette merket enn på feks samsung som veldig gjerne ble hengt ved siden av og juster perfekt... noe og tenke på ved kjøp kansje?
    Akkurat dette momentet er en kjent sak for de som har drevet med "Eyefi" en stund. Men avansen er ikke å liten på Panasonic TX-P50V10E som på billig-modellene som X10 osv. Så jeg er ikke sikker på om det har hatt noen betydning i dette tilfellet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En pinlig oppdagelse ønskes tilstått

Har vært nokså kritisk til bildet på Panasonicen, men jeg må tilstå følgende:

Panasonicen ble først koblet til dekoderen med scart-kabel. Dett bildet ble selvsagt ikke spesielt bra. Etter noen dager fant jeg frem hdmi-kabel og koblet denne på. Da nappet jeg ut scart-kabelen fra tven (men ikke fra dekoderen) og hadde kun hdmi-tilkobling. Bildet var da meget bra, også på SD-sendinger.

Imidlertid har min bedre halvdel funnet det for godt å "ordne i kabelrotet" bak tven uten at jeg var klar over det. Hun hadde da oppdaget en "løs" scart-kabel som hun selvsagt plasserte i Panasonicen :roll:

Når jeg så skulle bruke tven, slo denne automatisk inn på signal over scart istedet for hdmi og jeg sjekket dessverre ikke det, da jeg var i den tro at det var kun hdmi som var tilkoblet ops: ops: ops:

Dette kom for en dag i går kveld da jeg uttrykte min misnøye over tv-bildet til fruen og sa at jeg kom til å returnere den. Hun lurte da på om det kunne ha noe med noen "sånn derre" løse scart-kabler å gjøre...

Så derfor har jeg nok vurdert denne tven med scart-kabel tilkoblet, og ikke hdmi som selvsagt burde være det eneste man bruker på en slik tv. Dette har da også medført at HD-sendinger ikke har sett skarpe ut i det hele tatt, og at SD-sendinger har blitt dertill uskarpe.

Jeg beklager hvis noen har lagt for mye vekt på mine meninger om denne tven. Nå fremstår den som noe helt annet, og bildet på HD er intet mindre enn fanstastisk. På SD er det mer enn godt nok for meg, selv om Samsungen dog var et hakk skarpere på dette området.

Beklager nok en gang for bastante påstander ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro frem smilet hos meg..

Kan legge til at jeg for tiden kun har RiksTV mottaker med Scarttilkobling (sannsynligvis fordi den er gratis?). Bestilte CA-modul med TVen, men denne fungerer selvsagt ikke med RIKS-TV. Heldigvis bestilte jeg både TV og CA-modul fra Dustinhome, og de sender en returseddel slik at jeg får dekket kostnadene når jeg nå "angrer" kjøpet mitt.

Ser at CA-moduler til RiksTV koster typisk rundt 1000-lappen. Artig. Skal jeg ha ny RiksTV-mottaker med HDMI koster det tilsvarende eller mer, så regnestykket blir forøvrig enkelt. (Gode bilder på NRK er nå iallefall noe!)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært nokså kritisk til bildet på Panasonicen, men jeg må tilstå følgende:

Panasonicen ble først koblet til dekoderen med scart-kabel. Dett bildet ble selvsagt ikke spesielt bra. Etter noen dager fant jeg frem hdmi-kabel og koblet denne på. Da nappet jeg ut scart-kabelen fra tven (men ikke fra dekoderen) og hadde kun hdmi-tilkobling. Bildet var da meget bra, også på SD-sendinger.

Imidlertid har min bedre halvdel funnet det for godt å "ordne i kabelrotet" bak tven uten at jeg var klar over det. Hun hadde da oppdaget en "løs" scart-kabel som hun selvsagt plasserte i Panasonicen

Når jeg så skulle bruke tven, slo denne automatisk inn på signal over scart istedet for hdmi og jeg sjekket dessverre ikke det, da jeg var i den tro at det var kun hdmi som var tilkoblet

Dette kom for en dag i går kveld da jeg uttrykte min misnøye over tv-bildet til fruen og sa at jeg kom til å returnere den. Hun lurte da på om det kunne ha noe med noen "sånn derre" løse scart-kabler å gjøre...

Så derfor har jeg nok vurdert denne tven med scart-kabel tilkoblet, og ikke hdmi som selvsagt burde være det eneste man bruker på en slik tv. Dette har da også medført at HD-sendinger ikke har sett skarpe ut i det hele tatt, og at SD-sendinger har blitt dertill uskarpe.

Jeg beklager hvis noen har lagt for mye vekt på mine meninger om denne tven. Nå fremstår den som noe helt annet, og bildet på HD er intet mindre enn fanstastisk. På SD er det mer enn godt nok for meg, selv om Samsungen dog var et hakk skarpere på dette området.

Beklager nok en gang for bastante påstander
    Det er bra at du skrev dette. Men det er nå engang slik at en skjerm må klare å gjengi et bra bilde via scart også, og der har V10 noe å gå på. De gamle Panasonic-skjermene som jeg har referert til ovenfor ble bare testet med Scart og komponent (de hadde ikke HDMI), og selv VHS ble OK på dem. Men 50-tommeren i V10-serien er i siste software-versjon den beste konsumer skjermen fra Panasonic på flere år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 50" Plasma TV TX-P50V10E
    Hvilken webshop anbefales her?
    Tenker på pris selvfølgelig, men også like mye leveranse + god kundebehandling dersom det skulle vise seg å være doa, frabrikkfeil, leveransefeil etc.

Ser ut til at disse kan være aktuelle....
    Amentio 10-50 på lager 15390,-
    Komplett.no 3-10 på lager 15395,-
    Dustin home (ingen på lager) 15479,-
    Netshop.no 3-10 på lager 15490,-
    PS.no 3-10 på lager 15788,-

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maanemann
    Hvilken webshop anbefales her?
    Tenker på pris selvfølgelig, men også like mye leveranse + god kundebehandling dersom det skulle vise seg å være doa, frabrikkfeil, leveransefeil etc.

Ser ut til at disse kan være aktuelle....
    Amentio 10-50 på lager 15390,-
    Komplett.no 3-10 på lager 15395,-
    Dustin home (ingen på lager) 15479,-
    Netshop.no 3-10 på lager 15490,-
    PS.no 3-10 på lager 15788,-
    Jeg bestillte Samsungen fra Dustin Home, fordi den med frakt ble det rimeligste alternativet (499,- i frakt).

Når jeg oppdaget buzze-lyden og ønsket å returnere eller bytte tven, så var kundeservice hos Dustin usedvanlig imøtekommende (i forhold til hva jeg har opplevd på mange andre nettbutikker). Fikk tilsendt en returlapp og leverte tven på Posten (kunne ha ventet så ville Posten ha plukket den opp). I denne forbindelse fikk jeg som "plaster på såret" en Nintendo Wii til halv pris

Spurte om jeg kunne bytte Samsungen mot Panasonic og det var ikke noe problem (selv om Panasonicen var noen lapper dyrere). Den ble sendt samtidig som jeg gav beskjed om at Samsungen var levert Posten. Betalte ingenting for returen, eller frakten av Panasonicen.

Da jeg sendte mail til Dustin om at jeg heller ikke var fornøyd med Panasonicen og ønsket å returnere denne var det ingen motforestilinger og jeg fikk returlapp i posten kort tid etter. Nå viser det seg jo at jeg "bommet litt" på evalueringen av denne, så jeg kommmer nok til å beholde den likevel. Men jeg har ihvertfall kun postitive ting å si om kundeservicen hos Dustin. Rask levering, lave fraktkostnader og særdeles hyggelig kundeservice

Forøvrig sendte jeg en mail til Panasonic angående firmware. De sender meg en SD-brikke med siste firmware

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt Panasonic V10 fra Dustinhome. Jeg bestilte CAM modul med (trodde dette fungerte til RiksTV), og får i disse dager tilsendt en returlapp av dem i posten. Dette er service som er ut over hva han har rett på i forhold til loven med angrefrist osv (hvor man må dekke frakt hjem selv).

Må undersøke hvilken firmware jeg har på min Panasonic. Kanskje jeg også kan motta en SD-brikke med oppdatering..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kollega som også liker Dustin. Så blir kanskje dem da. Håper de får ting kjapt inn på lager... :-\

Når det gjelder PS.no har jeg tilsvarende erfaring som beskrevet her riktignok på datautstyr. Stor stjerne for PS i boka mi.

Et spm dog om Dustin... Disse 499 er dette på døren levering? slik at du slipper å koste på ytterligere lapper for å få den hjem til deg i korrekt frakteposisjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    499 er hjem på døren. Jeg ble oppringt av Bring/Posten, hvor de så spurte når jeg var hjemme.
    I Bergen hadde de levering mellom 17-21.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du informerte oss hjalmarjalla. Har gjort samme type tabber selv. Fort gjort.

Jeg kjøpte min på Komplett. Utrolig billig frakt siden jeg bor i Oslo. Tror det bare var 300 eller noe rundt der.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den levert på døren i Bodø for 499,- av Posten/Bring

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sovehest
    Dro frem smilet hos meg..

Kan legge til at jeg for tiden kun har RiksTV mottaker med Scarttilkobling (sannsynligvis fordi den er gratis?). Bestilte CA-modul med TVen, men denne fungerer selvsagt ikke med RIKS-TV. Heldigvis bestilte jeg både TV og CA-modul fra Dustinhome, og de sender en returseddel slik at jeg får dekket kostnadene når jeg nå "angrer" kjøpet mitt.

Ser at CA-moduler til RiksTV koster typisk rundt 1000-lappen. Artig. Skal jeg ha ny RiksTV-mottaker med HDMI koster det tilsvarende eller mer, så regnestykket blir forøvrig enkelt. (Gode bilder på NRK er nå iallefall noe!)
    Du skal jo kunne få inn de tre NRK kanalene uten en CAM, det er når du vil ha mer= Tv2 osv at du må ha CAM....ellers så heter den CAM'en TECHNICRYPT og jeg betalte ca 7-800 for min i januar...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •